Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Maten

20250620_131635.webp

Jag har varit iväg och handlat en rullgardin till Lillemans rum, den gamla drog sin sista suck. Han måste ha mörkt i rummet annars vaknar han för tidigt och börjar jaga mobilen. Nu en kopp kaffe i lugn och ro innan det är dags för matjessill och en öl. Något mer blir det nog inte, denna afton är amatörernas afton.

TREVLIG MIDSOMMAR ALLA! :)
Sambon ville inte ha sill och potatis, så det blev en grillad hamburgare till lunch. Sill och potatis, gräddfil får jag väl äta nästa vecka till lunch

Ägnat dagen åt att rensa bort rödmyrebon från våra mangoträd. Ett fruktansvärt smärtsamt arbete. Har väl fått bort 5 stycken, minst lika många kvar. Måste ta en paus nu, räcker man kommer i närheten så har man ett tjugotal myror som biter dig.
IMG_20250621_151903.webp

Måste beundra dom som samlar äggen, man måste nog gilla smärta för att hålla på med det.

Ägnat dagen åt att rensa bort rödmyrebon från våra mangoträd. Ett fruktansvärt smärtsamt arbete. Har väl fått bort 5 stycken, minst lika många kvar. Måste ta en paus nu, räcker man kommer i närheten så har man ett tjugotal myror som biter dig.
IMG_20250621_151903.webp

Måste beundra dom som samlar äggen, man måste nog gilla smärta för att hålla på med det.
Använd en gasol-brännare...

Billiga med engångsbehållare.

20250621_110901.webp

Någon mer som inte kommer in på Swedbank eller Sparbankernas app från Thailand? Kommer inte ens så långt att jag kan trycka på logga in. Har provat på frugans konton också.
Screenshot_2025-06-21-16-10-10-07_0d6784fbcdd9aed875e563474e9fe3a8.webp

Har startat om mobilen några gånger, men hjälper inte.

Någon mer som inte kommer in på Swedbank eller Sparbankernas app från Thailand? Kommer inte ens så långt att jag kan trycka på logga in. Har provat på frugans konton också.
Screenshot_2025-06-21-16-10-10-07_0d6784fbcdd9aed875e563474e9fe3a8.webp

Har startat om mobilen några gånger, men hjälper inte.
Det där har hänt mig många gånger från Asien.
Troligen för låg hastighet mot Sverige så det blir time out.

Brukar fungera senare igen.

Kan vara att dom är påverkade av en överbelastningsattack och då blockar dom IP-adresser från de länder dom får in anropen i DDOS-attacken från.

Brukar funka om man har VPN och inställd på att man är i Sverige

Jag råkade ut för att inte kunna komma in på Bangkok Bank från Sverige för någon vecka sedan men funkade direkt när jag satte VPN på Thailands-server.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K