Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Vilken snösmocka som kommit,nu har det snöat & blåst i flera dagar här uppe.
Vi har fått skotta snö i princip varenda dag,så
jag börjar bli lite less och tycker det räcker gott & väl nu!

20220408_163452.webp

Om ni har Ca 50 minuter över så måste ni se denna SVT dokumentär om staden Kiruna, en tidsresa där vi får se & följa utvecklingen under stadens första 100 år. Här fanns till och med spårvagn under några år.
Och under vilka hårda arbetsförhållanden dom fick jobba.

20220409_035103.webp

Nu är jag i stort sett återhämtad efter coronan. I mitten av nästa vecka kan jag träffa folk utan att vara farlig enligt vårdcentralen. Mina symtom har varit våldsamt illamående, ont i halsen och svårt att prata (heshet).

Vädret har inte varit särskilt vårlikt de senaste dagarna så jag har inte missat så mycket genom att sitta hemma. I början kunde jag inte prata men i går gick det bra och då blev det mycket snack med gamla polare.

Har ännu inte kunnat träffa barn och barnbarn. Hoppas kunna göra det i slutet av nästa vecka.

Tar en öl på balkongen första på par veckor.
Inte kommit upp några jobb att söka på i veckan.
Kändes nära förra Fredagen, dom tog kontakt och alla papper såg bra ut men hade stoppat upp med referanserna.
Hade bara 2 i CV:t en från HR på kontoret och en överstyrman.
Överstyrman var på sjön och hade ingen mottagning och hon på HR sa hon var upptagen när dom ringde men skulle återkomma vilket hon aldrig gjorde.
Påmönstring var efter helgen så dom fick gå på någon annan.
Pratade med dom på bemanningsföretaget och dom rekomendera att ta bort hon från HR från CV:t och lägga dit andra då hon kan ha egen agenda då hon har frågat om jag kan stå tillgänglig under vår-sommar om något dyker upp.
Så lagt till 3 andra men denna veckan är det bara maskin, matros och kock jobb som ploppat upp.
Får vi se nästa vecka....
Frugan pratar om Isaan över songkran men isåfall får dom åka själva, ingen lust åka dit nu igen.

20220409_174221.webp

Kändes nära förra Fredagen, dom tog kontakt och alla papper såg bra ut men hade stoppat upp med referanserna.
Överstyrman var på sjön och hade ingen mottagning och hon på HR sa hon var upptagen när dom ringde men skulle återkomma vilket hon aldrig gjorde.
Pratade med dom på bemanningsföretaget och dom rekomendera att ta bort hon från HR från CV:t och lägga dit andra då hon kan ha egen agenda då hon har frågat om jag kan stå tillgänglig under vår-sommar om något dyker upp.
Så lagt till 3 andra men denna veckan är det bara maskin, matros och kock jobb som ploppat upp.
Frugan pratar om Isaan över songkran men isåfall får dom åka själva, ingen lust åka dit nu igen.

20220409_174221.jpg
Kusin min är hemma nu med familje o svensk vår...helt ok att köra lite Rindö färja o umgås när man låst bryggan:)

20220409_174221.jpg
Åkte vägen khon-kaen Bangkok i dag, fy satan vilka köer på väg upp

Åkte vägen khon-kaen Bangkok i dag, fy satan vilka köer på väg upp
Trafiken har jag inget större problem med men vart där uppe varje storhelg nu. Har ingen lust sen behöver jag hålla igång miningen så vi har inkomst, på nyår stängde jag ju ner men nu kommer nytt skolår och utgifter så får hålla igång så man har inkomst och kan betala.
Jag tar gjärna en gräsänkling vecka och hittar på lite själv, sen vem vet kanske ett vikariat dyker upp då vill jag vara klar och kunna dra på dagen.

Trafiken har jag inget större problem med men vart där uppe varje storhelg nu. Har ingen lust sen behöver jag hålla igång miningen så vi har inkomst, på nyår stängde jag ju ner men nu kommer nytt skolår och utgifter så får hålla igång så man har inkomst och kan betala.
Jag tar gjärna en gräsänkling vecka och hittar på lite själv, sen vem vet kanske ett vikariat dyker upp då vill jag vara klar och kunna dra på dagen.
Trafik 555 det var så gott som stopp i säkert 5 mil

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar