Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

PMPO-watt är en ren marketingscam för att lura folk att köpa utrustningar som "verkar för bra för att vara sann"

Fungerar uppenbart

Normala "ingenjörer" är mer intresserade av det vetenskapligt etablerade RMS-värdet

1760846765805.webp
Vi tittar varken på PMPO eller RMS effekt. Kommer sådana angivelser från kineser är de svåra att lita på vilka som de än anger. PMPO effekten såg jag först när frugan godkänt den i butiken framtagna demoanläggningen. Då tog de fram en i kartong och de fantastiska siffrorna uppenbarade sig.
Frugan vet att ska jag köpa karaoke grejor så blir de i mikrowatt effekt. så i detta fall är jag fråntagen talan.

Här kör vi med frugans TSEfsH (Tillräcklig Skrammel Effekt för att störa Husfriden). Frugan godkände att den uppfyllde det kriteriet redan på butiken. Innan de tog fram kartongen. Då innebär det slut på diskussionen, satoo satoo.

PMPO-watt är en ren marketingscam för att lura folk att köpa utrustningar som "verkar för bra för att vara sann"

Fungerar uppenbart

Normala "ingenjörer" är mer intresserade av det vetenskapligt etablerade RMS-värdet

1760846765805.webp

Du är ju fortfarande ute och cyklar.
Det är inga problem att spela högre med 5W än med 100W. Matar man 100W i en högtalare med låg verkningsgrad eller 5W till en högtalare med hög verkningsgrad, så kan ljudtrycket bli mycket högre med den högtalaren som man matar med 5W.

Ser man på antal watt på högtalaren, så är det mer värmetålighet på talspolen man mäter.

Sedan kan man ju alltid göra det mer komplicerat.

Det enda du har rätt i är att antal Watt är mestadels marknadsföring.

Ett ypperligt exempel är Soundboks 4.
Ett klistermärke på 72W hade inte sålt något.
Att den däremot kan spela 126dB är nog något som skulle sälja bättre.
Hur dessa dB låter är kanske en annan femma.

Vi tittar varken på PMPO eller RMS effekt. Kommer sådana angivelser från kineser är de svåra att lita på vilka som de än anger. PMPO effekten såg jag först när frugan godkänt den i butiken framtagna demoanläggningen. Då tog de fram en i kartong och de fantastiska siffrorna uppenbarade sig.
Frugan vet att ska jag köpa karaoke grejor så blir de i mikrowatt effekt. så i detta fall är jag fråntagen talan.

Här kör vi med frugans TSEfsH (Tillräcklig Skrammel Effekt för att störa Husfriden). Frugan godkände att den uppfyllde det kriteriet redan på butiken. Innan de tog fram kartongen. Då innebär det slut på diskussionen, satoo satoo.

I Thailand har jag en ganska vettig högtalare (JBL Eon One Compact) som man kan släpa med sig även till stranden.
Något stor, men ganska bra.
Till den har jag även trådlösa JBL mikrofoner.
Onödigt dyrt, men det var det enda jag fick tag på där och då.
Riktigt hemskt när det är fest och folk vill sjunga.

Du är ju fortfarande ute och cyklar.
Det är inga problem att spela högre med 5W än med 100W. Matar man 100W i en högtalare med låg verkningsgrad eller 5W till en högtalare med hög verkningsgrad, så kan ljudtrycket bli mycket högre med den högtalaren som man matar med 5W.

Ser man på antal watt på högtalaren, så är det mer värmetålighet på talspolen man mäter.

Sedan kan man ju alltid göra det mer komplicerat.

Det enda du har rätt i är att antal Watt är mestadels marknadsföring.

Ett ypperligt exempel är Soundboks 4.
Ett klistermärke på 72W hade inte sålt något.
Att den däremot kan spela 126dB är nog något som skulle sälja bättre.
Hur dessa dB låter är kanske en annan femma.
Jag har försökt förklara det du säger för många. Men det går endera inte in eller så är det så mycket häftigare att ha ett högt effekt värde än att ha mindre värmeutveckling. Jag brukar till slut ta fram liknelsen med släpvagnar. Det finns en stor anledning till att man inte använder medar på släpvagnar (speciellt under sommaren). Med medar så skulle man få användning för mycket häftigare dragfordon, trots det har det inte slagit igenom.

Min 2013 var i exakt samma färg.
Mest irriterande på min 2022 är att det inte finns kickstart som reserv.
Jo det var så jag visste att du hade en 2013 när du postade en bild på den för länge sedan. Tydligen fanns detta färgschema endast 2013. Kickstarten har jag fått användning för några gånger då jag kommit till Thailand och batteriet i moppen varit slut. Har fortfarande ingen laddare av någon konstig anledning. Pump till däcken har jag.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar