Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Pengar är inte allt. Du har insett att du älskar din son mer än pengar, mer än jobbet.

Så lämna frun. Ta sonen med dig till Sverige och ta ett vanligt landjobb 7-16.

Då träffar du pojken varje dag och får njuta av att se honom växa upp till en bra grabb. För vi hör ju att trots dina brister är du den bättre föräldern.

Du har haft några goda år med mycket pengar. Men inte är du lyckligare för det. Prioritera nu din egen hälsa och relationen med din son.

Människor (din fru) som tar energi och skapar frustration, de kan du vara utan.
Hur är det i Thailand..är det som i Sverige vid vårdnadstvist?
För han kan väl inte bara ta grabben och flytta till Sverige?
Nu hoppas jag verkligen inte det går så lång.
Usch va hemskt att skiljas från sin mor och bror på det viset.

Hur är det i Thailand..är det som i Sverige vid vårdnadstvist?
För han kan väl inte bara ta grabben och flytta till Sverige?
Nu hoppas jag verkligen inte det går så lång.
Usch va hemskt att skiljas från sin mor och bror på det viset.
Nä går inte att bara ta med sig barn, inte ens från Thailand. Tror dock lillgrabben är svensk medborgare. Vi hoppas att Panpan finner en annan bättre lösning.

Som du skrev tidigare, sådant tar jag via PM.
Jag skulle kunna skriva spaltmeter om din diagnos, men avstår.
Inte en ovanlig inställning till missbruk.
Sånt är privata saker.

Nu har han själv gjort sina problem offentliga så jag har valt en offensiv väg för att försöka få honom att förstå allvaret.
Men en blåslampa fungerar sällan på den som inte kan hantera alkohol.

För han och även de som kan hjälpa till är PM en väg.

Jag såg vad jag kom hem till efter ett år.
Att jag inte slog henne skall hon vara glad för, fan vad hon misskött sonens uppväxt!!!
Jag kan inte beskriva det i ord, men sonen kunde inte gå på dass själv och prata....
Detta och mycket annat snett med henne har du ju tidgare beskrivit utförligare... Du jobbar borta och drar hem stora pengar till hushållet, men hon som är ung och frisk kan inte sköta den enkla hemmaplan???
Även hennes vokabulär, med fu** -ordet. Vem har lärt henne detta? Och du som verkligen månar om grabbarna, du kommer oroa ihjäl dig med henne i huset, om du börjar jobba borta igen, med flaskan som följd.
Och en nanny funkar ju inte med henne.
Vilken jävla knipa, inte konstigt att flaskan är nära hela tiden.
Och du med din kunskap och erfarenhet behövs verkligen ute i arbetslivet.
Hon kommer inte att rycka upp sig, dags att göra nåt drastiskt.
Nu, innan det blir lätt att resa igen och du jobbar på sjön.
Nu, innan du halkat utför ännu mer.

Frukosten börjar bli avklarad tycker jag!?

20220125_092526.jpg

Är i Jomtien och har tittat på gårdagens börsutveckling och återhämtar mig. I dag ska vi handla lite kläder och en madrass. Därefter den nya stora stranden. Utbyggnaden pågår fortfarande med två stora fartyg som tar upp sand från botten och förfyttar till stranden. Där arbetar två grävskopor hela dagen.

Ett tips enbart till er som uppskattar tåg: på YouTube finns många filmer om tåg och resor. En del handlar om lok, rostande lik, nya tåg och hur man reser med tåg i Thailand. En del kan sökas med vanliga bokstäver andra kräver thailändska.

Här hemma är det väl mer jag gör allt....
Och du sa att jag tar hand om hushållet hemma... jag får inte ens röra hennes tvätt för viker jag nåt fel blir hon förbannad haha hon är pedant. Rör inte min tvätt ! Haha nej nej jag skall bara ta hand om min egen svarar jag. Sedan tvättar hon alltid på såndär drive in där man tvättar själv. Dom har bra torktumlare nämligen vi hängtorkar aldrig nåt utan det går direkt in i skåpet. Kör väl bara torktumlaren 1.5 timme minst men inget vi sitter o väntar på utan gör annat under tiden.

Släkten får inte komma hem och äta hos oss längre. De får bara äta i butiken för hon vill inte ha en massa stök hemma. Allt skall helst vara kliniskt rent hela tiden.

20220124_172056.jpg

Jag var ju snabb att skaffa mål när vi flyttade ihop. Vi började med att köpa guld för de pengar vi jobbade ihop. I början var 1 baht guld ett högt mål och hon kände stolthet när hon kunde köpa det. Flitighet betalar sig. Sedan 1 B till osv. Kunde tillslut byta ut till ett 5 B smycke. Efter tiden ville hon ha annat. Bygger upp en fin harderob och accessoarer. Hon hade fortfarande problem med alkoholen på kvällarna men på dagarna jobbade vi hårt sida vid sida. Jag kan fatta att om man inte har något som motiverar att vara flitig så skiter man bara i allt. Kanske städning inte intresserar henne så kan man ju alltid hitta någon att betala för den tjänsten. Men om hon börjar med egen business och säljer pizza osv så måste en del av vinsten gå til något som motiverar henne

När jag kom hem så vart jag så trött, jag vek mina tröjor och yngstes, äldste fick hänga in sitt och gick bra, hade 3 korgar med kärringens kläder, hände inte ett skit, sluta med att jag köpte 100 galgar för trött på se det stående i korgar.
Hon gör inget så idag är det jag och äldste pöjken som hänger upp kläder..

Förstår fullständigt att du vill skiljas, helt oacceptabelt.

/ SatanG

Jag var ju snabb att skaffa mål när vi flyttade ihop. Vi började med att köpa guld för de pengar vi jobbade ihop. I början var 1 baht guld ett högt mål och hon kände stolthet när hon kunde köpa det. Flitighet betalar sig. Sedan 1 B till osv. Kunde tillslut byta ut till ett 5 B smycke. Efter tiden ville hon ha annat. Bygger upp en fin harderob och accessoarer. Hon hade fortfarande problem med alkoholen på kvällarna men på dagarna jobbade vi hårt sida vid sida. Jag kan fatta att om man inte har något som motiverar att vara flitig så skiter man bara i allt. Kanske städning inte intresserar henne så kan man ju alltid hitta någon att betala för den tjänsten. Men om hon börjar med egen business och säljer pizza osv så måste en del av vinsten gå til något som motiverar henne
Pizza delen körde sig, 7/11 började med samma, lagar pizza där nu, dom konkurera ut oss, 7/11 verkar folk ha en förkärlek till här...
Dock börjat skicka CV idag, väntar dock på att få mitt pass tillbaks, dom sa jag skulle få det igår och höra av sig, fortsatt inte fått.
Vi har pratat och inte omöjligt vi flyttar till Sverige om jag får jobb, vi får se.
Och då allihop...

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar