Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Java programmerare är eftertraktade idag. Frågan är hur skarp du är på programmering. Idag är det ganska avancerad kod som skrivs. Jag har själv programmerat en del men när våra utvecklare håller på så är jag snart rätt lost. Inte för att klanka ned på dina kunskaper men dagens programmering kan bli ganska avancerad och abstrakt.
Min java programering är rätt up to date, nåt jag gör hemma på skoj.

Åkt runt med frugan och några av hennes kompisar. Hon har fått uppgift om att några av hennes släktingar blivit sjuka av någon coronavariant och att några på sjukhemmet drabbats också.
Vi har ju diskuterat thailändare och djur. När vi åkte på en stor väg såg vi en lastbil med massor av grisar. de stod delvis på varandra. Inte bra.
Tittade också på thais och respekten för rött lyse vid t ex övergångsställen. Verkar fungera till omkring 50% för bilar och 20% för MC. En subjektiv uppskattning utan egentliga frekvensstudier.

Frugan berättade att regeringen ingriper för att sänka priset på Diesel med några B. En trevlig sed att man får en flaska vatten om man köper diesel för cirka 800 B. En positiv sak med Thailand är tillgången på toaletter. I Sverige finns det mackar, som enbart har en toalett.
Ja, o inget j**vla vägsaltning....

Java programmerare är eftertraktade idag. Frågan är hur skarp du är på programmering. Idag är det ganska avancerad kod som skrivs. Jag har själv programmerat en del men när våra utvecklare håller på så är jag snart rätt lost. Inte för att klanka ned på dina kunskaper men dagens programmering kan bli ganska avancerad och abstrakt.
Tyvärr kan jag inte visa något bevis idag då jag formaterat och alla mina datorer står och jobbar på mining.
Allt är raderat.

Råka nämna för faster att frugan ibland stickar...nu kommer hon med garner och tillbehör för hemslöjds syssla till helgen, hahaha :rolleyes:
SmartSelect_20220222-192151_Chrome.jpg

Kan allt lite om den biten med, jag och polare hacka ju lite förr när man var ung.
Men har du inte papper på det så är det inte lätt få nytt jobb...
Kan vara så att det finns mer utbildade inom it i Thailand och att därför ställs mer formella krav. Jag känner några som är selfmade inom it-svängen och de verkar nöjda med vad de drar in. En svårighet i Stockholm är att hitta bostad. Tvingas man ta en dyr bostad tvingas man också kämpa hårt för en hög lön.

Kan vara så att det finns mer utbildade inom it i Thailand och att därför ställs mer formella krav. Jag känner några som är selfmade inom it-svängen och de verkar nöjda med vad de drar in. En svårighet i Stockholm är att hitta bostad. Tvingas man ta en dyr bostad tvingas man också kämpa hårt för en hög lön.
Krävs nästan degree för allt i Thailand. Därför att det är då löjligt lätt att få en. Finns massor av "nonsens" universitet som delar ut examina utan någon vidare utbildning.

SamboSamet har en degree i Computer Business... men med svenska mått är det på sin höjd halvvägs igenom gymnasiet. Hon erkänner själv att det är ett skämt.

Sedan finns det jättebra universitet också. Men med så många "universitetsutbildade" då kan man lätt kräva degree...

Snacka lite med tjejerna på 7/11 så skall du se att flera av dem har en degree också.

Men också därför de flesta kvalificerade jobb i Thailand kräver ganska mycket testning under anställningsprocessen. Degree, utbildning osv. betyder inte så mycket, utan kunskaperna måste testas och kontrolleras.

Penisionärspyssel då det inte finns annat att lägga fingrarna på.

Först medel som löser fet och sot. Jäkla oren gas de har här, det är nästan mer sot än låga.

1645582395578.jpeg

Nästan som nytt men godkänt.

1645582487700.jpeg
Jäklar va svart, sån sot blir det inte här, ingen alls faktist, enda här är olja....
Kan det bero på spisen?

Krävs nästan degree för allt i Thailand. Därför att det är då löjligt lätt att få en. Finns massor av "nonsens" universitet som delar ut examina utan någon vidare utbildning.

SamboSamet har en degree i Computer Business... men med svenska mått är det på sin höjd halvvägs igenom gymnasiet. Hon erkänner själv att det är ett skämt.

Sedan finns det jättebra universitet också. Men med så många "universitetsutbildade" då kan man lätt kräva degree...

Snacka lite med tjejerna på 7/11 så skall du se att flera av dem har en degree också.

Men också därför de flesta kvalificerade jobb i Thailand kräver ganska mycket testning under anställningsprocessen. Degree, utbildning osv. betyder inte så mycket, utan kunskaperna måste testas och kontrolleras.
Men det beror väl mer på att gymnasium här kallas också universitet, har du gått på yrkesinriktat gymnasium har du gått på universitet.
Men finns ju bra universitet med i Bangkok som ligger rätt bra till på världsrankningen för Asiatiska universitet, tex Mahidol.
Har dom en bachelor degree så har dom en universitetsutbildning, men oftast när dom säger dom har en universitetsutbildning så är det en yrkesinriktad gymnasieutbildning, inte universitets...
Har vart i den diskussionen med Thai och visat sig inget annat än gymnasie.

Kan ju vara att frugan inte diskar bunken på utsidan efter att ha kokt sitt klibbris, jag får väl blästra den.
Tänkte på det nu, uteköket har vi en billigare häfele spishäll, den blir svart som du visar inneköket har vi en dyrare SMEG spishäll där blir det inte så.
Kan det ha att göra med spishällen?

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar