Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Prova marknadsföring och profilera dig I branschen :thumbsup:
SmartSelect_20211213-002153_Chrome.jpg
Verkar ha fått en liten släng karies :oops:

Då är kriget om det nya guldet igång.
Tomflaskor för 1 peso per kg. (20 öre).

Här är en familj som hindrar barnen att leta på deras marker och stämningen var hätsk.

En bit härifrån hävdar en stor markägare som arrenderar ut sin mark att hon äger alla tomflaskor medan de som arrenderar hävdar att det ingår i arrendet.
Båda sidor satte in vakter igår och polisen var där.
Kanske ett ärende för kaptenen att lösa under dagen.

Det ryktas att några lyckats tjäna 5000 pesos på en dag.
Inte illa när det lagstadgade lönen är 310 på per dag

Oavsett utgång är naturen den stora vinnaren.

Viker pizzakartonger.
Var nere på Makro och köpte kartonger, samma deg fanns på Makro med.
8thb st för degen M size, 6,9 baht för kartong, hade 2,2kg ost för 450 thb, 25gr ost per pizza får riva den själv 2,2kg blir 88 pizzor, 5,1thb styck.
Sen andra ingedienser inte räknat på än men köpt och lagt på efter instruktioner från Frenschise företaget.
79 thb för M size pizza, extra ost +20thb.

20211214_110801.webp

Sitter på balkongen i Jontiem och ska gå ner om en stund för att försöka överföra bilpengarna till Thailand. Inte helt enkelt. Att föra över pengar från Nordnet till SEB gick bra men jag ville ha dem till Nordea direkt och det var en dag för tidigt.
SEB har maxbelopp för att flytta runt pengar trots koder som extra säkerhet. Bankäventyren fortsätter i morgon. Allt går men det tar tid att anpassa sig till penningtvättsreglerna som bankerna har. Hoppas bara att riktiga penningtvättare har det minst lika bekymmersamt.

En fördel är att man kan göra utlandstransaktioner t o m kl 15 mot tidigare 11.

Varit på Immigration och lämnat in ansökningen till det årliga uppehållstillståndet.
Denna gången nämnde de inget om att frugan inte rapporterat in mig på vårt hus sedan jag var ute och bilade söderöver,
Har tidigare fått böter för det, mycket oprioriterat även om det är relativt enkelt att göra online.

/ SatanG

Varit på Immigration och lämnat in ansökningen till det årliga uppehållstillståndet.
Denna gången nämnde de inget om att frugan inte rapporterat in mig på vårt hus sedan jag var ute och bilade söderöver,
Har tidigare fått böter för det, mycket oprioriterat även om det är relativt enkelt att göra online.

/ SatanG
Frågade på immigration sist, är du bara borta några dagar upp till en vecka så är det inte så noga sa dom då, lite fram och tillbaks med det där.
Vet inte hur noga dom är här i Jomtien egentligen, Känns lite som det beror vem man träffar på för dagen, jag har rapporterat det 2 gånger under alla år. När jag kom hem denna gång och en annan gång kommer inte ihåg varför då om det var för bilköpet eller nåt.

Sitter på balkongen i Jontiem och ska gå ner om en stund för att försöka överföra bilpengarna till Thailand. Inte helt enkelt. Att föra över pengar från Nordnet till SEB gick bra men jag ville ha dem till Nordea direkt och det var en dag för tidigt.
SEB har maxbelopp för att flytta runt pengar trots koder som extra säkerhet. Bankäventyren fortsätter i morgon. Allt går men det tar tid att anpassa sig till penningtvättsreglerna som bankerna har. Hoppas bara att riktiga penningtvättare har det minst lika bekymmersamt.

En fördel är att man kan göra utlandstransaktioner t o m kl 15 mot tidigare 11.
Får använda dig av krypto, service 24/7 och pengarna framme på några minuter om du använder rätt nätverk ;) Fast då skall du ju ha konto etc och tar väl nästan lika lång tid att ordna med det nu som att skicka från bank men om du redan hade haft det förberett.....

Frågade på immigration sist, är du bara borta några dagar upp till en vecka så är det inte så noga sa dom då, lite fram och tillbaks med det där.
Vet inte hur noga dom är här i Jomtien egentligen, Känns lite som det beror vem man träffar på för dagen, jag har rapporterat det 2 gånger under alla år. När jag kom hem denna gång och en annan gång kommer inte ihåg varför då om det var för bilköpet eller nåt.

Ja varje immigration har sina egna regler, ibland följer de och ibland inte.
Går ju göra relativt enkelt online men som sagt inget prioriterat här.
Kan ju dock spara lite tid att göra det, OM de skulle få för sig att strula men här är de rätt ok trots allt.

/ SatanG

Jag är frånvarande mer eller mindre under några dagar. Genomgick en ögonoperation igår för något som kallas Epiretinalt membran i vänsterögat. Det är en hinna över gula fläcken och näthinnan som gör att man får krokseende och ostadig bild på ögat vilket är irriterande. Operationen på SUS i Lund tog ca 4 timmar inkl alla förberedelser mm, låg på bordet i 35 minuter. Det lär ta ca 1 vecka för att gasen i ögat skall försvinna så heller ingen bilkörning fram tills dess.

Jag är frånvarande mer eller mindre under några dagar. Genomgick en ögonoperation igår för något som kallas Epiretinalt membran i vänsterögat. Det är en hinna över gula fläcken och näthinnan som gör att man får krokseende och ostadig bild på ögat vilket är irriterande. Operationen på SUS i Lund tog ca 4 timmar inkl alla förberedelser mm, låg på bordet i 35 minuter. Det lär ta ca 1 vecka för att gasen i ögat skall försvinna så heller ingen bilkörning fram tills dess.

Hoppas operationen gått bra och krya på dig!

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K