Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Tjena gubbar och gubbinnor!!

Sitter just nu, på andra sidan av ålandshav, på min arbetsplats, skall strax kasta mig i bingen och sova en stund, har sovmorron imorron, men morrondagen slutar inte förrän 23:00 på kvällen, när vi har gjort den sista turen med M/S Eckerö från Grisslehamn till Eckerö på åländska sidan...

Jo-Be

"Jo-Be " sa:
Tjena gubbar och gubbinnor!!

Sitter just nu, på andra sidan av ålandshav, på min arbetsplats, skall strax kasta mig i bingen och sova en stund, har sovmorron imorron, men morrondagen slutar inte förrän 23:00 på kvällen, när vi har gjort den sista turen med M/S Eckerö från Grisslehamn till Eckerö på åländska sidan...

Jo-Be

Schysst att du fick jobb, det kan väl behövas! Lycka till!

Har varit i Malmö med familjen och hälsat på en kompis. Sen hälsade vi på morsan och farsan på vägen hem. Ungarna gillar dom och det är ömsesidigt. Nu skall vi ta det lugnt resten av dagen och hoppas på storkovan på V75. 47 mille hade inte varit helt fel. ;)

Har just vart ute och vart massmördare. Getingarna hade boat bakom dörrfodret till pannrummet.
Dom bet en av hyresgästerna :) Men nu är dom historia

Sista baren för denna kvällen.
1 singapore sling, 2 glas med sang som och soda till mig.
1flaska vatten ochen kopp kaffe till min reskamrat.
280 B.
Slå det priset Phuketfantaster om ni kan. ;D

Tjena snyggisar!!

Det blev ändrade planer ang. arbetstiderna, jag börjar jobba om 35min och slutar vid sjusnåret i morronbitti, kommer att gå som motorvaktman i natt, eftersom vi kör med AC:n på, för att kyla ner fartyget och måste ha en hjälpkärra igång...

Nattinatt! Jo-Be

Jaha!!!

Jag sitter i maskinkontrollrummet och ska om ca 10-15min. gå ner maskin och påbörja våra morronrutiner inför uppstart av huvudmaskiner, har nyss kokat lite nytt kaffe till de andra medarbetarna som kommer snart.
morronrutin innebär att pejla tankar, dränera settlingtankar, blåsa huvudmaskinerna, starta upp en hjälpkärra(när el förbrukning blir för hög på en kärra)etc. etc. Men det bästa är att det är bara 2 timmar kvar innan nattpasset slutar för min del och jag kan smyga in i min hytt och snarka en stund, innandet är dags igen för mig att jobba lite till...

Jo-Be

Vissa har det bra nere i LOS, andra sliter och en annan skall snart slita.

I eftermiddag skall vi till syrran, min yngsta systerdotter fyller 18 år så det blir lite kalas. Det blir ett extra för oss eftersom vi fortfarande var i LOS när hon egentligen fyllde. :thumbsup:

"Berralund " sa:
Tjusigt, Roffe! Är det inte synd att lämna detta och flytta till LOS? ???
Har den fula ovanan att när jag tycker det börjar närma sej att bli klart då vill jag flytta. Frugan blir galen, men det har hela tiden blivit bättre och bättre boenden.
LOS är en utmaning, ska bil spännande att se om det går att ro det i land. Jag är en envis jäkel när det gäller.
Jag har alltid rätt och om jag inte har det så erkänner jag det aldrig :D
Ps: Jag vill ha mera Smilisar

"Jo-Be " sa:
Jaha!!!

Jag sitter i maskinkontrollrummet och ska om ca 10-15min. gå ner maskin och påbörja våra morronrutiner inför uppstart av huvudmaskiner, har nyss kokat lite nytt kaffe till de andra medarbetarna som kommer snart.
morronrutin innebär att pejla tankar, dränera settlingtankar, blåsa huvudmaskinerna, starta upp en hjälpkärra(när el förbrukning blir för hög på en kärra)etc. etc. Men det bästa är att det är bara 2 timmar kvar innan nattpasset slutar för min del och jag kan smyga in i min hytt och snarka en stund, innandet är dags igen för mig att jobba lite till...

Jo-Be
Fan var skönt att du fick lite påhugg så kulorna ramlar in. Vad händer sen åker du ner igen eller?

Idag har jag legat och stekt mig vid poolen igen, vart ute och ätit mat och tagit en promenad, passade på att köpa 3 limpor cigg. I morrn ska jag försöka ge mig på att köpa alkohol och en flygbiljett till bangkok.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K