Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Min diesel Stinger skall göra 230 km och bensinarn skall göra 270 km! Min Audirs2 som jag hade på 90 talet gjorde 320 km på Uppsala rakan, det gör jag aldrig om mera, det gjorde ont i hjärtat!
Vart uppe i som mest 270 nedför hallandsåsen men det va inte ja som körde. Gjorde 229 på vägen mot Sattahip i mustangen. Mercan har ja inte maxxat än men gissar på liknande. 299 hk i båda så de är likvärdiga men Mussen har turbo som kastar en framåt

Resan har gått bra hittills Ryanair vart snabbt och effektivt. Bara 10 min försenad avgång och från köbenhavn va det typ 200 sek. Så det va rätt prisvärt ;) landat i tid

Nu tåg upp till norra förorten till Manchester o hämta lastbilen hos min kompis

Vart uppe i som mest 270 nedför hallandsåsen men det va inte ja som körde. Gjorde 229 på vägen mot Sattahip i mustangen. Mercan har ja inte maxxat än men gissar på liknande. 299 hk i båda så de är likvärdiga men Mussen har turbo som kastar en framåt
Mitt fartrekord med bil är med en Audi A4 på Autobahn mellan Leipzig och Berlin. Söndag morgon, tre filer och lite trafik. Tvingade upp den i 205, det räckte. Det fanns dock lite mer att ge. Fri fart så inga olagligheter.

Mitt fartrekord med bil är med en Audi A4 på Autobahn mellan Leipzig och Berlin. Söndag morgon, tre filer och lite trafik. Tvingade upp den i 205, det räckte. Det fanns dock lite mer att ge. Fri fart så inga olagligheter.
Varvade ur hastighetsmätaren på en Volvo C70 T5:a jag köpte i Bryssel på väg hem genom Tyskland en natt norr om Düsseldorf. Mätaren gick till 260 och nålen passerade precis 260-markeringen. Lastbilarna man körde om bara swishade förbi bakåt.....

Högsta adrenalintrippen på väg var nog när jag kramade ut allt som fanns i en Pontiac LeMans ed en 454 LS6, 2,73:1 utväxling och original ratt.
Ratten stor som fan och väghållningen var nog inte tillräckligt bra för hälften av hastigheten.
Vette fan hur fort det gick men vita knogar och tunnelseende fick jag.
Om det är det snabbaste jag kört vet jag inte då hastighetsmätaren visade både fel och hade bottnat en stund innan jag var färdig med tvåans växel.

Högsta adrenalintrippen på väg var nog när jag kramade ut allt som fanns i en Pontiac LeMans ed en 454 LS6, 2,73:1 utväxling och original ratt.
Ratten stor som fan och väghållningen var nog inte tillräckligt bra för hälften av hastigheten.
Vette fan hur fort det gick men vita knogar och tunnelseende fick jag.
Om det är det snabbaste jag kört vet jag inte då hastighetsmätaren visade både fel och hade bottnat en stund innan jag var färdig med tvåans växel.
Big Block, nu står det :p
En vacker dag skall jag ha en jenkare med en vass V8. Lustgas är ett måste. Ett minne från ungdomen när racerbilarna purgade lustgasen i Stockholmsnatten. Nu blir jag alldeles nostalgisk. Doften av Track bite, mullrande V8or. När när man stod mitt emellan och skickade iväg två bilar. Helvete så fränt :)

Big Block, nu står det :p
En vacker dag skall jag ha en jenkare med en vass V8. Lustgas är ett måste. Ett minne från ungdomen när racerbilarna purgade lustgasen i Stockholmsnatten. Nu blir jag alldeles nostalgisk. Doften av Track bite, mullrande V8or. När när man stod mitt emellan och skickade iväg två bilar. Helvete så fränt :)
Kommer du ihåg en Cuda -71? Den var vit upp till och röd nertill, delat i mitten av bilen! Det var lille jag! Eller Jari Konola med sin svarta Duster 340"?

Bilarna som kör där är inte gatbilar ,borde va på strippen ,enligt min åsikt Caprice 1966 coupe lill Benkes ,Carapis Corvetten tex de var gatbilar.
Ja det hade väl urartat lite redan då jag höll på men sådan var utvecklingen. Ett problem var ju tillgång till en strip i Stockholm. Vi fick sedan tillgång till Barkarby men efter ett par år fick vi inte vara kvar. Nästa plats blev Tullinge och där var det verksamhet fram tills att jag lade av.

Nu är frugan lycklig över att ha fått sitt svenska pass i går. Det var ett långt köande på polisstationen.
I dag blir det tandläkarbesök för mig och därefter förberedelse för visumansökan. Siktar på att åka mellan den 5:e och 10:e nästa månad. Frugan snart färdig med sina inköp till kompisar och släktingar i BKK. Det blir skönhetshöjande äggtvål, kepsar och choklad, som efterfrågats. Tungt men förhoppningsvis får vi med allt.

Jo när man börjar tänka på hur man körde och testade bilar i ungdomen,så börjar man inse hur liten & outvecklad hjärnan var då.

Jag var precis fyllda 18 då jag tog körkortet och några veckor efter det fick jag köpa en jätte fin Amazon av min moster med löfte att sköta om den:thumbsup: Men redan 2 veckor efter köp så rullade jag runt med den så då var den inte längre lika fin :rolleyes:
Så klart maxade man den nästan direkt,tror jag klämmde upp den i 160 i en nedförsbacke,och med ett lätt litet rattglapp på ca 5-10 cm :laugh2: det var spännande.

Boys will be boys...

Alla är vi lite omogna ibland, vissa mer och oftare än andra.

Kom hem igår kväll från fjälls och röjer lite i packningen, sitter nu i soffan och tar en kopp kaffe samtidigt som jag försöker komma fram till vilken kaliber det är på kulan jag hittade i älgen.
Min kula vet jag,men fann även en annan kula som satt precis innanför skinnet.

20220921_080926.webp

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar