Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Umgås med släktingar och vänner.
22259.jpg

20220717_181846.jpg

20220719_104346.jpg

20220716_124549.jpg

/ SatanG
Ser vi en gammal Hemvärns man där med bössan?

Så nu blev det nytt vikariat istället på annat rederi, fick mail när jag vaknade och svarat ja och fått flygbiljett. ;)
Flyger direkt till Aberdeen på avmönstringsdagen och direkt ombord på nästa båt.
Passar perfekt, blir 3 veckor där, 1 vecka i Göteborg och sen tillbaks hit förhoppningsvis som överstyrman och direkt hem efter det, då får rederiet ordna flygresan.
Får jag förhoppningsvis ihop mina 130 dagar, det är viktigt så jag får sjömansavdraget på skatten, avdrag 80.000nok i skatt.
Sen blir det om inget fasterbjudande dykt upp att stanna hemma till Songkran med möjlig vikartur över jul och nyår, slipper jag åka med till byn ;)

Så nu blev det nytt vikariat istället på annat rederi, fick mail när jag vaknade och svarat ja och fått flygbiljett. ;)
Flyger direkt till Aberdeen på avmönstringsdagen och direkt ombord på nästa båt.
Passar perfekt, blir 3 veckor där, 1 vecka i Göteborg och sen tillbaks hit förhoppningsvis som överstyrman och direkt hem efter det, då får rederiet ordna flygresan.
Får jag förhoppningsvis ihop mina 130 dagar, det är viktigt så jag får sjömansavdraget på skatten, avdrag 80.000nok i skatt.
Sen blir det om inget fasterbjudande dykt upp att stanna hemma till Songkran med möjlig vikartur över jul och nyår, slipper jag åka med till byn ;)
Vilket rederi och båt

I dag åkte vi till Djurgården och promenerade till Rosendals slott. Frugan ville titta på träd och växter. Vi drack rabarbersaft i skuggan och tyckte att livet vara bra. Vi åkte spårvagn till T-centralen. Frugan sprang runt och jag satt och åt glass och tittade på alla turister. Gissar, att det kan bli turistrekord.

Äldste sonen hemkommen efter några dagar i Malaga.

Idag efter min dagliga promenad 7 km..gick jag en runda på stan och där var det festival.

Denna ville ett av mina barnbarn ha upp mig i igår.
Men det blev det inget av med.
1658417102652.webp

Marknad och det påminde lite om Thailand mycket krimskrams var det..till och med värmen infann sig.
Så det blev ett par öl också.:beer:
1658417143566.webp

1658417181264.webp

1658417228416.webp

1658417298399.webp

1658417367527.webp

Hitta en gammal adressbok, på den tiden man hade en sån. Klistermärke från gammalt vattenhål, där man gjort många stopp. Ett hål i väggen bar , jäkligt trevligt sjapp.
Bland annat en adress till en viss A. Brobeg på Broungsvägen 6 Fårösund. Antagligen nån spökskrivare till Bergman. Många namn man glömt och en hel del som gått vidare av gamla pilsnervänner från Thailand och sjön

20220721_200651.webp

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar