Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Vi har levt ihop 9 år....
Ja, o vi snart 8 år...idag skidskola igen fast på grundnivå:). Segla inte över kanten som vikingarna sa, när solen går upp finnas alltid nya äventyr att välja på tillsammans. Du är ett befäl o behöver den bekräftelsen, det kan ingen ta ifrån dig. Vare sig fru hemmavid eller på däck:thumbsup:. Ordning o reda, j** öar anamma :thumbsup:.

Kanske för att du bestämmer själv över vad hon vill göra?

Inte så ovanligt.

Klart är att ni har ingen framtid tillsammans.
Något år till i bästa fall.
men du har rätt i allt du skriver, hon sitter och nedvärderar mig för jag inte går ut och jobbar, jag försöker fixa inkomst hemma och lyckas rätt bra med den biten. men hon gnäller över att jag inte jobbar, hon vet inte vad jag håller på med......

men du har rätt i allt du skriver, hon sitter och nedvärderar mig för jag inte går ut och jobbar, jag försöker fixa inkomst hemma och lyckas rätt bra med den biten. men hon gnäller över att jag inte jobbar, hon vet inte vad jag håller på med......

Åter igen.
Du behöver komma ut på sjön.
Sluta skyll på att sonen saknar dig. Han saknar nog den ”vanliga” PanPan lika mycket.
Tråkigt att lämna, men alternativet är inte bättre.

Fan @kurant Nu är du alkoholpsykolog åxå, tycker du skall tona ner dina diagnosutlägg.
Jag hade den rollen i mitt jobb.
Fick bra ersättning dessutom.
Ränderna sitter kvar.
Alkoholism måste besvaras med tydlighet och klarspråk.
Inga mjuka tag fungerar.

Säkert tio olika kurser jag gick och flera konsulter som vi använde.
Vi hade flera som motsvarar PanPan.
Ingen slutade dricka utan blev avskedade efter flera år av rehabilitering och hjälp.

Ibland jobbigt men lärorikt att ha ansvar över sin personal.

Man kan aldrig hjälpa en missbrukare genom att blunda eller vända ryggen till.

Dom behöver personlig hjälp av någon dom litar på.
Att våga vara medmänniska är inte lätt.

Att skuldbelägga sina närmaste är som att pissa på sig i kylan.
Det värmer en kort stund.

Det finns inte i forumvärlden någon bra hjälp, bara tystnad.
Sånt stärker bara missbrukare med sitt ego.

Om man vill själv finns AA som har enorm erfarenhet.

Jag hade den rollen i mitt jobb.
Fick bra ersättning dessutom.
Ränderna sitter kvar.
Alkoholism måste besvaras med tydlighet och klarspråk.
Inga mjuka tag fungerar.

Säkert tio olika kurser jag gick och flera konsulter som vi använde.
Vi hade flera som motsvarar PanPan.
Ingen slutade dricka utan blev avskedade efter flera år av rehabilitering och hjälp.

Ibland jobbigt men lärorikt att ha ansvar över sin personal.
Jag har jobbat som kombinerad vaktmästare och behandlingspersonal på ett behandlingshem för missbrukare
Och träffat flera som är nyktra alkoholister
Men och med stora bokstäver MEN alla med en gemensam nämnare nämligen att dom varit nere på sin personliga botten och den är olika från person till person och det krävs för att komma upp och friskna till, en fd kompis personliga botten var i graven, någon annans personliga botten kan vara att partnern kommer på med smygsupat så väldigt olika var bottnen är

Du följer protokollet helt, angrepp ingår när promillen ökar.

Förnekelse och angrepp stämmer till 100%.
Senare kommer monologer fram till morgonkvisten.
Glömde mytomani som tillhör diagnosen
Senare kommer du att kritisera vad jag äter.

Sök hjälp
Utroligt detaljert, er det egna erfarenheten, du berätter om ?

Är tyvärr ett problem, är inte jag hemma, så sköts inte skolan....

Blir hon tvungen att ta ansvar så gör hon nog det, på hennes sätt iofs. Men hon kommer att ta ansvar och du bör låta henne ta ansvar, även om det inte är helt till punkt och pricka enligt dig.

Edit: Be pojkarna hjälpa mamma då det inte är så lätt för henne. Det är inte bara hennes ansvar. Få med grabbarna så ska du se att det går bra.
Livet är inte optimalt men grabbarna klarar sig bättre än 99% av övriga thailändare ändå.

Varken din eller min skolgång är något att hurra för, men vi klarar av det mesta ändå.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K