Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Kanske Tan Toon market?

8D7EA03C-3EA8-497D-8E56-1598CAFB61E8.jpeg

AD31BB4C-CEAF-4B3E-8C27-47EF0FA1543B.jpeg

3B8C47EC-0729-4165-A6BB-216021BFAA8B.jpeg

79E8B976-D02F-4642-8FA5-26E70553EFF4.jpeg

EC98DDFE-083C-4248-99E1-98260D82F8BF.jpeg

BF5642B5-5F28-45B8-9C15-1FF24FD337CD.jpeg

5C27BAD1-E52D-4C0E-9AE7-2572F4BCFEE0.jpeg

25C98281-510D-479A-A638-F3BAEF3B9118.jpeg

B3D14280-171C-480C-B0CC-AC96F927468A.jpeg

I går åkte vi till Trat där vi tog katamaranen till koh Kood. Tog en timme i fint väder. Vi hämtades med bil till resorten. Den låg vid stranden vackert inbäddad i grönskan. I dag har vi fiskat, badat och åkt runt på ön. De förefaller försörja sig på fiske, thaiturister och gummiträd. Ytterst få falanger och inga farangpriser.

I morgon åker vi hem igen till BKK. Våra thaivänner måste jobba.

Thailändarna har något slags affektionsvärde på bostäder och land.
För en thai som äger ett hus så är huset värt 20mille. Marknadsvärdet är dock kanske hälften….med lite tur.

Allt är till salu, men långt högre än marknadspris. Många hus blir osålda.
Kom upp på fb nu i condo rent and sell tråd, condo i samma område Sands condo, snett emot Sands cafe bara 1 sovrum och vardagsrum 7,3 miljoner baht.
Som sagt inte billigt där på soi 5.
Är väl Norrmännen och Oligarkerna som trissat upp priset där ;)
Sen har ju Kungen hus där med.
Och Dom pizza såklart höjer nog priset med par miljoner ;)
Vi betalade 50k i månaden för huset vi hyrde men var väl lite överpris, men billigast tillgängligt vi hittade där då om vi inte ville ha town house, bodde inte där så länge, flyttade till east side efter det.

Senast ändrad:
Bor man i spenaten så är ett besök till Khon Kaen välkommet. Jag gillar marknaden där, kommer aldrig ihåg namnet bara. Köpa mat o dricka från olika stånd. Ta en bira och lyssna på live musik. Ett bra ställe. Säkert någon här som kan namnet på stället jag tänker på.
Måste vara Ton Tann Market bredvid Mittraphap Road och nära korsningen ved Lao Na Di Road, tror jag.
Dit vill jag i morgon.

Thailändarna har något slags affektionsvärde på bostäder och land.
För en thai som äger ett hus så är huset värt 20mille. Marknadsvärdet är dock kanske hälften….med lite tur.

Allt är till salu, men långt högre än marknadspris. Många hus blir osålda.
Som när det skall köpas Luis "Fittong" väskor, ett år senare säljs dom för halva priset!

Nu lämnar en av dom första jag lärde känna här nere när jag flyttade tillbaks från byn till Pattaya och hjälpte med bostad/bostäder.
Hans dotter går i samma klass som sonen.
Lite tråkigt.
Men som det är nu så är det väl inte så lätt ekonomiskt för expats jobbandes här, han har med gått utan arbete nu under pandemin, tar familjen till uk imorrn.

"Hey Jonas, I just wanted to wish you well before we fly to the U.K.

I have met many people in Thailand over the past 10-years, and you are one of the nicest of them all.

I hope that our paths cross one day again. "

Får se hur det går här.
Även om jag får jobb blir det nog en paus mot Thailand över sommaren, har några vandringsleder jag vill promenera igenom.
Får jag inget jobb innan Maj, tar jag nog ett flyg till Sverige, köper en sovsäck och enmanstält, traskar runt där och söker jobb som boende i Sverige och tillbaks till hösten.
Funderat lite och jag gillade när jag höll på och promenera i bohusleden när jag inte kom hem...
Förstår Phonta och Nmax som jag gnällde på innan, en skillnad när man är här varannan månad och umgås med skandinaver i arbete varannan månad.
Blir mer och mer irriterad på mentaliteten här...

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K