Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Kineser är riktiga grisar...har träffat på såna svin i Thailand nåra gånger på typ buffe matställen....dom rensar ju för fan allt..å kastar mer än hälften eller tömmer i påsar.
Ja, jo jag har varit med om det där.
Jag satt en gång vid samma frukostbord där kineser sträckte sig efter allt möjlig.
Man kunde ju kanske tycka att de kunde be någon skicka t.ex. saltet istället för att sträcka sig över andras tallrikar och mat, men nä då...

Det är också avslöjande på vilka ställen man själv besöker......
Man kan ju ha otur också som vi hade i Chiang Mai.
Det kom ett gäng Kineser och satte sig vid ett stort runt bord bredvid oss.
Sen började svinen äta och det var inget nöje att ha nära sig så vi betalade och gick till ett annat ställe.

Wow, många starka ord om kineser och mat och från en del oväntade håll med. Påminner om hur thailändskor och sex brukar beskrivas när det ämnet kommer upp på exvis Flashback.

Ja, ja. Inget någon här har några problem med, eller hur? What goes around… :)

Idag har jag tvättat min bil utvändigt, tog invändigt igår, och morsans bil både invändigt och utvändigt. Service på min bil på fredag.

IMG_8310.webp

Men det är ju märkligt.
Jag följer "Itchy Boots" på You Tube som åker motorcykel bl.a. genom Kina.
Man blir imponerad över vilka framsteg dom gjort, moderna och genomtänkt samt av alla genomtrevliga gästvänliga innevånare.
Nu var ju iofs en stor del av resan i en del av landet där det bor Uigurer som inte är så väl sedda av partiet.
Dom kanske är för trevliga. :)

Nu blev hon visserligen guidad o.s.v. men dom kan ju inte fuskat fram blomstrande, frodiga vägar genom öknen som fick sin näring från underjordiska vattenkällor.
Vidare hypermoderna städer med smidiga transportmedel, och en intressant historia.
Kinesiska Muren och terrakotta arméer trollar man ju inte heller fram i en handvändning.
Jag inser ju att Kina är stort och har många folkslag så vilka är det som reser runt och står i vägen när man ska fotografera något?
Jag har förstått att du gillar kommunistiska diktaturer. :puke:

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar