Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Hej

Nu är hummerfisket igång, jag och kompisen har fått 13 st hittills, varav en som var rekordstor för vår del, lägger in en bild på den, den vägde prick 3 kg, den största på dom tidigare 50 årens hummerfiske var på 2.5 kg.

B522778B-5145-4687-990C-1243879C0958.jpeg

B881E836-FD6F-4488-9C44-47F9DED9FBEC.jpeg

Mvh isan lover
Är han arg?:shy_transparent:

Hej

Äter man en del rått också direkt vid slakten, t.ex lever, hjärta och blod?

Frågar eftersom jag har varit med och slaktat, grillat och ätit grisar grillade på samma vis men då på Bali, där tog man just lever och hjärta och skar i bitar, sen doppade man det i chili och åt rått, blodet som tappades rörde man ihop med ris och chili till en rätt som hette Lavar, alla åt av detta med glädje, själv smakade jag för att inte göra dom besvikna, men det var inte så gott eftersom jag dessutom tänkte på att jag skulle kunna bli sjuk av det, men den grillade grisen som kallades Babi Guling var fantastiskt gott.

Man blir hungrig av dina bilder, ser väldigt gott ut.

Mvh isan lover
Nej, man äter inte rått och utan allt är väl tillagat.
Det är som regel väldigt gott men inte uppskuret med någon större finess..

Hej

Nu är hummerfisket igång, jag och kompisen har fått 13 st hittills, varav en som var rekordstor för vår del, lägger in en bild på den, den vägde prick 3 kg, den största på dom tidigare 50 årens hummerfiske var på 2.5 kg.

B522778B-5145-4687-990C-1243879C0958.jpeg

B881E836-FD6F-4488-9C44-47F9DED9FBEC.jpeg

Mvh isan lover
Redig bjässe, men du släppte väl tillbaka den? Smakar inget vidare så gammal å stor ;)

Den säljer man dyrt och svart på bryggan till någon dum Coronasemstrande sommargäst från Stockholm. Så de kan frottera sig med lite hummer i det genuina Bohuslän.
Den hummern är minst 80 år, skulle aldrig få för mig att äta den.
Men kul att få sådana. Har förmodligen hängt utanför med större delen av kroppen;)

Kompisen fick en som va lite större för ett par år sedan, den kan man beskåda på havets hus I lysekil.

Jag förundras över hur en del människor kan leva ett helt liv utan att lära sig något. Sen ser de ner på de som har förmågan att ta till sig kunskap.

Det blir mer eller mindre hopplöst då de blir aggressiva och bittra i stället för att lyssna och vara med i en debatt.

Är det kanske avigsidan med ett samhälle som Sverige där myndigheterna bestämmer och folk nickar med då man inte vågar eller kan ifrågasätta.

Jag förundras över hur en del människor kan leva ett helt liv utan att lära sig något. Sen ser de ner på de som har förmågan att ta till sig kunskap.

Det blir mer eller mindre hopplöst då de blir aggressiva och bittra i stället för att lyssna och vara med i en debatt.

Är det kanske avigsidan med ett samhälle som Sverige där myndigheterna bestämmer och folk nickar med då man inte vågar eller kan ifrågasätta.
Och vad har detta inlägget i denna tråden att göra.
Förklara gärna för mig som inte har förmågan att ta till mig kunskap.

Så kan det vara men till barn måste man vara tydlig vad som är bra och dåligt. Visst kan man ha frallor någon gång men det får inte bli utan frallor äter jag ingen frulle. Det accepterar jag inte och våra barn lyssnade. Nu är de ju vuxna.
Du måste vara en fantastisk förälder som är en sådan förebild för andra.

Och jag förundras över folk som ska pådyvla folk sin egen uppfattning som sanningen. Det är fantastiskt att det finns människor som är så bildade som du, övriga är bara bittra idioter i dina ögon alltså. Det är fruktansvärt synd om dig.

Och vad har detta inlägget i denna tråden att göra.
Förklara gärna för mig som inte har förmågan att ta till mig kunskap.

Först och främst: Jag håller verkligen med dig om, att du "inte har förmågan...."

Denna tråd finns i forumet "Ordet är fritt", det säger väl egentligen allt !
Tråden heter: " Vad gör ni ThaiSnack:are just nu? "
Och @Thailand4Ever skriver väl, vad han gör just nu, " Jag förundras över hur en del människor "
Hur svårt kan det vara.....

Själv förundras jag över, att forumägaren och två forumvärder gillar ditt inlägg :nerd_transparent:

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K