Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Tränat lite och sedan käkat Schnitzel på Alexanders German Eatery.

Alexanders.jpg

/ SatanG

Första resan var så sent som år 2000, fast då vart det Kuala Lumpur och Langkawi, senare vart det Thailand och Filippinerna.
Och flygresan dit är det som nuförtiden avskräcker mig. Annars så, och frugan vill inte heller åka dit!
Ungefär samma sak här, jag är inte heller road av långa flygresor längre och frugan vill inte heller åka. Hon tycker vi kan ha roligare för pengarna i Europa, Mallorca var väldigt uppskattat.

Idag blir det relativt lugnt innan eftermiddagen då vi skall träffa prästen och bestämma detaljerna till Fars begravning, dvs psalmer mm. Jobbigt men nödvändigt för att det skall bli så fint som möjligt.

De ä nog tur det kom inn en o annan "farang" i risbyn o ställ ordning tillbaka som tidigare :mad: . In't lätt men vi hava bland oss så:rolleyes:...

Senare under dagen så har jag en tid tandläkaren,dom har redan ringt och berättat att min tandläkare Ulf blivit sjuk & frågade om jag vill gå hos Ahmed ist eller vänta på att Ulf är tillbaka.
Nä svarade jag,vi låter Ahmed rota i käften,om han blir för våldsam så biter jag då han har fingrarna i munnen:D
Det kommer säkert gå bra:thumbsup:

1984 under kriget mellan Iran och Irak så jobbade jag som Skipsmekaniker (ett norskt kombinationsställningspåhitt för att minska besättningen) men i praktiken som Motorman på gastankern Einar Tambarskjelve.

Vi gick till Qatar och Um Saeed och lastade Etylen i den del av Persiska Viken där Förenade Arabemiraten, Saudiarabien (liten bit) och östra sidan av Qatar möts som just då då ännu ej var förklarad som krigszon medans övriga Persiska Viken då var förklarad som krigszon. Som jag förstod så körde vi inte den rakaste kursen in/ut utan höll oss nära Förenade Arabemiraten d.v.s. så långt ifrån som möjligt den krigsförklarade zonen (det mesta av Persiska Viken). När vi hade lastat i Um Saeed och gick mot Hormuz sundet så blev det satt en Exocet Robot från Iran som träffade ett tankfartyg bara några sjömil bort från oss i den förklarade icke krigszonen. När vi precis lämnat Persiska Viken så blev hela Persiska Viken förklarad som Krigszon bl.a. p.g.a. den händelsen då detta var en klar upptrappning i kriget. Eftersom vi ombord inte hade per definition befunnit oss i krigszon så utgick inte ett öre extra i lön. Däremot så hörde jag att det hade behövts att betalas en väldigt stor extra försäkringspremie för fartyget och lasten vid 24 breddgraden innan fartyget passerade igenom Hormuz. Jag antar att det var en väldigt bra betald resa. Hade roboten träffat EinarTambarskjelve lastad med ca 8000 m3 Etylen a -104 grader så hade inte jag funnits...Faran med så kall flytande gas som minus 104 grader som plötsligt kommer ut och exploderar ännu större än brandfaran!

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K