Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Skall sätta mig och titta på Taube på Gröna Lund i lugn och ro (hoppas jag). Evert Taube har alltid varit en av mina stora idoler. :)

Godmorron alla!
(02:00)
Har för en timme sen kört den sista turen tom tillbaka till Eckerö, sitter nu här i maskinkontroll rummet och väntar på att huvudmaskierna skall svalna lite så jag kan smörja upp bränslestängerna till resp. bränslepump som sitter vid varje cylinder.
Att vi körde extraturer idag berodde på att Cirkus maximus skulle tillbaka till Sverige från Åland...

Jo-Be

Har en härlig morgonstund tillsammans med katten vid namn " Minsann " alias Svartenbrandt framför datorn medans dom andra fortfarande sover ;)

"Berralund " sa:
Skall sätta mig och titta på Taube på Gröna Lund i lugn och ro (hoppas jag). Evert Taube har alltid varit en av mina stora idoler. :)

Usch då ! så osmakligt... Får försöka skölja bort det värsta med en kopp Zoega 8)

"Gazton " sa:
Usch då ! så osmakligt... Får försöka skölja bort det värsta med en kopp Zoega 8)

Men du, tänk på vad du skriver................Zoega..........
Här sitter jag med nesekaffe, har druckit upp en stor påse 200 g sen jag kom,köpte en ny 100 g häromdagen.
kaffet duger, men Zoegas. Jag skulle lätt byta bort en iskall chang mot en mugg riktigt kaffe.

Taube var duktig på sin tid och på det han gjorde.
Det behöver ju dock inte innebära att Gaz (eller jag) måste gilla det personligen.

Jag tror heller inte att Taube skulle gjort sig några astronomiska summor idag.
De som köper och lägger pengar på musik idag har en annan musiksmak.

Äsch, här kommer jag och skriver dumheter på semestern.
Ska genast sluta spekulera :nod:

"legolas " sa:
Håller med dig där Berralund. Taube är ett stort likhetstecken till vad varje svensk är i själen.
Det hjälper inte att förneka det. Varje KARL och KVINNA i Sverige har sin Taube i hjärtat och sedan har man säkert sina "tilläggsidoler" oxå, inget fel i det.

En stor skål för den gamle Taube som gav oss hela sin vis-skatt, och knappt fick ett öre för det!!! Tänk om den gubben levat och verkat idag, [¤#@@¤%] vad kulor han hade tjänat!!!!

Tack för det uttalandet, det värmer! Plus i kanten! Gamle Evert han kunde ju leva det glada livet, så frågan är hur mycket kulor han hade tjänat. Men en stor visskatt är det och jag kan faktiskt många av texterna utantill och det är jag stolt över.

Och visst, alla behöver inte gilla Taube, men jag har en mycket flexibel musiksmak och kan lyssna på det mesta utom då möjligen opera. 8)

Sitter och kollar på Blocket hus till salu i Thailand. Många är det och vissa svin dyra

"Kycklingen " sa:
Men du, tänk på vad du skriver................Zoega..........
Här sitter jag med nesekaffe, har druckit upp en stor påse 200 g sen jag kom,köpte en ny 100 g häromdagen.
kaffet duger, men Zoegas. Jag skulle lätt byta bort en iskall chang mot en mugg riktigt kaffe.

TAGET!!!!! :)

Äh, Jag har inget emot taube, och kan nog texten till en och annan taubevisa jag med ;)

Mina inlägg om Taube var mest för att röra om lite. ;) Men alla har vi olika musiksmaker, och tack och lov för det. Tänk om alla tyckt om dansband och schlagers ... fy fan.. :thumbsdown:

Ps. Jag gillar skarpt lasse lucidor 8)

Sitter och lyssnar på Deep Purple..
Så långt ifrån Taube som man kan komma?? ;)

"Per Olav " sa:
Sitter och lyssnar på Deep Purple..
Så långt ifrån Taube som man kan komma?? ;)

Jag älskade Deep Purple, och gör så även idag.. Dock tröttnade jag på den där satans Hammondorgeln. Det var samma med The Doors.. Satans orgeln igen som sabbar flera goa låtar..

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K