Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Här är en bild från en annan skogsmulle. Toppendag men fick bara hem en bråkdel av det jag fällt tills en hydraulslang tog pension.

Bara vänta tills en vardag synd att sånt inte finns på biltema jula etc...

20220311_105000.jpg
Tycker lite synd om @andrejsdenruskige som bara ser ett jobb som möjlighet att få mer ledigt.
Blir avundsjuk när jag ser era bilder från norr det ser "kul" ut nåt jag gillat.
Samma som när jag jobbade med fisket, var ju en hobby, när man inte jobba tog man jollen ut och fiska annat på fritiden, blev en hobby och livsstil.
Sitta på en tankbåt nja, sitter inte hemma och tankar bilen för det är kul.
Brukar säga har du ett intresse, så utbila dig inom det, nästan alla intressen har en inkomst möjlighet.

Har kollat på lite VR kit men så jäkla dyrt :unsure:

Tror att det kommer både bättre utrustning och priser framöver om ingen sprängt världen innan dess. Är själv sugen men vill avvakta lite och se vad som kommer.

Dessutom slösat pengar på många spel som redan ligger och väntar på att jag ska spela igenom dem.

Köpte Elden Ring nyss och bara det spelet kommer ta ett tag att spela igenom...

Tror att det kommer både bättre utrustning och priser framöver om ingen sprängt världen innan dess. Är själv sugen men vill avvakta lite och se vad som kommer.

Dessutom slösat pengar på många spel som redan ligger och väntar på att jag ska spela igenom dem.

Väntar på Sniper Elite 5!

Lite som dig här plus har inte utrymmet för att röra mig med vr glasses, har testat.
En av dom sista kurserna jag var på använde man vr så man kunde gå runt och inspektera på ett virtuellt däck,, använda deras lastnings system virtuellt på nybyggena.
Elite dangerous har jag inte testat med vr men hade par ombord som spela det och dom sa var helt sjukt grym känsla.

Senast ändrad:
Har varit på släktens sjukhem i dag och varit med på en inköpsresa av trädgårdsprodukter.

Nära sjukhemmet ligger en märklig gata som heter Bond Street. Den verkar varit planerad till att bli något extra med höga hus och fina affärer och kontor. I dag ser den sliten ut med tomma 20-våningshus, husstommar som aldrig blivit färdiga och tomma hus som bara används på thairis med mat- och grönsaksförsäljning i bottenvåningen. Antagligen har gatan upplevt en finanskris av något slag och aldrig repat sig. I dag är gatan lämplig för inspelning av skräckfilmer.

Här spelas inte, det får stå för dom yngre i familjen. Har istället varit på söndagsbesök hos farsan. Nu är inget särskilt planerat.
Spelas inget här heller längre från min sida byggde om min gaming computer till en mining rig, har bara en mac nu jag sitter på och spel duger inte appleprodukter till.
Sonen dock börjar bli för mycket, umgås inte med andra thai irl i vilagen, bara datorn.
Men kan ha 2 anledningar han trivs bättre och leker hellre med dom på internationella skolan, han har blivit lite vill inte umgås med Thai fast han är 100% thai.
Eller rättare sagt Thai här, bara med thai på skolan.

Lite som dig här plus har inte utrymmet för att röra mig med vr glasses, har testat.
En av dom sista kurserna jag var på använde man vr så man kunde gå runt och inspektera på ett virtuellt däck,, använda deras lastnings system virtuellt på nybyggena.
Elite dangerous har jag inte testat med vr men hade par ombord som spela det och dom sa var helt sjukt grym känsla.

Ja ett dedikerat rum gör gott. Har planer på det här hemma men inte säkert att det blir av närmsta åren. Vill inte köpa och köra halvdant.

VR eller AR och MR börjar komma rätt bra nu och om 5år tror jag att det kommer användas en hel del på många arbetsplatser framöver. Har kollat på det för layout och design av nya fabriker och det är rätt trevligt. Man får en helt annan känsla för det än att bara glo på cadritningar. Är dock ett tag kvar innan det blir ett normalt arbetssätt gissar jag.

Kunna röra sig runt maskinerna, provköra robotar och traverser samt testa skyddszoner är grymt. En polare gjorde en app för att driftsätta robotar virtuellt. Bättre att slå sönder sakerna virtuellt än att krocka med riktig utrustning :)

Ja ett dedikerat rum gör gott. Har planer på det här hemma men inte säkert att det blir av närmsta åren. Vill inte köpa och köra halvdant.

VR eller AR och MR börjar komma rätt bra nu och om 5år tror jag att det kommer användas en hel del på många arbetsplatser framöver. Har kollat på det för layout och design av nya fabriker och det är rätt trevligt. Man får en helt annan känsla för det än att bara glo på cadritningar. Är dock ett tag kvar innan det blir ett normalt arbetssätt gissar jag.

Kunna röra sig runt maskinerna, provköra robotar och traverser samt testa skyddszoner är grymt. En polare gjorde en app för att driftsätta robotar virtuellt. Bättre att slå sönder sakerna virtuellt än att krocka med riktig utrustning :)
Men har ju kommit en bit på väg, är ju 3-4 år sen jag kollade på det och redan då fanns det rätt bra utvecklade glasögon.

Registrerat mig på par söka jobb sidor, börjat googla efter maritima jobb i Asien men inte sökt något än, skall kolla runt lite, finns en hel del landbaserade jobb med bra lön här nere.

Operations and Blending Executive (Gasoline) 10.000-14.000 USD i månaden tex​

Kravet är maritime utbildning och 7 års erfarenhet med oljelasthantering.

Men nu skall jag ner och laga till en gryta av nöt, tror jag skall dela en flaska vin med frugan idag..

Senast ändrad:
I dag jobbade frugan några timmar åt släkten. Jag var hemma med datorn. Därefter middag med en av frugans kompisar.
På vägen hem upplevde jag något sensationellt. Vid ett rödljus för fotgängare stannade alla t o m MC. Det trodde jag aldrig att jag skulle få uppleva i BKK.

Registrerat mig på par söka jobb sidor, börjat googla efter maritima jobb i Asien men inte sökt något än, skall kolla runt lite, finns en hel del landbaserade jobb med bra lön här nere.

Operations and Blending Executive (Gasoline) 10.000-14.000 USD i månaden tex​

Kravet är maritime utbildning och 7 års erfarenhet med oljelasthantering.

Men nu skall jag ner och laga till en gryta av nöt, tror jag skall dela en flaska vin med frugan idag..
Jag drar in det samma fast jag har bara folksola 7 år och skola svetsar år ett!:beer:

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K