Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

@jägsarn vakna upp uppe i djungeln...Ä gubben på hotellet nu med?
Nix i huset,men just nu hos svärmor och äter.

17672698155334630295828180658718.webp

Ja det verkar inte vara nån dröm att äta där. Här har det kommit 1 cm kallsnö så nu ser man inte var isen är när man går, tur vi har
spark och även min fyrhjuling "rullator" behööver den inte längre i normala fall men bra när det är halkigt
varför sanda, grusa du inte innan snön kom.. lat?

varför sanda, grusa du inte innan snön kom.. lat?
När det är varmt ute och isigt försvinner sanden på några tim så helt bortkastat, sen har vi 300 m till postlådan och där min fru brukar
kliva av bussen så sanda den inte lätt. lite sand funkar inte sparken och det går inte gå på, nä bättre utan sand då går det använd
sparken ok nu med lite snö så ser man inte isfläckarna så man får hålla hårt i sparken

När det är varmt ute och isigt försvinner sanden på några tim så helt bortkastat, sen har vi 300 m till postlådan och där min fru brukar
kliva av bussen så sanda den inte lätt. lite sand funkar inte sparken och det går inte gå på, nä bättre utan sand då går det använd
sparken ok nu med lite snö så ser man inte isfläckarna så man får hålla hårt i sparken
sanda,grusa bara halva sidan så funkar sparken på den andra halvan

Så talar en med mångårig erfarenhet av den Norrländska landsbygden!

Finns tyvärr för många som bara tror de vet bättre.......

I dag har det varit en kulturell dag. Först besökte vi ett tempel som möjligen har den största Buddastatyn. De hade också statyer för att visa olika bilder från tidigare liv t ex bestraffningar. Det var något annat än saft och kakor. Därefter åkte vi till U Thong och dess museum som visade området för 4.000 år sedan och framåt. Därefter besök vid ett kinatempel med drakar och kommers.

Dagen avslutades på MAKRO med inköp. I morgon kommer div vänner och släktingar till frugan.

IMG_0790.webp

IMG_0789.webp

IMG_0788.webp

IMG_0787.webp

IMG_0786.webp

IMG_0785.webp

IMG_0784.webp

IMG_0783.webp

IMG_0782.webp

IMG_0781.webp

IMG_0780.webp

IMG_0779.webp