Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

I dag är sista morgonen på balkongen i Jomtien. Lite senare blir det BKK igen för resten av tiden fram till avresan till Sverige på måndag.

Har hunnit med en politisk novusundersökning i dag som handlade om sjukvården kopplat till politik. Jag är missnöjd med hur M sköter sjukvården i Stockholm. Kan tänka mig att fler är det och hoppas på en förändring av något slag. Alltför många läkare beklagar sig över allt pappersjobb och att kollegor i andra länder kan ta hand om fler patienter.

På stranden finns ett sandupptagningsfartyg och ett sandsprutningsfartyg som ser ut att jobba flitigt för att göra stranden cirka 50 meter större.

I går var det strandliv med frugans bekanta. Vi var inte ensamma men det fanns gott om plats för alla.

Är lite kluven inför framtiden. Trist att lämna Thailand med underbart att träffa barn och barnbarn. Några av barnbarnen är mycket intresserade av Thailand. Främst mat och stränder. Vi har fått stränga order om vilken mat vi ska köpa med oss.

Har två kompisar som bott o fixat hus o familj i Thailand , Den ene två barn o den andre tre barn med Thai.. , Sjöfolk bägge två, De tog beslutet bägge två för fem sex år sen att flytta till Sverige, Bägge familjerna helnöjda o tjejerna gillar systemet med skola o välfärden i Sverige . Den ene tjejen var nere i fjor o sålde huset o när hon kom tillbaka så frågade jag hur det var visst roligt att träffa familjen men fy vad varmt det var stannar hellre i Sverige o framförallt gillade de skola dagis i Sverige...Två Thai damer som tagit för sig bägge två körkort efter ca två år i Sverige starkt gjort ..

Ja det är nog en bra grej för många att flytta till Sverige.
För egen del väljer jag bort det, skulle naturligtvis överväga det om det kom upp någon intern omplacering för frugan.
Både för och nackdelar.
Brorsan gjorde det med sin filippinska fru, bra för kidsen som föddes där men mindre bra för hans fru av olika skäl.

/ SatanG

Ja det är nog en bra grej för många att flytta till Sverige.
För egen del väljer jag bort det, skulle naturligtvis överväga det om det kom upp någon intern omplacering för frugan.
Både för och nackdelar.
Brorsan gjorde det med sin filippinska fru, bra för kidsen som föddes där men mindre bra för hans fru av olika skäl.

/ SatanG
Vi har pratat på det men är nog mest ett boende problem, vi har ett hus i Pattaya, ett i Isaan plus en condo.
I Sverige har jag inte en familjemedlem idag ens då alla flyttat utomlands, ta familjen och bo hos kompisar tillfälligt är ju inget alternativ.
Alternativet skulle ju vara att jag åker upp stannar i Sverige ett tag och ordnar.

Fast när jag skrev nu kom jag på att syrran har ju hus på Brännö, man kan ju höra men tror dom vill ha det tillgängligt när dom flyger på semester.

Vi har pratat på det men är nog mest ett boende problem, vi har ett hus i Pattaya, ett i Isaan plus en condo.
I Sverige har jag inte en familjemedlem idag ens då alla flyttat utomlands, ta familjen och bo hos kompisar tillfälligt är ju inget alternativ.
Alternativet skulle ju vara att jag åker upp stannar i Sverige ett tag och ordnar.

Fast när jag skrev nu kom jag på att syrran har ju hus på Brännö, man kan ju höra men tror dom vill ha det tillgängligt när dom flyger på semester.

Håller med, i det läget känns det som det vore bättre att stanna.
Fast i framtiden kommer det sannolikt bli mer Sverige för egen del, föräldrarna har hus som de absolut vill ska stanna inom familjen vilket innebär brorsan o jag. Förhoppningsvis kommer kidsen en dag vilja studera Uni i Sverige/Europa samt några månader på sommaren skulle ju sitta snyggt för oss gamla panchos :)

/ SatanG

Har två kompisar som bott o fixat hus o familj i Thailand , Den ene två barn o den andre tre barn med Thai.. , Sjöfolk bägge två, De tog beslutet bägge två för fem sex år sen att flytta till Sverige, Bägge familjerna helnöjda o tjejerna gillar systemet med skola o välfärden i Sverige . Den ene tjejen var nere i fjor o sålde huset o när hon kom tillbaka så frågade jag hur det var visst roligt att träffa familjen men fy vad varmt det var stannar hellre i Sverige o framförallt gillade de skola dagis i Sverige...Två Thai damer som tagit för sig bägge två körkort efter ca två år i Sverige starkt gjort ..
Härligt att läsa detta. Körkort efter 2 år i Sverige är riktigt starkt gjort, respekt. När frugan väl hade bestämt sig tog det ett år drygt, men då hade hon varit här i 12 år. Hon tänker ibland på att flytta tillbaka men har insett att det inte går med tanke på barnen och pensionären. Men inte vet jag vad hon gör när alla är utflugna och jag har satt tofflorna för gott. Hon kommer inte att vara fattig när den dagen kommer.

Tänkt man kan skriva som dum 14tis eller skriva svårförstått som en akademiker.
Dom flesta förstår 14tis språket......

audi sjunger:det skall va husvagn,,,,tralla lllallla lej,,,,,,!:beer:

Har jag med bott i, sista året på Chalmers bodde jag i en Kabe, halva året på Möndals camping vinter halvåret på Lisebergscamping.
Har ju även plan på om jag får jobb nu blir det ett enmanstält och jag kommer vandra i sommar.
Investera redan nu i bra kängor är ett tips:thumbsup:. Tar tid att bli sköna...
SmartSelect_20220324-085747_Gallery.webp

Investera redan nu i bra kängor är ett tips:thumbsup:. Tar tid att bli sköna...
SmartSelect_20220324-085747_Gallery.jpg
Jag har funderat på men vandrade sist jag var i Sverige med Skecher skor, och egen uppfattning är att både sko, sula är grymt bra, så jag kommer nog gå i sko.
Annars har dom outleten i Tanum som @Isan Lover nog känner till, poppulär butik för oss Ö-bor att åka handla på.

Har idag köpt ett gasol element som jag ska ta till min koja,det är termostat styrt och blir intressant att testa. Fint att ha som ett komplement till öppna spisen under natten.
Jag lilla sambon & hundarna tar kanske skotern dit under helgen,så då blir det invigning.

20220324_175033.webp

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar