Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Grabben gymmar och jag sitter och väntar i kafeterian. Min motion består i snöröjning. Får fortsätta när jag kommer hem. Den hårda blåsten gör att snön nästan är meterdjup på vissa ställen. Endast 2 minusgrader så den är tung som f…n.

1767442006706.webp

1767442023549.webp

1767442034550.webp

1767442043402.webp
Hua, här kommit små gräshoppor på skärmen nu när det blev svart...men ändock bättre än när vi kom hem ser jag:thumbsup:. Nu omusikalisk kareoke nedanför så bäst o kryp ner nu i studera stileben igen:).

Frugan och jag stannade till vid stationen i BKK för att informera oss om olika tidtabeller. Borta är de gamla ångloken. I stället fick jag se nya lok.
Jag tycker att lokalen sedan Rama V:s tid är imponerande. Numera är det ganska lite folk där eftersom den bara används för lokal- och regionaltåg. Tåget som gick längst gick till Surin vad jag kunde se. T ex är Asiatiska Orientexpressen borta.

Servicen var bra. Frugan fick hjälp av en tågnong att ladda ner appar för tidtabeller.

Finns en del turisttåg. De märkliga är att flera avgår 06.00. Lite tidigt för en del!?

IMG_0794.webp

IMG_0793.webp

IMG_0792.webp

IMG_0791.webp

Frugan och jag stannade till vid stationen i BKK för att informera oss om olika tidtabeller. Borta är de gamla ångloken. I stället fick jag se nya lok.
Jag tycker att lokalen sedan Rama V:s tid är imponerande. Numera är det ganska lite folk där eftersom den bara används för lokal- och regionaltåg. Tåget som gick längst gick till Surin vad jag kunde se. T ex är Asiatiska Orientexpressen borta.

Servicen var bra. Frugan fick hjälp av en tågnong att ladda ner appar för tidtabeller.

Finns en del turisttåg. De märkliga är att flera avgår 06.00. Lite tidigt för en del!?

IMG_0794.webp

IMG_0793.webp

IMG_0792.webp

IMG_0791.webp

Vill du lära dig mycket om tåglivet i Thailand ska du följa den här herren på FB

Grabben gymmar och jag sitter och väntar i kafeterian. Min motion består i snöröjning. Får fortsätta när jag kommer hem. Den hårda blåsten gör att snön nästan är meterdjup på vissa ställen. Endast 2 minusgrader så den är tung som f…n.

1767442006706.webp

1767442023549.webp

1767442034550.webp

1767442043402.webp
När jag sitter i kafeterian och väntar på grabben plingar det i mobilen från övervakningskameran. Då har polarn svängt förbi med fyrhjulingen. Blir det klart mindre att skotta när jag kommer hem :)

IMG_6168.webp

IMG_0794.webp

IMG_0793.webp

IMG_0792.webp

IMG_0791.webp
Påtal om tåg bokade jag en dagstur med Royal Blossom. Jag har försökt få tag i biljetter tidigare resor men tar slut snabbt så fick passa på då det är populärt.

IMG_5443.webp

IMG_0794.webp

IMG_0793.webp

IMG_0792.webp

IMG_0791.webp

Han gör nya lös snö skidor med annat brätte i Skromträsk. 3 meter långa, men man för tjära in dom självmant :) .
Vem gör såna skidor där? Nu finns det fler som kopierat Bo Östergrens skidor, Olskogens tillverkar en mod dom kallar Galav, Sundberskidan från jämtland är också en kopia av Bosses men ingen har lyckats lika bra som orginalet än.

I arvidsjaur försökte sig också en på att försöka göra likadana men utan att få till det, och runt Övertorneå gjordes också försök. Men än så länge är Östergrenarna i en helt annan klass & överlägset bäst.
Alla dessa kopior fungerar ju så klart att åka på...

Vill du lära dig mycket om tåglivet i Thailand ska du följa den här herren på FB

Han har en tågtråd på fb med, jag tipsade dig om den för nåt år sen när du skrev att inte fanns några bra tåglinjer i Thailand.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K