Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Vilken av cheferna?
Chefen där hemma eller chefen på jobbet?
Stackare!

Jag hade en lång diskussion med frugan idag. Hon hade läst nånting om röda khmererna i Kambodja och tyckte att hon blivit kommunist.

Jag försöker ta alla pengar av de rika kunderna som kommer in i affären!

Jag tyckte inte att man är kommunist när man går runt med LV väskor o kör Benz... men sen kom ja att tänka på Jan Guillou...

Stackare!

Jag hade en lång diskussion med frugan idag. Hon hade läst nånting om röda khmererna i Kambodja och tyckte att hon blivit kommunist.

Jag försöker ta alla pengar av de rika kunderna som kommer in i affären!

Jag tyckte inte att man är kommunist när man går runt med LV väskor o kör Benz... men sen kom ja att tänka på Jan Guillou...

LV är ju kommunistiskt. Gränsen går vid Hermes

Typisk lördag igen, kul att resorter fått öppna nu.

20201003_150643.jpg

I dessa coronatider ska jag träffa äldste sonen och hans familj därför att han fyller år i morgon. Jag och frugan får fira honom en dag innan. I morgon får alla barn och barnbarn till mig fira honom. De har bestämt att jag ska hållas vid liv och inte utsättas för dagisbakterier och annat sattyg. En omtänksam inställning men roligt är det inte. Man har bestämt att bara små barn får presenter för att undvika att fylla husen med saker. Ett beslut som jag understött. Därför blir det en flaska vitt och en flaska rött. Risken för att lägenheten ska fyllas med flaskor är liten.

Vi ska till Rosendals slott på Djurgården. Ligger inte så långt från det hus där DIF bildades. En historisk plats, som inte ens är hedrad med ett ordentligt minnesmärke.

Står och gör olika sorters chilisalt och kryddor och tar en kall öl.
Dottern leker med sin kusin som även sover över här.
Så en riktigt trevlig lördag är detta.

Skulle vilja ha tag i en stor mortel i nåt hårt träslag.
Men verkar oerhört svårt att hitta större exemplar.

P_20201003_122658.jpg

Senast ändrad:
Ca 1 kg chilisalt i grund är klart. Dom 2 vita skålarna. Ett par kg till i ugnen.

Nu ska det få extra smak och styrka genom att blanda i mer chili och smakas av sen mixas och torkas ytterligare. Slänga i lite örter och övrigt med.

Använder lite finare havssalt till allt jag gör.

P_20201003_135133.jpg

Nu var fixandet klart med salt för dagen.
Har kanske 10-15 påsar över med 50g i varje som jag erbjuder mig att skicka till intresserade.
Att det blir påsar är enbart för att det blir för dyrt att skicka glasburkar snyggt förpackat.

Jag vill inte ha nåt för det och om du som är intresserad är allergisk emot nåt i kryddväg fråga innan för jag tar inget ansvar i det fallet.

Jag får alltid mer chilisalt än vad jag både kan använda och ge till nära och kära och tänkte att jag kan dela med mig till er här på Thaisnack om intresse finnes.

Släng iväg ett pm isåfall men mitt chilisalt är gjort för mina smaklökar och rejält starkt.

Ska kanske nämna innehållet i chilisaltet.
Det är egenodlad chili självklart av olika sorter.
Egenodlad lök och vitlök,gräslök och timjan.
Det är vad saltet jag erbjuder att skicka innehåller.

Själva Saltet har jag inte gjort själv utan det är köpt och är havsflingsalt som jag malt ner till finkornigt och blandat med ovanstående godsaker.

Nu blev man sugen, men jag måste tyvärr tacka nej till ditt erbjudande. Jag vill inte lämna ut min privata adress och namn till någon okänd på nätet.
Jag såg även att du är vän med @Thailand4Ever och han har man ju förstått är en nyfiken fan som bara vill veta allt om alla här men ger ingen information om sej själv. Men jag kommer att fixa lite chili salt själv tack vare ditt respekt så stort tack för du delar med dej till oss på forat.

3C9E81D0-4424-403E-BA4B-A72BAB749CEC.png

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar