Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

I dag blev det p-båt till östra Djurgården och därefter promenad i riktning mot city. Bilder har jag visat tidigare. Blev inga i dag. När vi var när Italienska ambassaden stannade vi och åt mat. När vi ryckte fram mot spårvagnshållplatsen såg vi att där stod en gammal Mustang. Den inköptes av Malmö men flyttades senare runt för att till slut hamna hos Stockholms Spårvägssällskap SS. Liknande vagnar fanns i Stockholm fram till 1967 då det mesta slaktades. Kanske har Berralund och andra skånska storheter åkt runt i denna vagn.

När vi steg av behagade en bil köra på en trafikdelare med ljus.

Bifogar några kort på spårvagnen för att ge upphov till nostalgiska känslor hos alla skåningar här på TS.

IMG_1547.webp

IMG_1550.webp

IMG_1551.webp

IMG_1553.webp

IMG_1555.webp

Tagit dagens promenad i lätt regn det blev bara 6 km idag.
Härligt friskt efter regnet.
1655648742619.jpeg

Gott om sådana här kommer det fram efter regnet.
1655648789641.jpeg

Hittade ingen atlantlax så det blev en pizza för att fylla på dom kalorier som man gjorde av med på promenaden.
1655648855324.jpeg
Mördarsniglar har vi gott om i vår trädgård också, frugan är vansinnig för dom käkar friskt i hennes odlingar. Dom kommer främst från ett par grannträdgårdar som är ganska vanskötta och vildvuxna.

I dag blev det p-båt till östra Djurgården och därefter promenad i riktning mot city. Bilder har jag visat tidigare. Blev inga i dag. När vi var när Italienska ambassaden stannade vi och åt mat. När vi ryckte fram mot spårvagnshållplatsen såg vi att där stod en gammal Mustang. Den inköptes av Malmö men flyttades senare runt för att till slut hamna hos Stockholms Spårvägssällskap SS. Liknande vagnar fanns i Stockholm fram till 1967 då det mesta slaktades. Kanske har Berralund och andra skånska storheter åkt runt i denna vagn.

Bifogar några kort på spårvagnen för att ge upphov till nostalgiska känslor hos alla skåningar här på TS.

IMG_1547.JPG

IMG_1550.JPG

IMG_1551.JPG

IMG_1553.JPG

IMG_1555.JPG
Byggdes inte mustangen om och fick beteckningen A 30? Den fanns ju kvar på Nockebybanan till för några år sen.

Är du möjligen medlem hos spårvagnsbögarna?

IMG_1547.JPG

IMG_1550.JPG

IMG_1551.JPG

IMG_1553.JPG

IMG_1555.JPG
En sådan Mustang har jag framfört som förare, men denna var brun, någon som kan tala om för mig var/ i vilken stad detta kan ha varit ?

Jagar resa hem från risfälten i Chaiyaphum. Skulle liftat hem med fruns syster men nu var bilen full med kusiner :mad:
Kan flyga från Khon Kaen till Don Mueng och sedan taxi till Bang Saray. Hittar inget flyg till Utapao :(
Så jäkla uttråkad här. Bättre att vara hemma och fixa till huset efter golvreparationen.
Vänta till den 5 juli så kan du om du bor i Pattis åka med mig, dvs om två veckor :laugh2:

Jagar resa hem från risfälten i Chaiyaphum. Skulle liftat hem med fruns syster men nu var bilen full med kusiner :mad:
Kan flyga från Khon Kaen till Don Mueng och sedan taxi till Bang Saray. Hittar inget flyg till Utapao :(
Så jäkla uttråkad här. Bättre att vara hemma och fixa till huset efter golvreparationen.
Jag var också fruktansvärt uttråkad i byn innan jag byggde huset, nu är det mycket enklare när jag bestämmer och inte hela släkten.

En vanesak. Om man jämför med Sverige så skulle jag bo varsomhelst i Thailand, bortsett från Pattaya eller Bangkok.

Jag var också fruktansvärt uttråkad i byn innan jag byggde huset, nu är det mycket enklare när jag bestämmer och inte hela släkten.
Vi bor även vi i en risby, och visst fn är det tråkigt ibland, jag sysslar mycket med mina fordon, fiskar mm. Men ibland vill jag se lite annat folk än Thai, då drar jag till Khon Kaen eller till Korat alt Pattaya (Huahin ) en vecka eller två.

Vi bor även vi i en risby, och visst fn är det tråkigt ibland, jag sysslar mycket med mina fordon, fiskar mm. Men ibland vill jag se lite annat folk än Thai, då drar jag till Khon Kaen eller till Korat alt Pattaya (Huahin ) en vecka eller två.
Jag tar en tur till Udon ett par dagar ibland en resa på 23-24 mil, ska dit på Onsdag.
Är du i Korat eller Khon Kaen kan du ju passa på att köpa norsk makrill eller om den nu kanske är från Marocko hos Makro men fråga personalen på fiskavdelningen om du inte ser skillnaden på norsk (marokansk) eller asiatisk men den norska har mörkare och tydligare mönster och brukar vara större.

Problemet är att man saknar lite utbud på varor i ex- järnhandeln, en 12 mm vanlig planbricka gör inte att uppbringa här i de närmaste två mindre städerna, bara ett exempel :unsure:
Ja du skrev väl innan att du hade Borabue som nära stad, inte mycket som finns där, riktigt trist håla...

Jag är en rastlös skäl och behöver något att pyssla med. I Isaan har vi inget. Varmt och inget händer. Solen går ned så tystnar byn. Nä fyfan så tråkigt. Kan vara kul att fira typ nyår i byn men i övrigt bara kliar det i kroppen.

Problemet är att man saknar lite utbud på varor i ex- järnhandeln, en 12 mm vanlig planbricka gör inte att uppbringa här i de närmaste två mindre städerna, bara ett exempel :unsure:
Jag saknar sysselsättning i byn. Dricka bira eller göra ingenting. Denna gången har jag inte druckit en öl. Fanns ingen och dela en öl med. Vi kom fram sent på kvällen och hann typ säga godnatt till släktingarna.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K