Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Som vanligt ledig på en måndag,,,,jag har valt att utnyttja det västerländska systemet där man är ledig på lördag och söndag och jobbar måndag till fredag.
Med den bemärkningen att jag jobbar varje helg och tar ledigt på måndagar och tisdagar istället för att få ut mycket mera i lön.....Samt att allt är öppet på måndagar/tisdagar och det är lite folk i butiken.Lugnt och städat under helgerna på jobbet är också en bonus.
Därför är Måndagar/Tisdagar mina favorit dagar under jobb perioderna.
Två veckors! ledighet åt fanders p.g.a. sjukdom, resa till LOS inställt, men vafaan! idag måndag så är det jobb igen(2 pilsner å 1 pizza påväg ner i magen), men just nu så sitter man och väntar på att skutan ska snöra sig fast i kajen, så man kan gå ombord och handla slabben...
Två veckors! ledighet åt fanders p.g.a. sjukdom, resa till LOS inställt, men vafaan! idag måndag så är det jobb igen(2 pilsner å 1 pizza påväg ner i magen), men just nu så sitter man och väntar på att skutan ska snöra sig fast i kajen, så man kan gå ombord och handla slabben...
nä nu tror jag att jag går ner och sätter på bastun och läser en Knasen
Funderar på att ringa förlaget som ger ut Kansen och klaga, dom skickar ju ut extra tjocka nummer ibland och det är väl bra men dom är inte häftade utan limmade i ryggen. Läser man dom i en bastu så löses limmet upp och det blir nån form av lösblads system över det hela. Lite frustrerande.
Tror i och för sej att dom inte köper mina synpunkter, men det vore kul att höra vad dom har att säga till sitt förvar
Jaha! Då har arbetet för 2 veckor startat, vi gick ifrån skeppsbron för 20min. sen. Men uppkoppling kommer det att finnas i 2 veckor i alla fall, så lite sporadisk inloggning kommer att ske från min dator...
Jaha! Då har arbetet för 2 veckor startat, vi gick ifrån skeppsbron för 20min. sen. Men uppkoppling kommer det att finnas i 2 veckor i alla fall, så lite sporadisk inloggning kommer att ske från min dator...
Är du fast på båten i 14 dagar eller går du iland när båten ligger vid kaj?
Hur går det förresten med den gamla pråmen vart inte den K märkt och ev skulle läggas upp snart?
Är du fast på båten i 14 dagar eller går du iland när båten ligger vid kaj?
Hur går det förresten med den gamla pråmen vart inte den K märkt och ev skulle läggas upp snart?
Hon blev K-märkt ganska nyligen, byggd 1953, så hon är 50år gammal dam, ang. uppläggning så blev det inte så, hon har uppgraderats till SOLAS 74 och med ändringar som blev så har hon godkänts för 1 år i taget.
Jobbet fungerar så att jag är ombord 2 veckor och ledig 2 veckor, men jag har möjlighet att kliva av när vi ligger till kaj, men måste vara tillbaka ombord minst 45min. före avgång...
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.