Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

När vi var i thaiaffären på S:t Eriksgatan frågade jag om de sänkt momsen? Det var samma priser som förut sa nong. En kund försökte övertyga honom om att priset var sänkt genom en lagändring av momsen men det hade han ingen förståelse för. När han blev pressad sa han: Tala med ägaren.

I morgon åker vi till Malaga för att träffa äldste sonen med familj. Han har nyligen köpt ett hus och företaget som han jobbar på har nyligen fått nya amerikanska ägare. Mycket att snacka om förutsatt att barnbarnen 3 och 5 år inte tar all uppmärksamhet.

Jag ska önska en resa till Gibraltar om det går att genomföra med små kids som inte tycker om bilresor.

Jag och frugan i poolen ensamma. tid för romantik under en full måne .

IMG_20260401_191424.webp

En promenad nära HH flygplats.

Ett helt övergivet område, fullt av tomma condos och affärer.
Misslyckade satsningar

20260401_101618.webp
20260401_101710.webp
20260401_101732.webp
20260401_101822.webp
20260401_102457.webp
20260401_101949.webp
20260401_101531.webp
20260401_101440.webp
20260401_101553.webp
Där kanske det finns någon som kan göra ett kap och hyra billigt? Fast thai brukar ha lite konstiga ideer om att de ska höja priserna för att kompensera för om det går dåligt. Det verkar också på många ställen i Thailand som om det inte spelar någon roll om de får uthyrt eller inte. Mycket konstigt i många delar av Thailand. Beror det på att man inte vill förlora ansiktet genom att sänka hyror?

Sista bilden får mig att fundera lite. Ett spa för män! Känns som en dålig ide, om inte......
Män de flesta jag känner åker tillsamman med sällskap, vilket oftast då innefattar kvinna/kvinnor. De kanske har ett spa för kvinnor på granntomten? Annars minskar de kundkretsen.
Det kanske är ett sätt att förtäckt tala om att de är inriktade på happy ending mm. Eller är det ett homo spa?

Där kanske det finns någon som kan göra ett kap och hyra billigt? Fast thai brukar ha lite konstiga ideer om att de ska höja priserna för att kompensera för om det går dåligt. Det verkar också på många ställen i Thailand som om det inte spelar någon roll om de får uthyrt eller inte. Mycket konstigt i många delar av Thailand. Beror det på att man inte vill förlora ansiktet genom att sänka hyror?

Sista bilden får mig att fundera lite. Ett spa för män! Känns som en dålig ide, om inte......
Män de flesta jag känner åker tillsamman med sällskap, vilket oftast då innefattar kvinna/kvinnor. De kanske har ett spa för kvinnor på granntomten? Annars minskar de kundkretsen.
Det kanske är ett sätt att förtäckt tala om att de är inriktade på happy ending mm. Eller är det ett homo spa?
Dom flesta män åker till Thai för bom bom och hitta en söt flicka. träffa en Amerikan han sa. billig bom bom därför åker jag hit

Sista bilden får mig att fundera lite. Ett spa för män! Känns som en dålig ide, om inte...
Stället är stort och det finns säkert även spa för kvinnor, restauranger mm.
Det har knappast varit igång på mer än 15 år eller kanske aldrig.

Just intima "badhus" har aldrig varit tillåtet i gamla kungens stad Hua Hin.
Inte heller gogo.

Men det finns många fler övergivna områden och stora hotell/condon som aldrig byggts färdigt kring Cha Am.
Hua Hins flygplats ligger i Cha Am faktiskt.

En orsak kan vara att majoriteten av alla condos/units måste ägas av thai.
Är det för få thai kan inte utlänningar köpa för kvoten är fylld.
Tusentals osålda står tomma och öde, byggnader som påbörjats men är halvfärdiga och förfaller.
Spökstäder..

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar