Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Att ”stå där med 2 tomma händer” tolkade jag som att ”det är ett problem”. Menade du något annat? :D

Oavsett, att inte stå på ett lån är bättre än att göra det. Om du inte håller med har jag ett par jag ksn skriva över på dig om du vill, ;)
Stå med 2 tomma händer innebar kanske att han förlorar boendet för huset står hon på, företaget står inte han på, bilarna står inte han på mopparna står inte han på.
Allt han köpt in går för honom förlorat då han inte skrivit något på sig...
Han har gjort det en gång här nere innan vilket han skrivit om själv så ingen får för sig jag hänger ut, detta har han delgett på forumet men kan ha en åsikt om sådan oförsiktighet.
Som sagt han är oförsiktig och kan förlora allt han byggt upp i en handvändning.

Senast ändrad:
Jag kanske är för försiktig men huset kostar som bilen och condon ihop.
Vi står på 50/50 hon hus och moppe jag på condo och bil.
Marken hon har räknar jag inte med för den delen skulle jag aldrig kunna få del av ändå.

Ja hen jobbar där ännu ;) 555
Det finns ju fler hos Sjustjärnan att prata världsproblem med eller att slå ett getöga på baren mittemot:).

1642506160582.jpeg

1642506214318.jpeg

Stå med 2 tomma händer innebar kanske att han förlorar boendet för huset står hon på, företaget står inte han på, bilarna står inte han på mopparna står inte han på.
Allt han köpt in går för honom förlorat då han inte skrivit något på sig...
Han har gjort det en gång här nere innan vilket han skrivit om själv så ingen får för sig jag hänger ut, detta har han delgett på forumet men kan ha en åsikt om sådan oförsiktighet.
Som sagt han är oförsiktig och kan förlora allt han byggt upp i en handvändning.
Jag tror jag nämnt det tidigare att när ja lämnade mitt x var jag inte helt tomhänt men vi investerade fel i vår antikbusiness... jag litade på att min kompis Markus skulle skicka bra containers. Efter ett år var vi över 100 tusen kr back och jag tog över ansvaret för hela verksamheten.

Mitt x fick hus och bilar i thailand jag fick hus och bilar i scerige. Allt hade vi byggt upp tillsammans inte en jävel hade gett oss nåt! Det är inte alls som du tror att jag jobbade ihop och mitt x satt hemma och lekte med tik tok.. vi byggde upp allt själva utan lån på de 8 åren vi var ihop. Det jag hade med mig in i det förhållandet var en gammal renault transit och 5000 spänn

Jag tror jag nämnt det tidigare att när ja lämnade mitt x var jag inte helt tomhänt men vi investerade fel i vår antikbusiness... jag litade på att min kompis Markus skulle skicka bra containers. Efter ett år var vi över 100 tusen kr back och jag tog över ansvaret för hela verksamheten.

Mitt x fick hus och bilar i thailand jag fick hus och bilar i scerige. Allt hade vi byggt upp tillsammans inte en jävel hade gett oss nåt! Det är inte alls som du tror att jag jobbade ihop och mitt x satt hemma och lekte med tik tok.. vi byggde upp allt själva utan lån på de 8 åren vi var ihop. Det jag hade med mig in i det förhållandet var en gammal renault transit och 5000 spänn
Jag skriver vad du har skrivit, om det inte stämmer får du stå för..
Sen om det var mackans fel att resten gick åt skogen det vet jag inte för när jag träffa er var ni goda vänner men hade det rätt knapert och satt o sålde på marknader.

Jag skriver vad du har skrivit, om det inte stämmer får du stå för..
Sen om det var mackans fel att resten gick åt skogen det vet jag inte för när jag träffa er var ni goda vänner men hade det rätt knapert och satt o sålde på marknader.
Vi kommer alltid vara gida vänner men alla kan inte ha näsa för affärer eller driv för att köra eget. Han vill gå till sin CNC svarv och stå och övervaka och få sin lön

Även om jag hade fått ett hus uppe i nong khai hade jag inte klarat att bo där en dag till. Du har förlorat precis lika mycket och med pengar du har gått in med själv. Vi hade ju iaf jobbat ihop i alla år
Nja inte riktigt, jag han bara lägga 1 miljon baht innan husbygget stoppades, det var inte ens halvfärdigt, men jag stod inte med 2 tomma händer och inget jag jobbat ihop under flera år.
2 extra turer på den tiden vilket jag gjorde gav mig mer än 1 miljon baht..
Så jag förlorade på sin höjd 12 veckors arbete.

Såhär såg det ut när jag stack och kosta mig 12 veckors arbete.
Du vet själv att jag är bra mycket försiktigare än dig, du kan inte förneka att inköpen med lån gått lite överstyr ibland under åren...

Framsidan.jpg

Nja inte riktigt, jag han bara lägga 1 miljon baht innan husbygget stoppades, det var inte ens halvfärdigt, men jag stod inte med 2 tomma händer och inget jag jobbat ihop under flera år.
2 extra turer på den tiden vilket jag gjorde gav mig mer än 1 miljon baht..
Så jag förlorade på sin höjd 12 veckors arbete.
Du hade många miljoner på lager alltså. Bra för dig och jag stod inte med två tomma händer heller så kan vi lägga ner nu för ikväll? Kan ta upp det igen nästa gång. Tycker det börjar bli lite tjatigt. Tjafsar ju om detta flera gånger per år. Har nog varit medlem här i 8 år nu

Du hade många miljoner på lager alltså. Bra för dig och jag stod inte med två tomma händer heller så kan vi lägga ner nu för ikväll? Kan ta upp det igen nästa gång. Tycker det börjar bli lite tjatigt. Tjafsar ju om detta flera gånger per år. Har nog varit medlem här i 8 år nu
Vadå många miljoner på lager, jag la inte många miljoner eller byggde klart...

Huset byggdes på fastpris 2.1 miljoner baht, jag drog efte 1 miljon och bilden jag visa är den jag la upp precis innan jag drog.

Och dom sista åren jag jobbade hade jag ut netto lite över 1 miljon nok/sek om året så nej jag stod inte med 2 tomma händer, var rätt återställd efter 1 månadslön...

Dock har mycket av det jag tjänade då gått till Big:s skola, kanske bortkastat, de får vi se...
Själv behöver jag inte så mycke.
Orkar inte räkna men 30/40% av månadsbudgeten går väl till barnens skola.
Jag är nöjd med mat och par bärs ibland, samt kunna gå ut och käka ibland.

Hade jag skitit i ungarnas skolgång som vissa andra gör hade jag väl kunnat casha dom bilarna när jag jobba, men det är inte jag.
Som sagt ja är inte dyr i drift..

Men ibland kan man väl känna och säga till frugan när man ser dina bilar, vafan betalar vi så mycket för skola, det kunde vi haft.
Och då säger hon sluta betala skolan byt, så tur jag är ja och är här och tar hand om ekonomin, för jag prioriterar ungarna och är nöjd med farmornissan den fyller vårt behov.
Börjar jag jobba nu igen och riggarna rullar så blir det tillbaks till the regent eller Rugby.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K