Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

När älgen är blå är ölen kall...
SmartSelect_20220410-163238_Gallery.webp

Står det på burken;).

Har varit ute i dag och hunnit med ett besök på Kista marknad. Mitt första besök där sedan thairesan. Flera stora företag har flyttat t ex Indiska medan nya tillkommit. Det företag som har flest kunder är McDonnalds. Alltid fullt av mammor med småbarn. Handlade en del på ÖB. Där var det slut på pappersnäsdukar, en del kaffesorter mm. Ny hamstringsvåg eller tillfälligheter?

Var också inne på ett av apoteken och hämtade en flaska Mollipect, som jag förhandlade mig till av sjukvården i går med hjälp av min telefon. När jag var yngre var Mollipect receptfritt.

Att gå runt på Kista marknad är som att vara i utlandet. Bland internationella företag finns det många lokala med reklam på diverse språk. Det som skiljer är att ovanligt många pratar svenska.

Håller tummarna, lycka tiĺl! Tror det var smart att säga boende i Göteborg.
Ja vi får se, inte fått nåt svar efter jag skickat tillbaks att jag var i Thailand.
Verkar som hänger upp sig på det, frugan tyckte jag skulle säga att jag var i Sverige men det kan jag inte, ljuga är inte min grej riktigt.
Att jag skrivit boende i Göteborg stämmer med att jag har sagt att behövs det nu pga corona kommer jag uppehålla mig där om så behövs en tid framöver.
Får se om dom svarar igen men lät ju som dom hade nåt åt en.

"Tusen takk for din henvendelse. Vi har ledig stilling (fast og vikariat) på PSV. Når er du eventuelt tilgjengelig fra?
Ha en fin dag."

Fast känts som med andra söknader att när jag skriver att jag är här nere kommer dom tillbaks på dom erbjudanden man fått att dom funnit någon i närområdet.

Även rederiet jag jobba för innan har frågat var jag befinner mig geografiskt och är väl kanske ett problem om man är utanför EU inte som innan corona. Tror inte det handlar helt om flygresan...
Jobbade ju för dom 10 år och aldrig ett problem med påmönstring vilket många Norrmänn hade pga inställt flyg, här flyger ju ut så tätt.

Men är en skillnad från när man sökte jobb 2010 och färsk från skolan, då svarade ingen föränn man fick ett jobb, nu fått en del svar men inget jobb än, om det beror på att man nu har erfarenheten och dom vill hålla en i loopen ifall att eller om dom bättrat sig och kommunicerar med folk som söker vet jag inte.
Idag får man svar iaf och en kommunikation med rederierna, så var det inte när man var färsk från skolan.

Lilla sambon tycker jag ska sluta jobba tidigare än jag själv tänkte,planerade att lägga av vid 58 års ålder. Men nu föreslår hon att vid 57 är bättre & att vi kan jobba här hemma under några månader då.
Jag får fundera & börja räkna lite på det nu.

Jag hade också tänkt något sådant, men börsen, banken, fru, barn och nöjen stoppar mig från något sådant.

Lilla sambon tycker jag ska sluta jobba tidigare än jag själv tänkte,planerade att lägga av vid 58 års ålder. Men nu föreslår hon att vid 57 är bättre & att vi kan jobba här hemma under några månader då.
Jag får fundera & börja räkna lite på det nu.
Har du pengar i madrassen går det.
Du behöver leva tills du kan börja ta ut allmän inkomstpension.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K