Vaxet older version
Aktiv medlem
Vi är inte direkt chockade, som ni säkert förstår, och visst är Nana ett av Thailands rövhål. Men Landmark har varit ett av mina favvohotell genom åren, och jag har inga problem med läget eftersom jag vet att Nana ligger nära. Perfekt hotell när jag arbetade i Bangkok.Ja, inte är det rasistiskt att fråga en kvinna "How much?". Dock ganska respektlöst, och definitivt sexistiskt om det inte frågas lika många män. Och jag förutsätter att fyllot frågade för att hon var kvinna, inte för att hon var thailändsk. Det är väl egentligen rena FN av nationaliteter bland "arbetskraften" i dessa områden, så jag skulle bli förvånad om fyllot utgick från nationalitet.
Sen tycker jag fortfarande man ska ta i beaktning var detta skedde. Jag förstår att det upplevdes otrevligt för den/de drabbade, men när 99% av övriga kvinnor som är i närheten där troligtvis är pr*stituerade, så är det ju löjligt att som Hycklarn bli förvånad. Som jag skrev tidigare, det är som att bli förvånad över att det finns kineser i Kina.
Och jag hoppas de det drabbade bor i ett trevligare område nästa gång. Jag är förvånad över att en som bott i Thailand i 20 inte hade koll på detta.
Alla får leva sitt liv och ta ansvar för sina handlingar, men runt detta hål i Bangkok undrar jag om någon gör det, ja, av alla kön och smakriktningar.
Och.......
Ser man inte skillnad på lampaffären … och en ensam dam med sällskap på en mur utanför ett hotell av bättre klass, så ska man nog vara lite försiktig med vem och var man närmar sig det man söker...., kanske inte inleda med How much..................framför allt om man är packad.