Hej
Här tror jag att vi båda kan ha rätt, handlar det om att driva ex.vis en bar, restaurang, uthyrning eller någon annan verksamhet direkt inriktad mot turism tror jag chansen är oerhört stor att råka ut för avundsjuka och t.o.m hot och anmälningar ifrån Thailändare och då är nog avundsjuka en del i detta.
Men på landsbygden är det nog ganska annorlunda om man är en del av gemenskapen och tillhör en etablerad familj, känner ett antal falanger ifrån olika länder som lever i byar med familjen och är integrerade som bedriver jordbruksverksamhet och inte någon har mig veterligen råkat ut för avundsjuka eller problem.
Alla som har varit i Thailand vet nog att det inte finns några kollektivavtal och jag har åtskilliga gånger berättat att frugans anställda familj har förmåner som mångdubblar dom lagstadgade lönerna, men det gör ingen skillnad för en del som fortsätter upprepa sina lögner.
I vårt fall är ju inte målet att tjäna så mycket som möjligt utan att Thailand ska vara självfinansierande och det är det ju numera.
Mvh isan lover