Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Vilken tur att han fick ont i handen 55
pastedImage.webp

Försöker att dränka mina sorger!
Sista veckan hos familjen, sen måste en hem och man måste återigen jobba för att få en pension som hamnar under "standard" av levnads möjlighet enligt svensk ekonomisk strategi...

@JBK.Ltd.

Betalar en bot på 2000:- som jag fick av snälla fabror blå när höll 47 på 40 -väg igår :(
Var stod då den snälle farbrorn? Dom har inte mycket tolerans nuförtiden, 2000 för 7 km över, det gäller att vara ännu mer försiktig än vad jag redan är. Det är lätt att råka köra så pass mycket över gränsen.

Nu skall jag strax iväg till en av mina tisdagsaktiviteter, får väl lägga ett ägg under gaspedalen.

Var stod då den snälle farbrorn? Dom har inte mycket tolerans nuförtiden, 2000 för 7 km över, det gäller att vara ännu mer försiktig än vad jag redan är. Det är lätt att råka köra så pass mycket över gränsen.

Nu skall jag strax iväg till en av mina tisdagsaktiviteter, får väl lägga ett ägg under gaspedalen.
Såg att polisen i Skåne har flera släp med mobila kameror igång nu och åker runt med. Misstänker att det inte finns varningsskyltar där dom sätter upp dom ?

Hög, när man kommer från Kävlinge. Blir ju 40 en bit innan man kommer till fartguppet och "byn". Så jäkligt surt, arg och irriterad blev jag faktiskt på polisen, även om det är mitt eget fel/ansvar.

Brukar stå en på 108: an vid Gunnesbo. Jo, dom sätter upp skylt som varnar, även om just denna är svår att upptäcka.

PXL_20260103_175614088.MP.webp

Fjollträsk(a.k.a. Sthlm), är nerlusad av dessa transportabla kameror.

Hela Sverige är nerlusade med fasta kameror, men Trafikverket vill inte starta hela nätverket med kameror.
1. kostnaderna för elen
2. det skulle komma in för mycket jobb för dem som ska skicka ut "boten" till dig.

Därför gör "polisen" dessa icke anonserade utställningar av vagnar som de kan fånga någon enstaka stackars sate, som råkar ha en blyfot..

@JBK.Ltd.

Hög, när man kommer från Kävlinge. Blir ju 40 en bit innan man kommer till fartguppet och "byn". Så jäkligt surt, arg och irriterad blev jag faktiskt på polisen, även om det är mitt eget fel/ansvar.
Ja där är ju nerförsbacke så det är extra lurigt. Jag har dock aldrig råkat på dom där, bara på Storgatan där det är 30 som gäller. Under bron vid Gunnesbo där det är 80 har jag också träffat på släpet men minns ingen varningstavla. Gick dock bra, ingen blixt.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K