Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

I svärföräldrarnas by nästan alla äldre.

Diabetes is a growing public health challenge in Thailand with a prevalence of 1 in 10 adult Thais diagnosed with diabetes. It is important to know that this illness is a lifelong problem, without cure but with proper care can be managed. Over time, diabetes can cause other organ problems affecting the heart, blood vessels, eyes, kidneys and nerves.

Har väl dom flesta på det här forumet fruar från Isaan och mycket socker.
Ofta efter serverat åker det ner några skedar i talriken.

Var precis och pratade med frugan om Issan mat och hon sa att hon inte håller med om att den har mycket socker normalt. Om man beställer mat så kan man ju dock få den som man önskar och vill man ha det extra sött så får man ju det.

Oavsett så är det hälsosamt att dra ned på salt och socker i maten och det gör frugan som lagar mat så gott som dagligen undantaget när hon lagar så mycket att det räcker i 2-3 dagar.

I svärföräldrarnas by nästan alla äldre.

Diabetes is a growing public health challenge in Thailand with a prevalence of 1 in 10 adult Thais diagnosed with diabetes. It is important to know that this illness is a lifelong problem, without cure but with proper care can be managed. Over time, diabetes can cause other organ problems affecting the heart, blood vessels, eyes, kidneys and nerves.

Usch diabetes är en väldigt lömsk och farlig sjukdom som ofta leder till också andra problem. Tyvärr så har jag noterat att även många filippinare har diabetes eller förstadiet pre-diabetes samt problem med högt blodtryck. Rätt många tyvärr som inte klarat de lokala läkarkontrollerna som är vanliga i min bransch och inte fått lov att komma ut och jobba offshore och blivit hemskickade vilket skapat problem inte bara för dem själva. I några fall har jag fått veta att de blivit ordinerade mediciner som de skall äta men som de inte köpt och tagit med sig då de är dyra för dem att köpa. Men priset har ju blivit ännu högre då de blivit hemskickade tyvärr…

Precis, undra hur många som är odiagnostiserade. Håller dock inte med om följande påstående "It is important to know that this illness is a lifelong problem" men meningen efter kanske svarar på det. Diabetes 2 är en sjukdom som är lätt att bli frisk ifrån eller helt undvika om viljan finns. Tjatade mig blodig på svärföräldrarna och min kompanjon (företaget i Sverige). Alla tre är döda idag efter sviterna av diabetes 2. Två blev 62 en blev 65. Det är inget att leka med.

Var precis och pratade med frugan om Issan mat och hon sa att hon inte håller med om att den har mycket socker normalt. Om man beställer mat så kan man ju dock få den som man önskar och vill man ha det extra sött så får man ju det.

Oavsett så är det hälsosamt att dra ned på salt och socker i maten och det gör frugan som lagar mat så gott som dagligen undantaget när hon lagar så mycket att det räcker i 2-3 dagar.
Salt återigen inte farligt. Snälla sluta älta gamla kunskaper.

Usch diabetes är en väldigt lömsk och farlig sjukdom som ofta leder till också andra problem. Tyvärr så har jag noterat att även många filippinare har diabetes eller förstadiet pre-diabetes samt problem med högt blodtryck. Rätt många tyvärr som inte klarat de lokala läkarkontrollerna som är vanliga i min bransch och inte fått lov att komma ut och jobba offshore och blivit hemskickade vilket skapat problem inte bara för dem själva. I några fall har jag fått veta att de blivit ordinerade mediciner som de skall äta men som de inte köpt och tagit med sig då de är dyra för dem att köpa. Men priset har ju blivit ännu högre då de blivit hemskickade tyvärr…
Enda medicinen som behövs mot diabetes 2 är mat av rätt sort. Lätt som en plätt.

Salt återigen inte farligt. Snälla sluta älta gamla kunskaper.
"Enligt en undersökning som Institutet för hälsoekonomi i Lund har utförts för vår räkning beror 10 procent av stroke-fallen och 22 procent av ischemisk hjärtsjukdom i Sverige på ett allt för högt saltintag."

"Enligt en undersökning som Institutet för hälsoekonomi i Lund har utförts för vår räkning beror 10 procent av stroke-fallen och 22 procent av ischemisk hjärtsjukdom i Sverige på ett allt för högt saltintag."
Jepp det precis det dom skyller på, saltet, och att personer som du köper det med hull år hår vet jag nu. Du är inte speciellt objektiv i mina ögon. Ta reda på något själv någon gång. Gå inte bara runt och lita på allt utan eftertanke. Jo jag kan länka till folk som förklarar hur kroppen funkar angående salt men du kommer inte läsa/titta för det är inte trovärdiga källor enligt dig dessutom måste det vara på svenska. Du kan fortsätta och tro på allt som etablissemanget säger så kör jag min modell, okej?

Jepp det precis det dom skyller på, saltet, och att personer som du köper det med hull år hår vet jag nu. Du är inte speciellt objektiv i mina ögon. Ta reda på något själv någon gång. Gå inte bara runt och lita på allt utan eftertanke. Jo jag kan länka till folk som förklarar hur kroppen funkar angående salt men du kommer inte läsa/titta för det är inte trovärdiga källor enligt dig dessutom måste det vara på svenska. Du kan fortsätta och tro på allt som etablissemanget säger så kör jag min modell, okej?
Jag förstår varför du inte vill visa dina källor, dom är ju inte mycket att hänga i julgranen visade det sig sist, jo jag såg dina videosnuttar. Att påstå att man vet mer än läkarvetenskapen och avråda folk från att följa deras rekommendationer borde vara straffbart, vilket det kanske det redan är ?

Jag förstår varför du inte vill visa dina källor, dom är ju inte mycket att hänga i julgranen visade det sig sist, jo jag såg dina videosnuttar. Att påstå att man vet mer än läkarvetenskapen och avråda folk från att följa deras rekommendationer borde vara straffbart, vilket det kanske det redan är ?
Nu är väl läkarvetenskapen oenig i mycket och väldigt lite forskning är väl statligt styrd/betald, största delen av forskningen står väl medicinföretag för som också gör vinst på sjukdommar?
staten går ju inte in med anslag till forskning för varje medicin, sjukdom, mat, gröda etc etc.
Så skall det vara olagligt att säga emot och ibland ifrågasätta storföretags forskning där det finns vinstintressen i resultaten?
Finns många skandaler i historien som det tom gjorts film, skrivits böcker om där forskning bara varit i vinstintresse.
Men du är ju ett sosse vallat får så bara fortsätt du och gå rakt fram med ögonlappar och sväng när facket rycker i snöret.

Lossar cement till riggen.

20231202_154538.jpg

20231202_154525.jpg

Att vara ignorant borde vara straffbart. Vad har dina källor bevisat? Inte skit har det visat sig. Kunskap är färskvara och vad som är sant förändras och det gäller att hänga med. Jorden var en gång platt som en pannkaka och man avrättade folk som påstod annat. Tänk om det är likadant med vilken mat som är bäst för oss?
För typ 300år sedan så var det en helt annan sanning som gällde för vad mat var rätt eller fel. För drygt 1000år sedan var det samma ungefär men då började sädesslag komma in.
Om man släpper ut en människa i vildmarken idag, tror du den människan kommer att dö för att det inte finns ett ICA eller annan affär att handla på? Nä man up och fäll en ren eller en älg och ät upp hela djuret. Så överlever man och så har vi gjort i miljontals år. Dom sista 200 åren så blev det inte längre sant? Börjar du förstå logiken snart? Nä du kommer gå i graven med din envisa tro, jag vet redan. Precis som mina tre släktingar/vänner som dog tidigt i sviterna av diabetes 2. Tråkigt men så är verkligheten, ni är så sålda på vad etablissemanget tutar i er.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K