Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Ganska mulet idag, 15 grader och blåsigt. Så det får bli en tur till en större lampaffär här i närheten. Dock inte i samma ärende som man besöker en sådan affär i Thailand. ;)

Fel dag att handla på ICA.......

IMG_20250619_160927.webp

Ikväll åkte båten i vattnet & så tog jag en sväng till stugan med lite saker och efter det provade jag lyckan med kastspöt..
Gäddorna högg fint & nu ska jag koka dom imorgon, hunden kommer bli så glad.
Hann även gå en sväng till ett av dom mera lättillgängliga älgpassen & nog verkar det finnas älg på marken.
Myggorna är verkligen sugna på att stickas nu så det var nästan jobbigt,hade glömt myggmedlet hemma :(

20250619_175013.webp

20250619_223530.webp

20250619_200159.webp

Hej

Jag ska strax åka och hämta 10 kg kräftor på en fiskebåt som väntas in nu strax efter kl 8, min kompis gick ut igår eftersom det har blåst hela veckan vilket har hindrat fisket, nu hoppas han ha fixat våra kräftor ändå.

Sen blir det en tur med båten eftersom jag och grannen ska dra våra krabbtinor och dörja lite makrill, då ska en falang kompis från Yashoton följa med ut, han gillar att fiska och här har vi ju som tradition att ta med några öl och dörja på midsommar, det är något jag gjorde med min nu döde morbror enda sedan jag var 15 år gammal.

Mvh isan lover

Hej

Jag ska strax åka och hämta 10 kg kräftor på en fiskebåt som väntas in nu strax efter kl 8, min kompis gick ut igår eftersom det har blåst hela veckan vilket har hindrat fisket, nu hoppas han ha fixat våra kräftor ändå.

Sen blir det en tur med båten eftersom jag och grannen ska dra våra krabbtinor och dörja lite makrill, då ska en falang kompis från Yashoton följa med ut, han gillar att fiska och här har vi ju som tradition att ta med några öl och dörja på midsommar, det är något jag gjorde med min nu döde morbror enda sedan jag var 15 år gammal.

Mvh isan lover
I bland blir det inte som man vill. Skulle bes min Ford i går. fixat tändningen och bytt olja i autmatlådan så
den gick som en gud. Räknade med ett blankt papper. Men när besikt gubben skulle köra upp på broms
provaren så fick han motostopp Ok ingen fara tänkte
jag jo dj- lar startmotorn la av och även med att
prova tjuv koppla den hände inget Det blev bilvagn hem jag som skulle vara chaffis i dag Huva va trist
prova bromsarna

Ikväll åkte båten i vattnet & så tog jag en sväng till stugan med lite saker och efter det provade jag lyckan med kastspöt..
Gäddorna högg fint & nu ska jag koka dom imorgon, hunden kommer bli så glad.
Hann även gå en sväng till ett av dom mera lättillgängliga älgpassen & nog verkar det finnas älg på marken.
Myggorna är verkligen sugna på att stickas nu så det var nästan jobbigt,hade glömt myggmedlet hemma :(

20250619_223530.webp
Frugan skulle nog sno gäddorna av hundarna. Hon gör så fantastiskt goda thailändska fiskbiffar (toddman) av gädda. Förrut kom flera av grannarna med all gädda de fick upp. I gengäld fick de fiskbiff. Nu är alla dessa grannar borta eller på ålderdomshemmet, så vi får nöja oss med fiskbiffar på lax. Men det börjar bli så dyrt att det blir mera sällan lite oftare i thailand då.

Frugan skulle nog sno gäddorna av hundarna. Hon gör så fantastiskt goda thailändska fiskbiffar (toddman) av gädda. Förrut kom flera av grannarna med all gädda de fick upp. I gengäld fick de fiskbiff. Nu är alla dessa grannar borta eller på ålderdomshemmet, så vi får nöja oss med fiskbiffar på lax. Men det börjar bli så dyrt att det blir mera sällan lite oftare i thailand då.
Även min sambo brukar göra nån slags fiskbiffar men den här gången ville hon ej ha några gäddor. Hon gör dom också utav sik ibland men jag känner ingen skillnad i smak mellan dom fiskarna,lika goda :thumbsup:

I bland blir det inte som man vill. Skulle bes min Ford i går. fixat tändningen och bytt olja i autmatlådan så
den gick som en gud. Räknade med ett blankt papper. Men när besikt gubben skulle köra upp på broms
provaren så fick han motostopp Ok ingen fara tänkte
jag jo dj- lar startmotorn la av och även med att
prova tjuv koppla den hände inget Det blev bilvagn hem jag som skulle vara chaffis i dag Huva va trist
prova bromsarna
Ja så är det väl när man åker omkring i gammalt skot. Det funkar inte alltid så bra att flytta röven från A till B.

Jag sitter och saknar Svensk midsommar, och min nyligen bortgångna mamma. Tre veckor av lite tårar och mycket sorg blev detta. Min frus mamma är borta i altzimers, så hon skrev en vers på Thai. Tre språk och första gången jag(modell gammal eller nyare version av Vaxet) sjunger på en singel under 2000 talet. Men sången slutade med att vi alla träffas igen. Så trevlig midsommar.

Jag sitter och saknar Svensk midsommar, och min nyligen bortgångna mamma. Tre veckor av lite tårar och mycket sorg blev detta. Min frus mamma är borta i altzimers, så hon skrev en vers på Thai. Tre språk och första gången jag(modell gammal eller nyare version av Vaxet) sjunger på en singel under 2000 talet. Men sången slutade med att vi alla träffas igen. Så trevlig midsommar.

Fixat!!

@JBK.Ltd.

Som utskriven går det inte. Är inte mycket du kan göra i SE om du är utskriven eftersom ditt personnummer inte finns i systemet. Vet inte hur många gånger jag fått hyra släp till grabben när han var utskriven från SE. Däremot lyckades han lite oförskyllt förnya sitt körkort som utskriven. Ganska dyrt och inget att rekommendera. Han fick körkortet indraget 3 månader pga fortkörning och eftersom polisen dragit in det var de tvungna att ge ett ut ett nytt när tiden gått ut. Kostade visst 4000 i böter också, men grabben tyckte nästan det var värt det.
Markligt, har som utskriven hyrt bil ett flertal ggr, hyrt pa OK ok med Thalandskt KK

Jag har varit iväg och handlat en rullgardin till Lillemans rum, den gamla drog sin sista suck. Han måste ha mörkt i rummet annars vaknar han för tidigt och börjar jaga mobilen. Nu en kopp kaffe i lugn och ro innan det är dags för matjessill och en öl. Något mer blir det nog inte, denna afton är amatörernas afton.

TREVLIG MIDSOMMAR ALLA! :)

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar