Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

På vissa bilar brukar jag i tillägg borta ett mindre hål i tanken. Som regel så brukar jag göra det om mer är mindre än 3l motor eller om det är under 300hk.

Sprucken bränsleslang som svettas kan vara ett alternativ om man ligger på gränsen till vettig förbrukning.
Det ökar inte på gretaeffekten här. Bränslet måste förbrännas och ut i atmosfären och sedan lägga som ett täcke över Sverige om det skall bli varmare i vinter... suck!

Det ökar inte på gretaeffekten här. Bränslet måste förbrännas och ut i atmosfären och sedan lägga som ett täcke över Sverige om det skall bli varmare i vinter... suck!

Nej ur just den synpunkten så har det ingen direkt effekt.
Men ett högre förbrukning skapar högre produktion och via den produktionen så kan vi uppnå vårat mål.
Det optimala är dock att aldrig vrida av tändningen och låta bilen gå på tomgång då man inte använder den.

Idag måste jag vänta på ankomsten av vårt nya kylskåp, skall komma i eftermiddag. Dessförinnan körning av hustru till jobbet.

Vad gäller @Krister s bil ser den ju riktigt fin ut. Det är förståndigt att köpa begagnad och det ser man som skarpögd på mätarställningen. Har den rullat 2700 mil på någon månad måste teerak ha bott i bilen. Efter drygt 2000 mil är en bil ju vanligtvis som ny och man slipper det största värderaset. Fortsätter vi inte med leasing om 1,5 år skall vi leta bil med liknande mätarställning, just nu vill gumman ha en Volkswagen Passat. Deutsche qualität!

Övervakning av byns duktigaste och flitigaste ungdomar när dom pluggar engelska.

Dom är värda mycket beröm, övriga i yngre tonåren är totalt ointresserade.
Vi gjorde ett försök att hjälpa byns ungar med internetstudier genom att köpa in tre smartphones och låta dom utnyttja vårt wi-fi.
Det gick inte alls, dom sket i studierna och la all energi på Facebook och Messenger.
Två telefoner har vi tagit tillbaka.

20201006_160746.jpg

Senast ändrad:
Jag vill komma ner snart o testa hur det är när alla håller undan för min bil och alltid låter mig köra först
Det finns billigare sätt att få den upplevelsen. Köp ett gammalt risigt, buckligt, Detroitjärn på 3 ton som du aldrig tvättar och klä dig samt se ut som en pundare och stirra otäckt på folk genom framrutan. Visa tydligt att du inte tänker stanna i korsningar. Funkar för mig!

Nej ur just den synpunkten så har det ingen direkt effekt.
Men ett högre förbrukning skapar högre produktion och via den produktionen så kan vi uppnå vårat mål.
Det optimala är dock att aldrig vrida av tändningen och låta bilen gå på tomgång då man inte använder den.
Läser på norska sajter att det går dåligt för olje firman Norge nu, oljan ligger ca 40 $ per fat och det löner sig ikke å borre efter olje nu!

Idag måste jag vänta på ankomsten av vårt nya kylskåp, skall komma i eftermiddag. Dessförinnan körning av hustru till jobbet.

Vad gäller @Krister s bil ser den ju riktigt fin ut. Det är förståndigt att köpa begagnad och det ser man som skarpögd på mätarställningen. Har den rullat 2700 mil på någon månad måste teerak ha bott i bilen. Efter drygt 2000 mil är en bil ju vanligtvis som ny och man slipper det största värderaset. Fortsätter vi inte med leasing om 1,5 år skall vi leta bil med liknande mätarställning, just nu vill gumman ha en Volkswagen Passat. Deutsche qualität!
Hade en 06 Pissat, det var inte tysk kvalitet, mera åt det engelska hållet :) ! Däremot DKW var bra, en 91a med 5 cyl och 220 org häst!

Tycker den är häftig, skulle vilja haft en likadan själv om jag haft råd, tycker han har fixat sig en cool bil, en gubbdröm.
På vilket sett är det negativt avis?

Kom igen, du kan om du verkligen vill.

Gillar också CLS, riktigt najs, men nöjer mig med Honda en bra tag till hoppas jag.
Kul när det går bra för svenskar i Thailand, det gör det ju tyvärr inte alltid.

/ SatanG

Kom igen, du kan om du verkligen vill.

Gillar också CLS, riktigt najs, men nöjer mig med Honda en bra tag till hoppas jag.
Kul när det går bra för svenskar i Thailand, det gör det ju tyvärr inte alltid.

/ SatanG
Ja om man vill men så mycket vill jag inte, ja har mer siktet på att följa i dina fotspår och bli hemma pappa, så får spara.
Vi har en ok familjebil.
Får nöja mig med att drömma sen får man se i framtiden ;)

I dag har det varit nedräkning på en del långlivade historier. IKEA hörde av sig och erbjöd halva fraktkostnaden som kompensation föra att de varit dumma. Jag sa OK. Frugan fick äntligen ett beslut från a-kassan, som hon väntat på sedan slutet på maj. De har skrivit fyra sidor och vill räkna om hennes veckoarbetstid från 40 till 34 timmar för att kunna betala mindre. Tyvärr känner jag ingen expert på ämnet och jag måste därför sätta mig och läsa och räkna själv för att se om jag kan påvisa något fel. Måste tyvärr gå in i detaljunderlaget. Ser fram mot en trist kväll och morgondag. Misstänker att det finns roligare lektyr än lagen om arbetslöshetsförsäkring och förordningen om arbetslöshetsförsäkring. En tröst är att ingen behöver känna sig avundsjuk.

Och här gäller nedräkning till sista påmönstringen. Det blir i Göteborg om ca en vecka under lastning till Södertälje. Därefter troligen Fredericia till Göteborg för lossning och sedan lastning för Haugesund - Bergen - Tananger. Dom tänker tydligen köra hårt med den gamle gubben in i det sista. :)
Gammal och gammal, jag som jobbar med svetsning tror nog att minst 5 år till bör man klara, sedan får man se om det går att köra 5 år till! 65 är fan ingen ålder!!

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K