Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Kul eller jobb?
Jonglera kan vara kul, det gör man däremot inga pengar på.
Kul är väl mest beroende på vilka kollegor man har. Själva jobbet är sällan roligt.

Det finns ingen hobby jag har där jag hade orkat med 12 timmars pass flera veckor i följd och då är ju faktiskt en hobby rolig.

Ordet ”Kul” känns bara som en undanflykt för att vara kräsen.

Så länge man inte vantrivs så är ett jobb tillräckligt bra. Vantrivs man så får man se till att bli ordentligt kompenserad med stålar.
Jag var kadett 6 veckor på AHTS och ship handlingen där verkade mer "kul" än bara köra båt från punkt a-b och lasta/lossa.

Sen mer ledighet på jobbet mellan rigg moves så låg vi i hamn i Aberdeen och då var det inget direkt arbete som pågick dom flesta tog ledigt och gick på stan.

Besökte Home Pro i Udon idag, bara mig och tjejen och några försäljare som dök upp så fort man stannade till. Servicen är på topp!

Allt som köps levereras till bilen och lastas in. Man känner sig som en kung!

Jämför med Sverige där man knappt ser en försäljare som vill hjälpa till.
Dagens frågor att räkna på för den som kan och vill. Hur många procent måste en motsvarande butik I Sverige höja priserna med för att kunna hålla samma personaltäthet som Home Pro i Udon, bara på ett ungefär ?
Fråga två. Hur länge dröjer det innan dom går i konkurs ?

Senast ändrad:
Kul eller jobb?
Jonglera kan vara kul, det gör man däremot inga pengar på.
Kul är väl mest beroende på vilka kollegor man har. Själva jobbet är sällan roligt.

Det finns ingen hobby jag har där jag hade orkat med 12 timmars pass flera veckor i följd och då är ju faktiskt en hobby rolig.

Ordet ”Kul” känns bara som en undanflykt för att vara kräsen.

Så länge man inte vantrivs så är ett jobb tillräckligt bra. Vantrivs man så får man se till att bli ordentligt kompenserad med stålar.
Då har du inte provat hus timmringens konst...fyra goa gubbar i varsit hörn tävlande om att inte bli efter, hahaha. När du äntligen lagt ditt första "varv" upplever dom flesta uppenbarelsen om samklang och harmoni mellan människa och natur trots stickor o blödande knogar:love_transparent::upanddown:. Men är säkert lika emforiskt att väcka liv i en gammal ångpanna med?

Dagen har varit trist därför att frugan vaknade med huvudvärk beroende på kristallsjukan, som IL har beskrivit ganska utförligt för några månader sedan. Har tillbringat en stor del av dagen vid datorn och tittat på nyhetsflödet, TS och YouTube (schack och tåg). Finns beskrivningar av t ex hur man väcker liv i gamla ånglok om ett antal gamla gubbar är energiska och har kunskaper. Verkar vara en trend som började med Big Boy som antagligen är världens största ånglok. Om jag råkar bli rik någon gång vill jag åka med Asiatiska Orientexpressen från BKK till Singapore. Kostade 5.000 dollar för några år sedan.

Städkaos och sista målningen/bättringen av hemmakontorets rum. Första "privata" visningen på huset inför försäljning är på måndag och tisdag
Annonsen på huset ligger ute som "kommande" och tydligen ett väldigt stort intresse redan enligt mäklaren.

IMG_20220312_122822.jpg

Inte bankens fondförvaltare väl? Dom har ju oftast ingen direkt fondkunskap vad jag erfarit utan vill ju sälja fonder som många gånger är dyra och banken tjänar på.
Dom har en rekomendation att följa att sälja till kunderna där dom tjänar bäst.
Bästa är ju väl lägga lite tid själv på det?
Nej inte någon bank, och personligen har jag aldrig haft intresse eller tid över för det. Men som sagt jag är nöjd. Kom nyss hem efter en rask promenad, vädret är underbart och de små snödrivorna tinar sakta bort. I kväll blir det melodifestival med något gott till.

Nej inte någon bank, och personligen har jag aldrig haft intresse eller tid över för det. Men som sagt jag är nöjd. Kom nyss hem efter en rask promenad, vädret är underbart och de små snödrivorna tinar sakta bort. I kväll blir det melodifestival med något gott till.
Den planerade promenaden för min del får ställas in idag också, det blåser för tusan mer än igår. Trots solsken är det svinkallt ute. Och någon Melodifestival blir det icke, jag står benhårt fast vid att våga vägra schlager.

Viste Ni att "kvist" heter "ging" på Thai...nu @Norrpilen är snart första uggle holken urbränd o klar för snickar boa:). Kan göra fyra eftersom granröta 2 meter upp. Tror jag sätter upp dom nere på myrarna i några lämpliga tallar. Sett slagugglor där förut på älgjakten.
SmartSelect_20220312-144620_Gallery.jpg
Du bara myser med brasor och skogsarbete. Sugen på att besöka dig. Kasta benet över Husqvarnan, är man välkommen då? :)

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K