Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Säsongen blir ju bara kortare och kortare. Det har varit plusgrader i en hel vecka nu, så nu är det väl slut med allt det roliga för mig som inte vill åka till fjällen.

Screenshot_20260313_082415_Gallery.webp

För min del blir det en lång dag. Först skall Lilleman spela matcher i innebandy och eftersom det är hemmaplan så måste jag vara med och hjälpa till, förmodligen i sekretariatet. Sedan är vi inbjudna till invigning av dotterns nyrenoverade kök i Malmö så det blir till att åka tåg och buss dit. Räknar med en sen kväll.

TJa börjar bli dags för hemfärd 7 veckor denna gång och 7 veckor före jul, så den här kvarts pensionering börjar känns ganska ok. Man kommer in lunken om säger så, lite jobb över datorn en del med förtaget och en del aktier. Sedan hjälper jag kärringen med lite bokningar, har inte så mycket att göra med gästerna.
Simmat en hel del den period blir ca 35 000 meter och så 2 till 3 träning pass i veckan på Avani bandet och cykeln. Så man är ganska god form konditions mässigt. Varit ganska till jävligt sund till kost och dryck denna period men inte verkar det hänt så mycket på vågen.

3 par som har problem med hemresor får väl se hur det går första hem 20/3 andra 1/4 Tyskar och Österrikare. Dom verkar föredra att åka med kamel ryttarna kanske judefrågan förenar er, tänkte jag man skulle säga men den lär ju inte gå hem.
Men ikväll blir det stek och flaska vin hos den gamla Tyska sjökocken Ludvig restaurang Joe´s steak house

TJa börjar bli dags för hemfärd 7 veckor denna gång och 7 veckor före jul, så den här kvarts pensionering börjar känns ganska ok. Man kommer in lunken om säger så, lite jobb över datorn en del med förtaget och en del aktier. Sedan hjälper jag kärringen med lite bokningar, har inte så mycket att göra med gästerna.
Simmat en hel del den period blir ca 35 000 meter och så 2 till 3 träning pass i veckan på Avani bandet och cykeln. Så man är ganska god form konditions mässigt. Varit ganska till jävligt sund till kost och dryck denna period men inte verkar det hänt så mycket på vågen.

3 par som har problem med hemresor får väl se hur det går första hem 20/3 andra 1/4 Tyskar och Österrikare. Dom verkar föredra att åka med kamel ryttarna kanske judefrågan förenar er, tänkte jag man skulle säga men den lär ju inte gå hem.
Men ikväll blir det stek och flaska vin hos den gamla Tyska sjökocken Ludvig restaurang Joe´s steak house
Det är kanske vilande muskler runt magen som har omvandlats till aktiva sådana utan någon viktförändring. Väldigt bra i så fall.

Det är kanske vilande muskler runt magen som har omvandlats till aktiva sådana utan någon viktförändring. Väldigt bra i så fall.
Lite så är det ,men jag har alltid varit "duktig" på att tappa kilon med diet och träning. Det verkar svårare nu trots liknade upplägg. Säker en del ålders relaterat
Men kroppen svara bra på träningen det känner jag.
Så man kan hoppas att man kan hålla i detta och inte "ätas upp" av jobbet då man kommer hem.
Blir lite så hemma med väldigt långa arbetsdagar och nätter, med mycket tid i bilen. Faktiskt inte mycket skräp mat eller dryck, men ändå stilla sittande.
Så hålla i träningen och jobba lite mer med kroppen.

Var idag ute och letade efter nåt område med björk där jag kan hämta ved nu under våren, skoterföret just idag var inget vidare då det är flera plusgrader & bitvis sjönk skotern djupt.

Hittade två områden där det fanns björk som var lite grövre och hyfsat mycket.

Och nu här hemma väntar thaifest med mat och karaoke senare ikväll:)

20260314_111706.webp

20260314_112814.webp

20260314_112645.webp

20260314_154045.webp

20260314_154835.webp

Fixade tvättmaskin.

Typiskt att den skulle tvärdö och bli helt svart bara någon dag innan hemresan till Sverige.

Men nu snurrar den igen så får hoppas den fortsätter några dagar till i alla fall

Inget direkt fel på den som jag hittade vid felsökning men efter diiverse ur och inkpoolingar av kretskortet, mätning av luckbrytare etc etc så hoppade den helt plötsligt igång igen

Möjligen glapp i maskinen eller någon termobrytare som tog tid på sig att svalna

Var en hel del skit i pumpfiltret i den som kanske bidrog som jag rensat också. Diverse mynt och som jag misstänker en svart bläckpenna med geggigt kolsvart bläck som satt där

Såg en musbajs vid kretskortet (kan varit gecko också) men kortet är inkapslat så borde inte kunna gnagts på och såg inga skador på kablar någonstans.

IMG_20260315_091822.webp

IMG_20260315_092751.webp

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7