Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Alltså ja håller nog på att bli gammal, klagar på allt som det verkar.

Hotellets frukost ligger i en kinarestaurang. Och de har verkligen fångat känslan av restaurangerna vi åt på i Guangzhao. Fan sterilare kallare kommunistiskare får man leta efter. Fullt av kineser med. Fattas bara att de ska spotta på golvet
Chineserna i Thailand beter sig ofta som svin , Spottar och fräser när de äter , feta illaluktande små grisar

Tja och om mekanikern kan hitta för 20k istället för 80 så kan man ju testa o se.

Nu en annan fråga. Har testat thaimat i sverige , Mae Thai nu igår, Hötorget, 750 spänn för tre pers och min mat var för salt, som vanligt och ungdomarnas för stark. De såg de var thai så fyllde maten med chilli. Jag kommer nog ge upp thaimat i sverige helt, blir aldrig nöjd som det verkar.

Vet ni nåt ställe? Stockholm verkar ligga väldigt högt prismässigt med. Lutar åt sushi ikväll istället

Förrgår åt i Göteborg, samna visa, för salt och vräkt i fisksås, så smakade och luktade fisksås, i massaman curry! Galet
Jag gillar denna några tunnelbane stationer ut i Tallkrogen, ok priser och bra smaker.

Det bästa är namnet.

IMG_20220630_193843.webp

Tja och om mekanikern kan hitta för 20k istället för 80 så kan man ju testa o se.

Nu en annan fråga. Har testat thaimat i sverige , Mae Thai nu igår, Hötorget, 750 spänn för tre pers och min mat var för salt, som vanligt och ungdomarnas för stark. De såg de var thai så fyllde maten med chilli. Jag kommer nog ge upp thaimat i sverige helt, blir aldrig nöjd som det verkar.

Vet ni nåt ställe? Stockholm verkar ligga väldigt högt prismässigt med. Lutar åt sushi ikväll istället

Förrgår åt i Göteborg, samna visa, för salt och vräkt i fisksås, så smakade och luktade fisksås, i massaman curry! Galet
Prova Thaiboat - Söders hetaste sjökrog! - Thaiboat

Senast ändrad:

Dom här var bra när jag var där tidigare i år

Alltså ja håller nog på att bli gammal, klagar på allt som det verkar.

Hotellets frukost ligger i en kinarestaurang. Och de har verkligen fångat känslan av restaurangerna vi åt på i Guangzhao. Fan sterilare kallare kommunistiskare får man leta efter. Fullt av kineser med. Fattas bara att de ska spotta på golvet
Jag bodde på ett hotell i Bangkoks China Town och där var frukostarna mer skränande, slamrande, tjattrande och oordnad än på någon skolmatsal jag upplevt.
Det var svårt att ta sig fram till de olika maträtterna p.g.a. att folk fått för sig att sitta och äta lite var som helst.
Frukosten var annars bra, men den förstördes helt klart genom ouppfostrat beteende, ja rent tölpaktigt.
När jag gick ut från matsalen så kunde jag inte låta bli att fråga de som stod vid dörren och välkomnade gästerna om det verkligen alltid var så där stökigt och högljutt?
Dom svarade lite ursäktande att vi alla hade olika beteende och kulturer.
"Yes indeed!"
Det var första och sista frukosten jag åt på det hotellet.

Ja äter aldrig thaimat från någon vagn eller restaurang i Sverige. Blir sjukt besviken varje gång.

Blev ju en tur ner till kusten igår & blev totalt 92 mil. Det var ju för att hämta upp bössan jag fått & den var i betydligt bättre skick än jag trott :) Skulle säga 4,6 på en 5 gradig skala,några små märken på kolv och förstock och helt perfekt blånering.

Åkte förbi några gamla kompisar och fick laddverktyg,hylsor,kulor och några askar ammunition till kompispris :)
Här är några foton från den ena kompisens pojkrum:) :)
Och prylarna jag hämtade.

20260707_160339.webp

20260707_160404.webp

20260707_160412.webp

20260707_160417.webp

20260707_225311.webp

Inte bara i Thailand! Dom bar sig åt som hänsynslösa svin i Italien också, jag kunde knappt sova sista natten i Toscana. Gräshoppesvärmar är dom!

Men strax iväg till Malmö!
Men det är ju märkligt.
Jag följer "Itchy Boots" på You Tube som åker motorcykel bl.a. genom Kina.
Man blir imponerad över vilka framsteg dom gjort, moderna och genomtänkt samt av alla genomtrevliga gästvänliga innevånare.
Nu var ju iofs en stor del av resan i en del av landet där det bor Uigurer som inte är så väl sedda av partiet.
Dom kanske är för trevliga. :)

Nu blev hon visserligen guidad o.s.v. men dom kan ju inte fuskat fram blomstrande, frodiga vägar genom öknen som fick sin näring från underjordiska vattenkällor.
Vidare hypermoderna städer med smidiga transportmedel, och en intressant historia.
Kinesiska Muren och terrakotta arméer trollar man ju inte heller fram i en handvändning.
Jag inser ju att Kina är stort och har många folkslag så vilka är det som reser runt och står i vägen när man ska fotografera något?

Men det är ju märkligt.
Jag följer "Itchy Boots" på You Tube som åker motorcykel bl.a. genom Kina.
Man blir imponerad över vilka framsteg dom gjort, moderna och genomtänkt samt av alla genomtrevliga gästvänliga innevånare.
Nu var ju iofs en stor del av resan i en del av landet där det bor Uigurer som inte är så väl sedda av partiet.
Dom kanske är för trevliga. :)

Nu blev hon visserligen guidad o.s.v. men dom kan ju inte fuskat fram blomstrande, frodiga vägar genom öknen som fick sin näring från underjordiska vattenkällor.
Vidare hypermoderna städer med smidiga transportmedel, och en intressant historia.
Kinesiska Muren och terrakotta arméer trollar man ju inte heller fram i en handvändning.
Jag inser ju att Kina är stort och har många folkslag så vilka är det som reser runt och står i vägen när man ska fotografera något?
Det är stor skillnad när kineser kommer utanför hemlandet. Utomlands bär dom sig åt som stora svin. Trängs, gapar och skriker, fiser och rapar ohämmat. Det har jag många exempel på tyvärr.

Det är stor skillnad när kineser kommer utanför hemlandet. Utomlands bär dom sig åt som stora svin. Trängs, gapar och skriker, fiser och rapar ohämmat. Det har jag många exempel på tyvärr.
Ja de där bondläpparna till kineser som jag träffat på utomlands kan knappast varit med och byggt upp det högteknologiska landet som Kina är idag.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K