Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Om 1 vecka är det jag som sitter i förarsätet, näst sista betalningen på bilen är gjord idag, nästa gång får jag ägarboken från banken.
Frugan är sen till skolan hon har vart och betalat elräkningen för condon.
Får man se när man kommer hem om turismen ökar och om man skall hyra ut condon eller om vi fortsätter använda den själva.

received_506202248015478.webp

Sen e det ju rätt däck för rätt bil. Racingdäck till en racingbil. Ballongdäck till en familjebil. Traktordäck till en traktor osv.
55555 när blev merca en racingbil?
Nä det är en familjebil det med men med värdelösa däck verkar det som ;)
Mercedes och Volvo S90 är i samma klass i "sedan modell", båda sedan familjebil.

Det gör en S90 och många bilar idag, det gör det inte till en racer.
Och premiumbil har premiumdäck... där är väl klassen CLS ligger i. Men varför dessa hål i vägbanan? Det är inte helt optimalt för dessa bilar. Som tur är kan jag ändå köra mercan för däcket håller även om det inte är luft i. MB i pattaya sa jag kan köra i 80 kmh utan problem så vi kan alltså köra till MB Sukhumvit rd utan att ens punpa upp dom. Däcken skall nog bytas imorgon. Om fälgarna skadats så betalar försäkringen 100% och däcken i sig 50%

Försäkringen kostade drygt 55kB och täcker kostnader upp till 2.8 milj B

I gårkväll var jag borta och spelade schack för mitt lag i stockholmsserien. Storstryk mot ett bättre lag.
I morse var jag hos tandläkaren. På vägen hem fick jag ett SMS att frugan kan hämta sitt pass. Stor glädje. Nu ska vi jobba på att åka så fort vi kan. Gissningsvis om två veckor.

Nu ska vi åka till polisen och hämta passet. I em blir det tvätt.

Och premiumbil har premiumdäck... där är väl klassen CLS ligger i. Men varför dessa hål i vägbanan? Det är inte helt optimalt för dessa bilar. Som tur är kan jag ändå köra mercan för däcket håller även om det inte är luft i. MB i pattaya sa jag kan köra i 80 kmh utan problem så vi kan alltså köra till MB Sukhumvit rd utan att ens punpa upp dom. Däcken skall nog bytas imorgon. Om fälgarna skadats så betalar försäkringen 100% och däcken i sig 50%

Försäkringen kostade drygt 55kB och täcker kostnader upp till 2.8 milj B
Så ofta du får byta däck så blir det ju mer än 100% däck kostnad om året.
Nä efter läst alla dina inlägg så är inte merca en drömbil längre, är ju bara en stor utgift här nere.
I Sverige ok, där är den väl mer prisvärd, i Thailand känns Mercedes ju som rent bedrägeri med däck och försäkringskostnader men förstår ju den höga premien när bilen inte håller här nere.
Synd för har velat haft en innan men inte längre, inget jag har råd med också vill jag helst köra förhoppningsvis mer problemfritt, du byter ju däck fler gånger på 1 år än jag på 5 år.

I gårkväll var jag borta och spelade schack för mitt lag i stockholmsserien. Storstryk mot ett bättre lag.
I morse var jag hos tandläkaren. På vägen hem fick jag ett SMS att frugan kan hämta sitt pass. Stor glädje. Nu ska vi jobba på att åka så fort vi kan. Gissningsvis om två veckor.

Nu ska vi åka till polisen och hämta passet. I em blir det tvätt.
Hur länge vänta ni på passet? På fredag är det 9 veckor för mig, biljett den andra oktober.

Så ofta du får byta däck så blir det ju mer än 100% däck kostnad om året.
Nä efter läst alla dina inlägg så är inte merca en drömbil längre, är ju bara en stor utgift här nere.
I Sverige ok, där är den väl mer prisvärd, i Thailand känns Mercedes ju som rent bedrägeri med däck och försäkringskostnader men förstår ju den höga premien när bilen inte håller här nere.
Synd för har velat haft en innan men inte längre, inget jag har råd med också vill jag helst köra förhoppningsvis mer problemfritt, du byter ju däck fler gånger på 1 år än jag på 5 år.
Sist hade jag Yokomama vilket var en jäkla miss. Och ja jag klarar att köra bra här på Michelin premium om ja inte ska ut på utflykt i isaan och hamnar på vägar med en massa hål i.

Runt om Pattaya och Bangkok är det inga problem alls.

Funderar på att ta min Isuzu Dmax till isaan nästa gång... eller så får jag köra lite långsammare

• Haha
Reactions: sss
Ja kör på Michelin pilot sport 4 s, dom funkar bra även i Issan. Nu kör ja sällan över 160 men ja börjar ju bli gammal så
Sist hade jag Yokomama vilket var en jäkla miss. Och ja jag klarar att köra bra här på Michelin premium om ja inte ska ut på utflykt i isaan och hamnar på vägar med en massa hål i.

Runt om Pattaya och Bangkok är det inga problem alls.

Funderar på att ta min Isuzu Dmax till isaan nästa gång... eller så får jag köra lite långsammare

Ja kör på Michelin pilot sport 4 s, dom funkar bra även i Issan. Nu kör ja sällan över 160 men ja börjar ju bli gammal så

Samma här, har nog aldrig varit en speed demon men jag har ju inte heller bilar som går att köra snabbt med.
Bor man dessutom i storbangkok så är det ju svårt att köra snabbt.
Hade dock en Yamaha R3 som man höll på att köra ihjäl sig på många gånger i Bkk men med tanke på mina ungar så krängde jag av den. Var sugen på en BMW 1000R som då började tillverkas i Thailand och fick ner priset men det blev som tur är inte av att jag köpte den.

Min första bil var dock en Benz 190E som kom upp i dryga 200 km/h. Idag gäller Honda och Mazda som familjebil.
Gillar annars flera varianter på Benz, t.ex. S/E-klass, GLC samt CLS.

Har inga planer på ny bil men hade kunnat tänka mig en Audi Q3 i framtiden. Mindre bilar är det enda vettiga i stadstrafik, jag som kör timvis varje dag är glad för det när det är trångt och köer. Viktigt, för mig, är en kamera så man kan se runt bilen när man ska tråckla sig igenom trånga utrymmen. Nu är det ju ett tag sedan men blivit påkörd 2-3 gånger av motorcyklister och blir de inte skadade så drar de snabbare än en avlöning för att slippa ta ansvar för sitt körande. Alltså man får inte lida av högt blodtryck om man ska ha en fin/dyr bil härnere med tanke på hur det körs.

Finns ju dock en hel del fina bilar, såg en RR häromdagen, den är ju inte så vanlig. En annan ovanlig bil jag sett var Lambo Suv.

/ SatanG

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar