Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Soffa skall jag inte köpa på IKEA dem har inga fina men dags att byta ut mycket annat, smågrejor jag tänkt handla, som sagt gillar strosa runt där och fylla kundvagnen med billig skit.
Dock sa han din kompis som har auktion att IKEA är mer prisvärt än Index och bättre andrahandsvärde, Index är överprisat.
Hittar alltid nåt, skall bara slänga lite gammalt först.
Var va det för typ av soffa, var inte det en sådan gammal Engelsk?
Har ju sett bild på den några gånger på forumet och inget jag skulle betala 40k för begagnat, men smaken är olika.
Nä när vi köper ny soffa skall jag allt vara med och bestämma.
Dock hade jag ju velat veta om det blir fast eller ej här, kapten hintar om att jag kan snart vara fastanställd som överstyrman men beror lite på.
Får jag det skall jag kanske bygga ut vardagsrummet, utöka med 16m2 och då kanske det är annan soffa som gäller.
Vårat hus är ju designat/byggt som erat hus innuti och lite större vardagsrum kunde det vart.
Har ju kollat på planritningen på sådant hus ni bor i då frugan pratade om den villagen innan vi flyttade hit och planlösningen och storleken ser identiska ut.
Om ja hittar nåt överkomligt nån gång hade det vart fräckt med svart skinnsoffa i barcelonastil

Screenshot_20220831-040341_Samsung Internet.jpg

Ställena ser trevliga ut. Men är väl mest wannabee hiso som håller till där och vad jag förstått på de flesta är kvalitén på maten inte toppen, å ännu mindre i förhållande till priset.

Inte provat själv, utan lyssnat på dessa omdömen från folk som jag vet kan mat. Samma människor som också rekat Sands på senare tiden, men där hade jag ju redan varit.

20220414_153336.jpg
Har Pattaya nåt värt att besöka?

Sa te frugan igår vid 10 tiden att vi tar o sover 10 min sen åker vi ner te byn o tar en fotmassage och en drink. Vaknade nyss kl 04 och insåg att det var försent med massage. Råkade få syn på en flaska oöppnad skumpa i kylen och tänkte att det e ju ändå lill - lördag och lika bra att börja den med att må bra...

20220831_051810.jpg

Om ja hittar nåt överkomligt nån gång hade det vart fräckt med svart skinnsoffa i barcelonastil

Screenshot_20220831-040341_Samsung Internet.jpg
Den var ugly, jag gillar Chesterfied stuket, Engeslaka stilmöbler är snyggt , men då skall man köra allt i samma stil annars blir de gärna lite malplacerat, i alla fall i samma rum. Skall åka upp och kika vad ni har när jag kommer ner om tre veckor

Den var ugly, jag gillar Chesterfied stuket, Engeslaka stilmöbler är snyggt , men då skall man köra allt i samma stil annars blir de gärna lite malplacerat, i alla fall i samma rum. Skall åka upp och kika vad ni har när jag kommer ner om tre veckor
Vi kommer med all säkerhet ha stängt. Vi tar en månad i England. Litar inte helt på släkten.

Bra design är kanske inte för alla ;)

Vi kommer med all säkerhet ha stängt. Vi tar en månad i England. Litar inte helt på släkten.

Bra design är kanske inte för alla ;)
En månad i England , fyyy f,,, England är ju värre än sverige, ett riktigt kört land. Ha det så gott, Alla Engelsman har ju lämnat landet . Men sant och tur alla inte tycker lika om möbler kvinnor mm :thumbsup:

Chesterfield Old style för mig en riktigt bra whiskey, en öppen brasa och en vacker asiatiska i knät samt några av Best London guns på väggen
DÅ!! Är det fulländat :)

Detriktiga England finns visst kvar på sina ställen. Det är riktigt segregerat
Jo, jag vet, och upp mot gränsen till Scotland är det helt som vanligt, galna Enhelsmän som skall slåss, efter en öl så skall det bråkas och slå på käften. Brukar stöta på ett par av dessa ur grottfolket här nere varje år, de bor i Pattis eller kommer hit över vintern, bara ställer till det för sig :rolleyes: Men är väl som vanligt, även i Sverige finns det ju en del som fötts utan hjärna, skall slåss så fort de får nåt innanför västen, fulla av komplex :laugh2::laugh2:

Chesterfield Old style för mig en riktigt bra whiskey, en öppen brasa och en vacker asiatiska i knät samt några av Best London guns på väggen
DÅ!! Är det fulländat :)
Dom gånger jag varit i London har jag besökt Holland & Holland,Purdey & någon till. Var en gång i min ungdom nära att köpa en gammal best gun. Var & provsköt 2 st som fanns hos en handlare i Luleå,den ena bössan var tillverkad i slutet av 1800 talet och var nr 2 av par guns & finns med på bild i Franzens bok om engelska Best Guns den passade mig inte så jag sköt dåligt med den.
Andra bössan hade handlaren köpt nere hos Ryds Vapen,sköt riktigt bra med den så fanns ett stort villha behov av en kille i 30 års åldern då :)& lånade hem bössan,såg under närmare kontroll att den var dåligt renoverad med sleevade pipor och gravrost under låsarna och i låda.
Den var tillverkad i tid mellan 1 & 2 WW2 in the wite hos Jeffry, jag mailade till england och den fanns i deras vapen register.

Dom gånger jag varit i London har jag besökt Holland & Holland,Purdey & någon till. Var en gång i min ungdom nära att köpa en gammal best gun. Var & provsköt 2 st som fanns hos en handlare i Luleå,den ena bössan var tillverkad i slutet av 1800 talet och var nr 2 av par guns & finns med på bild i Franzens bok om engelska Best Guns den passade mig inte så jag sköt dåligt med den.
Andra bössan hade handlaren köpt nere hos Ryds Vapen,sköt riktigt bra med den så fanns ett stort villha behov av en kille i 30 års åldern då :)& lånade hem bössan,såg under närmare kontroll att den var dåligt renoverad med sleevade pipor och gravrost under låsarna och i låda.
Den var tillverkad i tid mellan 1 & 2 WW2 in the wite hos Jeffry, jag mailade till england och den fanns i deras vapen register.
Ryds vapenhandel är känd , Sonen till han som hade RYDs vapenhandel bor i Jönköping, köpte en tysk drilling av honom för några år sen, 12X 8,57 JR , nu såld när jag flyttade ner för gott. Jag gillar att jobba med fina bössor, har gjort ett par fina kolvar till bla en Aya nr1 samt en Aya Sherwood, även om de är är i klass med Best London bössorna så var det en underbar balans på denna Aya nr 1, jagade med en under många år, mycket ripjakt med denna, mycket lätt och väbalanserad 12a. Hade även en Husqvarana 102 med hanar och fullgravyr, det är ju en bättre modell med toplever och inte att förväxla med "torparbössorna " Trevlig bössa lätt och med långa pipor som gav en stadig och bra sving.
Jag är hagelskytt framför allt. :) :thumbsup:

Ryds vapenhandel är känd , Sonen till han som hade RYDs vapenhandel bor i Jönköping, köpte en tysk drilling av honom för några år sen, 12X 8,57 JR , nu såld när jag flyttade ner för gott. Jag gillar att jobba med fina bössor, har gjort ett par fina kolvar till bla en Aya nr1 samt en Aya Sherwood, även om de är är i klass med Best London bössorna så var det en underbar balans på denna Aya nr 1, jagade med en under många år, mycket ripjakt med denna, mycket lätt och väbalanserad 12a. Hade även en Husqvarana 102 med hanar och fullgravyr, det är ju en bättre modell med toplever och inte att förväxla med "torparbössorna " Trevlig bössa lätt och med långa pipor som gav en stadig och bra sving.
Jag är hagelskytt framför allt. :) :thumbsup:
Även jag använder hagelgevär oftast,som nu på morgonen då jag varit ut och lurat lite ungkråka med lockpipa.
Bössan från 1890 var tillverkad av Henry Atkins & var riktigt fin. Har även ägt en Aya sidolås minns ej namnet på modellen. Fin träbit & en typ av engelsk ros & scroll gravyr på framhärdar låda.

20220831_064119.jpg

Även jag använder hagelgevär oftast,som nu på morgonen då jag varit ut och lurat lite ungkråka med lockpipa.
Bössan från 1890 var tillverkad av Henry Atkins & var riktigt fin. Har även ägt en Aya sidolås minns ej namnet på modellen. Fin träbit & en typ av engelsk ros & scroll gravyr på framhärdar låda.

20220831_064119.jpg
Är det gott med kråka? Pappa hade en tam kråka hemma i Finland när han var liten. Den hängde med honom överallt.

Jo, jag vet, och upp mot gränsen till Scotland är det helt som vanligt, galna Enhelsmän som skall slåss, efter en öl så skall det bråkas och slå på käften. Brukar stöta på ett par av dessa ur grottfolket här nere varje år, de bor i Pattis eller kommer hit över vintern, bara ställer till det för sig :rolleyes: Men är väl som vanligt, även i Sverige finns det ju en del som fötts utan hjärna, skall slåss så fort de får nåt innanför västen, fulla av komplex :laugh2::laugh2:
Harrogate, Bakewell, Bawtry, Barton upon Trent. The Lakes district. Riktigt fina ställen som jag besöker

Nu JaoJom på Koh Chang.

20220831_140552.jpg

20220831_141102.jpg

20220831_141106.jpg

20220831_140846.jpg

20220831_140807.jpg

20220831_064119.jpg
Snyggt jobbat, kråka är ett av de lurigaste att få skott på, jag hade en uppstoppad berguv som jag satte på en gärdsgårdsstolpe, den var ganska ok, ibland kunde man ha en uppstoppad katt likaså, retar kråkorna riktigt det med, ja en fin Engelsk sidolås är inte gratis idag ett par hundra tusen sek gissar jag på för en hyfsat ok

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K