Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Vet inte din ålder men vad du är rädd för lite jobb samma som Pan Pan fast han är ung. Va gör du om dagarna , lite jobb
är väl bra för hälsan Men enbart tänka nä ingen gräsmatta, ingen trädgård bara platter runt hela huset, Vad gör du för att
fördriva tiden, sten bord och öl, inge bra
Oj inget stenbord och det brukar bli sådär två burköl a 33 cl 3.5 % alkohol i månaden till något gott att äta men är sugen på lite varm lättvinsglögg just nu. …Men gräsmatta har jag så det blir över på min tomt här i Sverige med ca 1000 m2 gräsmatta. Men har anlagt tomten så det går att svepa fram med en frontrider (kliippdäcket sitter framtill) men när det är mycket blommor i grämattan så tar jag klippo handgräsklipparen så att jag inte kör bort alla blommor för då blir frugan lite ledsen. Men nu är det färdigklippt för säsongen. Jag är inte arbetsskygg utan precis tvärtom men nu är läget så att jag behöver ta det lite easy och frugan blir arg när jag jobbar på som jag har haft för vana att göra. Livet lite trist ja så är det för tillfället men mina barn med barn barn kommer på söndag på fars dag på söndag då jag bjuder på tårta, kakor med kaffe och saft. På lördag 18/11 så gifter vi oss och det blir inget stort bröllop utan med nära i familjen som mina tre systrar med män som kommer från andra orter och stannar och sover över tills på söndagen och mina barn och barn barn naturligtvis. Så här ser det ut idag när de är i full sysselsättning ;)

IMG_6288.png

Oj inget stenbord och det brukar bli sådär två burköl a 33 cl 3.5 % alkohol i månaden till något gott att äta men är sugen på lite varm lättvinsglögg just nu. …Men gräsmatta har jag så det blir över på min tomt här i Sverige med ca 1000 m2 gräsmatta. Men har anlagt tomten så det går att svepa fram med en frontrider (kliippdäcket sitter framtill) men när det är mycket blommor i grämattan så tar jag klippo handgräsklipparen så att jag inte kör bort alla blommor för då blir frugan lite ledsen. Men nu är det färdigklippt för säsongen. Jag är inte arbetsskygg utan precis tvärtom men nu är läget så att jag behöver ta det lite easy och frugan blir arg när jag jobbar på som jag har haft för vana att göra. Livet lite trist ja så är det för tillfället men mina barn med barn barn kommer på söndag på fars dag på söndag då jag bjuder på tårta, kakor med kaffe och saft. På lördag 18/11 så gifter vi oss och det blir inget stort bröllop utan med nära i familjen som mina tre systrar med män som kommer från andra orter och stannar och sover över tills på söndagen och mina barn och barn barn naturligtvis. Så här ser det ut idag när de är i full sysselsättning ;)

IMG_6288.png
Ok trodde du bor i Thai men i Sverige Grattis giftermål är kul. Mitt giftermål för 17 år sen blev en upplevelse. thai mamman
var här min fru kom i en lövad båt till bryggan där tog min dotter vid och gav henne till mamman som förde henne till mej
Där nära sjön gifte vi oss med En Präst, en gammal klass kompis och en massa vänner var med ett minne för livet, Allt finns
på film, Dubbel HUVA

Ok trodde du bor i Thai men i Sverige Grattis giftermål är kul. Mitt giftermål för 17 år sen blev en upplevelse. thai mamman
var här min fru kom i en lövad båt till bryggan där tog min dotter vid och gav henne till mamman som förde henne till mej
Där nära sjön gifte vi oss med En Präst, en gammal klass kompis och en massa vänner var med ett minne för livet, Allt finns
på film, Dubbel HUVA
Grattis till ett sådant fint minne. Vi gifte oss först i Lunds rådhus och fick sedan giftermålet välsignat i kyrkan här hemma. Fina minnen på lite olika sätt.

En sådan här beställd idag som minnessak till sista barn barnet som föddes i mars 2023. Ett liknade köpte jag som present fast med en färgglad bebis förra året och det myntet är år 2022 och också i en liten bok. Mamman och Pappan tar naturligtvis hand om silvermynten i nuläget och det är upp till dem om de vill behålla dessa eller ge till barnen när de blir lite större för att t.ex. köpa karameller för ;) Kostade 671 kr efter 25% Black Friday rabatt och slapp betala frakt då jag handlat lite tidigare.

IMG_6289.png

Oj kom visst ihåg lite fel för tråden heter ”Låtar du älskar att lyssna på” och bidraget var ”Anaconda”

Jag gjorde ytterligare ett fåfängt försök att få mina covid- och influensavaccinationer i eftermiddags. Var vid Vårdcentralen kl 16 när dom öppnade och redan då var kön gigantisk. Så gör ett nytt försök på lördag eftermiddag, stack hem och drog i mig en mugg sådan istället. Mycket trevligare!

20231109_210411.jpg

Senast ändrad:
Jag gjorde ytterligare ett fåfängt försök att få mina covid- och influensavaccinationer i eftermiddags. Var vid Vårdcentralen kl 16 när dom öppnade och redan då var kön gigantisk. Så gör ett nytt försök på lördag eftermiddag, stack hem och drog i mig en mugg sådan istället. Mycket trevlgare!

20231109_210411.jpg
Vad är det för smak i år?
Var den god?

Sitter på släktens sjukhem. När vi var i Chang Mai blev vi alla sjuka. Först jag och sedan resten. Frugan gjorde ett covidtest i dag och resultatet var inte roligt. Sannolikt har vi haft covid allihop. Jag bedömde det som en saftig förkylning och kände mig inte särskit sjuk. Tog Sara en dag och Fishermans friend resten av dagarna. Nu ska vi påbörja hemfärden för att inte smitta andra. Frugan får telefonbossa.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K