Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Idag blir det till att ringa en VVS-firma nära oss. En av dom 3 huvudsäkringarna 16A small igår och värmepannan stannade naturligtvis. Jag bytte säkringen och försökte starta om pannan enligt instruktionerna men den vill inte gå igång. Så nu får dom komma hit och leta fel, hoppas att det inte blir alltför dyrt. Men varmvatten måste man ha trots att det är en besparing utan.

Idag blir det till att ringa en VVS-firma nära oss. En av dom 3 huvudsäkringarna 16A small igår och värmepannan stannade naturligtvis. Jag bytte säkringen och försökte starta om pannan enligt instruktionerna men den vill inte gå igång. Så nu får dom komma hit och leta fel, hoppas att det inte blir alltför dyrt. Men varmvatten måste man ha trots att det är en besparing utan.
Troligen även återställningsskydd på pannan som löst ut om den nya säkringen du bytte är hel, kanske elpatron som är dålig eller sköldarna om det är sådana på pannan men det kan ju vara något annat elfel.

Troligen även återställningsskydd på pannan som löst ut om den nya säkringen du bytte är hel, kanske elpatron som är dålig eller sköldarna om det är sådana på pannan men det kan ju vara något annat elfel.
Det är en Nibe jordvärmepanna som har gått utan problem sedan vi köpte huset för 8 år sedan, installerades 2005. Men inget jag vågar peta i, det får en expert fixa.

Var i Mariefred med yngsta barnbarnet och hans familj. Vi åkte ångtåg, åt glass och tittade på slottet. Lillen tyckte att det var roligt med ett gammaldags tåg. I dag blir det pendelbåt med ett annat barnbarn som tycker att fritids är trist. Skollovet har ju börjat.

Bifogar några bilder:

IMG_1460.webp

IMG_1461.webp

IMG_1466.webp

IMG_1467.webp

IMG_1470.webp

IMG_1471.webp

IMG_1474.webp

IMG_1476.webp

IMG_1477.webp

IMG_1479.webp

Det är en Nibe jordvärmepanna som har gått utan problem sedan vi köpte huset för 8 år sedan, installerades 2005. Men inget jag vågar peta i, det får en expert fixa.
Om det blir stora kostnader så fundera på o byt ut den mot en nyare, Nästan halverade elkostnaden på ett av husen på jobbet när vi bytte till en ny även det Nibe, Tror den var inköpt 2004.

Om det blir stora kostnader så fundera på o byt ut den mot en nyare, Nästan halverade elkostnaden på ett av husen på jobbet när vi bytte till en ny även det Nibe, Tror den var inköpt 2004.
Det var exakt vad han som var här sa. En ny kompressor kostar runt 40.000 plus en del annat som tillkommer. En helt ny anläggning drygt 100 K, det gäller att göra en kalkyl i så fall. Kompressorn kan hålla i 30 år eller gå sönder närsomhelst.

Det var exakt vad han som var här sa. En ny kompressor kostar runt 40.000 plus en del annat som tillkommer. En helt ny anläggning drygt 100 K, det gäller att göra en kalkyl i så fall. Kompressorn kan hålla i 30 år eller gå sönder närsomhelst.
Du ser din elkostnad i en annan tråd. Ta den dela med 2. Dela sen 40 000 respektive 100 000 med den halva elkostnader så har du payoff tiden för en ny kompressor respektive ny anläggning.

Rakel Åkesson

Rakel Åkesson
Facebook
You're friends on Facebook

Läser brev

2:14 AM​

Rakel​

Rakel Åkesson

Hej Ursäkta mig så mycket för det här sättet att kontakta dig men tiden lämnar mig inget val Jag heter Rakel Åkesson och jag vet att detta meddelande kommer som en överraskning för dig eftersom vi inte kände varandra men Guds nåd riktade till dig och jag skulle vilja att du läser mitt meddelande noggrant. var välsignad i Herren Jesu Kristi namn
✝️
Kort sagt, jag heter Rakel Åkesson av svenskt ursprung och bor i Frankrike. Jag lider av en allvarlig sjukdom som dömer mig till en säker död
1f926.png
♂️
det är (halscancer). Jag har en summa på 351 000 euro som jag skulle vilja skänka till en pålitlig och ärlig person så att han kan dra nytta av den. Jag förlorade min man för 3 år sedan vilket påverkade mig mycket och jag kunde inte komma över det förrän idag, vi hade inga barn. Jag skulle vilja donera denna summa innan min död eftersom mina dagar nu är räknade i brist på denna sjukdom som jag inte har bott. Jag skulle inte vilja veta om du kan dra nytta av denna gåva. Vänligen svara mig direkt på min privata e-postadress
1f64f.png
E-post: rakelakessonr@gmail.com Kontakta mig snart, för mina dagar är räknade. Jag förblir i hopp om att läsa dig. Hjärtligt Tack och Gud välsigne dig. Amen
✝️

Seen by Rakel Åkesson

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7