Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

ni har de bra ni
själv har ja jobbat hela dagen på mässan o ska dit igen i morgon bitti

Vad är det för mässa du sa nåt om möbler? Var är den.
Ja det är ju inte kul att jobba helg men det blir väl en slant till nåt gott sen!!!!
Rolf

"glimten66 " sa:
ni har de bra ni
själv har ja jobbat hela dagen på mässan o ska dit igen i morgon bitti

Samma här glimten.

På jobbet mellan kl 06-12
Städat Fars lägenhet mellan 14 tills nu.
Nu vankas det pizza till det gammalt hederligt Diamant vin.
Sött, sliskigt och oerhört lättdrucket. ;D

"Gazton " sa:
Jag har två norrlands killar på 14 år här på besök. Dom är söner till 2 kompisar som jag känt länge.

Dom går på ett fotbollsläger här i närheten.. Klart man ställer upp, inte kul att sova i en gymnastiksal. :)

Hur länge ska ditt besök stanna?

"rolfove " sa:
Vad är det för mässa du sa nåt om möbler? Var är den.
Ja det är ju inte kul att jobba helg men det blir väl en slant till nåt gott sen!!!!
Rolf

Det är på älvsjö mässan öppnar på tisdag Möbel & Nordic Light
nej men tyvär så blir de mycke av den varan i denna branch

glimten me en wirre i handen nu

så nu ligger man på plus igen. Ny Dell dator med 23tums skärm till frun. Hon fick backa från skrivbordet :D
Rolf

Nu har man lagat middag, ätit, diskat, vikt ihop tvätten och fått i mej en mugg kaffe, så just nu gör jag ingenting.

Har förflyttat mig till Samui och Chaweng Beach.
Sitter på balkongen och dricker Chang & tar ett bloss 8)

Du har det bra du som redan är där. Det bär av för mej 26 april, sitter just nu ock kollar efter hotell
Rolf

"zMacen " sa:
Har förflyttat mig till Samui och Chaweng Beach.
Sitter på balkongen och dricker Chang & tar ett bloss 8)

Blosset kan jag vara utan men Changen.... ;)

Själva skall vi äta Tom Yam Gai nu, sen bär det av in till Thaibutiken i Malmö för påfyllning av förråden.

Skönt att vara helt i ordning nu efter flytten nu. 8)

Ja vi ska till Rayong. Det brukar funka rätt bra om du hittar hotellets egen hemsida och inte tar det via nån bokningscentral. :-\
Men ALLA tips emottages med största tacksamhet 8)
Vi sticker den 26 mars är då framme den 27'e
Rolf

Min erfarenhet är att det ofta är billigare via bokningssiterna, i alla fall om du letar hotell med tre stjärnor och upp.
Jag kör numera alltid flygstol samt bokar, den eller de, första nätterna via webben. Då slipper man letandet och stöket efter en lång flygresa. Sedan tar jag min dator och letar via Latestays.com eller Booking.com, ofta efter att ha hyrt en moppe och kollat omgivningarna. Vid de sju senaste tillfällerna jag bokat hotell har jag fått bättre priser via nätet än direkt i receptionerna. När jag påpekat detta har de givetvis sänkt priset till det jag hittat på nätet. Booking.com har fördelen att inget dras från ditt kontokort vid bokningstillfället och det tillkommer ingen bokningsavgift.

Min erfarenhet är också att det i stort sett alltid är dyrare (med något undantag) på hotellens egna webbsidor än bokningssiterna. Det lönar sig också att jämföra bokningssiterna med varandra. Var uppmärksam på att på vissa siter tillkommer skatter m m, medan de ingår på andra.

"Rolf " sa:
Ja vi ska till Rayong. Det brukar funka rätt bra om du hittar hotellets egen hemsida och inte tar det via nån bokningscentral. :-\
Men ALLA tips emottages med största tacksamhet 8)
Vi sticker den 26 mars är då framme den 27'e
Rolf

Jag brukar boka via Agoda.com när vi någon gång skall bo på hotell. Dom har alltid varit billigare än hotellens egna sajter. Men det kan som zMacen sa naturligtvis finnas ännu billigare sajter.

Berra

Ja ni det är inte lätt. Men jag tror att man får en rätt bra koll på vad olika hotell eller resorts kostar. Har allt från 211:- till 350:- / rum.
Får se vad det blir. Ska efterlysa nån som känner området :o
Rolf

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7