Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Skall inte köpa någon Benz just nu för det passar inte in i den ekonomiska planen :)
Har inte kört en Merca sedan 90-talet. Får väl provköra någon dag och se om MB känslan finns kvar eller om den gått förlorad.

Jag tycker det mesta som är nytt är lite plastigt och dött kanske.
Jag provade diverse bilar när jag sålde Porschen och en 8 år gammal Macan var bättre än en ny MB.
En bil som jag däremot tyckte var riktigt bra var BMW X5, men den är för stor och priset är inte heller något jag har lust att betala då den används 95% till stadskörning.

Idag blir det bilservice sen upp och se om jag kan få skidorna vallade och efter det hem och sätta klinkersen på plats.

20250220_064755.webp

Jag tycker det mesta som är nytt är lite plastigt och dött kanske.
Jag provade diverse bilar när jag sålde Porschen och en 8 år gammal Macan var bättre än en ny MB.
En bil som jag däremot tyckte var riktigt bra var BMW X5, men den är för stor och priset är inte heller något jag har lust att betala då den används 95% till stadskörning.
Håller med. Min första tjänstebil en Passat från 1998 hade bättre komfort än min Audi Q5 från 2020. Den gamla Passaten kändes mer gedigen men framförallt var den tyst och skön att åka i. Mycket annat var dock bättre i Audin. Dom gamla Mercorna från 80-90 talet som jag mekade hade en nivå på kvalitet som troligtvis inte finns kvar idag. En sak verkar Merca inte ha löst och det är rost i dörrarna. En jobbarkompis har en MB, årsmodell runt 2020 och den har dom gjort fabriksåterkallning som innebar att öppna alla dörrar och spruta in vax.

Frugan deklarerade, online, i söndags. Igår fick hon tillbaka 90k på skatten.
Så det gick undan snabbt nu när många system är sammankopplade i Thailand.
Naturligtvis drog hon även av 60k för mig som saknar inkomst, man får ju dra sitt strå till stacken :)

/ SatanG

Håller med. Min första tjänstebil en Passat från 1998 hade bättre komfort än min Audi Q5 från 2020. Den gamla Passaten kändes mer gedigen men framförallt var den tyst och skön att åka i. Mycket annat var dock bättre i Audin. Dom gamla Mercorna från 80-90 talet som jag mekade hade en nivå på kvalitet som troligtvis inte finns kvar idag. En sak verkar Merca inte ha löst och det är rost i dörrarna. En jobbarkompis har en MB, årsmodell runt 2020 och den har dom gjort fabriksåterkallning som innebar att öppna alla dörrar och spruta in vax.
Hade en Pissat 06, rostade sönder på 7 -8 år! Skit bil! Men gick bra på vägen med 6 växlad låda.

Drömde konstigt i natt igen. Var i en by i England och gick på en pub. Där körde dom karaoke och Boa 52, nej,,,,,,dom frågade om jag kan sjunga nått, yep sa jag, jag kör Hey Jude sa jag! Började sjunga och plötsligt hör en till stämma i låten bakom mig: Där sitter Paul ja ni vet!! ;) :beer:

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K