Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Gör klar yngste för skolan, bara han som skall dit idag så tar bara par minuter att köra, skall äldste till skolan med får man lägga på 1 timma.
Tror dock jag fortsätter ner till condon och sätter mig där och scannar alla cert och fortsätter kolla efter jobb.

Nu är det mangotime i det vackra Phuket.

IMG_1270.jpg

Befinner mig i Jomtien sedan i går. Frugan har satt en släkting i arbete med att borra hål för uppsättning av klocka och en del annat. Räknar med att stanna några dagar trots vädret. På fredag ska frugan följa med pappan till läkare.

I går var vi på en av våra favoritkrogar. Beach Blue. Där hade mycket förändrats. tidigare låg krogen vackert vid stranden. Det gör man inte längre därför att man byggt en stor ö utanför stranden med nya krogar. Priserna hade också ökat rätt mycket. Nu letar vi efter något nytt. Stränderna vid Jomtien har förändrats rätt mycket och gjorts större. Frågan är om det är till det bättre. Tar nog tid att vänja sig. Tidigare tog det 10 sekunder att gå från strandstolen till vattnet. Nu måste man gå minst 50 meter.

Sitter och uppdaterar jobbsökarsidor.
Dom man sökte på för 12 år sen finns ju inte längre, så får ju börja om och söka sidor.
Så idag skall jag uppdatera alla sidor där jag lagt in mitt CV med läkarintyget, nu är alla nödvändiga cert up to date, plus googla efter jobbsökarsidor och rederier.
Hoppade över återställare i Sönd, hade inte tid att leka bakfull, så höll mig till Lörd i helgen och förutom lite oväsen på forumet vart det rätt lugnt.
Jag och frugan delade på 2 flaskor vin.
Musik lyssnar jag bara på tel så grannarna störs inte.

20220215_093018.jpg

Så då har man scannat in alla cert och uppdaterat på par sidor, samt sökt några jobb, tack för tipset av scanning app @andrejsdenruskige den var mycket bättre än dom tidigare jag använt och gick snabbt att scanna med.
Men det får nog var allt för idag, frugan vill jag skall åka hem och jag är hungrig och sonen slutar snart skolan.
Hon kanske vill ha städat 555555, nä det har hållt sig bra städat sen min storstädning ihelgen så det behövs inte.
Fortsätter imorgon, tänkte jag skulle köpa med mig lite frukost till condon men så räknade jag på det, pålägg är så dyrt så blir billigare och mer mättande stoppa påvägen hit till condon och ta en Khao pad ghai än köpa med sig lite bröd, pålägg och yoghurt.

Så då har man scannat in alla cert och uppdaterat på par sidor, samt sökt några jobb, tack för tipset av scanning app @andrejsdenruskige den var mycket bättre än dom tidigare jag använt och gick snabbt att scanna med.
Men det får nog var allt för idag, frugan vill jag skall åka hem och jag är hungrig och sonen slutar snart skolan.
Hon kanske vill ha städat 555555, nä det har hållt sig bra städat sen min storstädning ihelgen så det behövs inte.
Fortsätter imorgon, tänkte jag skulle köpa med mig lite frukost till condon men så räknade jag på det, pålägg är så dyrt så blir billigare och mer mättande stoppa påvägen hit till condon och ta en Khao pad ghai än köpa med sig lite bröd, pålägg och yoghurt.

Ja, den appen är riktigt bra. Fungerar förvånansvärt bra även om man skannar i vinkel.
Som info så sitter jag just nu och glor på en ”Firewater Generator” på Jotun A. Kanske du har lastat från det sjörövarskeppet någon gång?

Ca halvtid. Zlatan vad sakta tiden går :rolleyes:
Man blir lite GT sugen här :laugh2:
En krapaow och två kaffe har jag bränt av så här långt. Fortfarande inte öppnat boken. Sett början på en askass film där pixlarna var stora som fotbollar pga wifi. Sedan en halvdan film på annat SSID så det blev fler pixlar på skärmen än två :)

Ja, den appen är riktigt bra. Fungerar förvånansvärt bra även om man skannar i vinkel.
Som info så sitter jag just nu och glor på en ”Firewater Generator” på Jotun A. Kanske du har lastat från det sjörövarskeppet någon gång?
Ja om jag inte mins fel så var det första fpso jag lasta från, Jotun och Balder.
Var på Stena Sirita.
Dom hade bra regler på dom fälten, dom fartyg som skulle gå och lasta där var tvungna ha Norsk flagg och bara skandinavisk besättning ombord.
Så var Stena båtarna som gick fast där.

Ja om jag inte mins fel så var det första fpso jag lasta från, Jotun och Balder.
Var på Stena Sirita.
Dom hade bra regler på dom fälten, dom fartyg som skulle gå och lasta där var tvungna ha Norsk flagg och bara skandinavisk besättning ombord.
Så var Stena båtarna som gick fast där.
Det var väl Esso eller Exxon Mobile på den tiden.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K