Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Jag har två lastbilar nu men det e klart jag kanske byter denna rostiga om den inte går igenom besiktningen eller så byter ja nästa sommar. Får se... den är som sagt rätt billig i drift ändå. Min bror har en splitter ny toyotabuss och den kostar honom mer i service och reparationer än båda mina två gamla
Bästa är att ha gamla grejer som går att laga utan nån jävla dator

Jag önskar jag var händig på bilar. Fick offert från lokala Meca verkstaden på byte av bromsskivor och bromsbelägg bak (nu är det metall mot metall), bromsbelägg fram, byte av automatlådsolja och filter, länkarmsbussning fram nedre bak, hjulinställning, byte av egr kylare. Har en Passat diesel från 2006. Skulle kosta 25.000. Känns sådär extra surt, eftersom jag köpte den i våras.

Jag önskar jag var händig på bilar. Fick offert från lokala Meca verkstaden på byte av bromsskivor och bromsbelägg bak (nu är det metall mot metall), bromsbelägg fram, byte av automatlådsolja och filter, länkarmsbussning fram nedre bak, hjulinställning, byte av egr kylare. Har en Passat diesel från 2006. Skulle kosta 25.000. Känns sådär extra surt, eftersom jag köpte den i våras.
Hade en sådan Pissat skit bil för ca 10 år sedan!o_O:-\

Svarar här med en sida från Blocket! Köp för guds skulle inte en Audi eller Folka nått mera, inte franska bilar heller!
Jag har i mina dagar (tog körkort sent) en Renault 19, en Seat Cordoba Vario (som delar teknik med VW fick jag lära mig), en Ford Mondeo, en Volvo 850, en Citroen C1, en VW golf MK3 och nu senast en VW Passat. Man kan väl säga att jag har valt lite fel bilar tidigare. Ford Mondeon var faktiskt den med minst bekymmer.

Jag har i mina dagar (tog körkort sent) en Renault 19, en Seat Cordoba Vario (som delar teknik med VW fick jag lära mig), en Ford Mondeo, en Volvo 850, en Citroen C1, en VW golf MK3 och nu senast en VW Passat. Man kan väl säga att jag har valt lite fel bilar tidigare. Ford Mondeon var faktiskt den med minst bekymmer.
Dags att skaffa en japanare och få lite positivare erfarenhet.

Du milde tid vad dyrt det måste vara att ha bil i Sverige. Bytte olja filter kamrem kamremsträckare och vattenpump för några år sedan, det tog 3-4 timmar mellan 8-9000 Baht.

Svarar här med en sida från Blocket! Köp för guds skulle inte en Audi eller Folka nått mera, inte franska bilar heller!
Peugot e nog ingen höjdare har en lastbil och den var det bekymmer med från början. . Inte opel eller saab heller enligt farsan.. de värsta märkena han haft.

Så toyota. Haft en yaris en hilux och en vios och de var bra.

Jag blev bogserad en gång till Mechanum och de skulle ha 36 tusen att laga bilen. Det ville jag inte betala så jag o polaren drog den till turken på hörnan och han fixade det nödvändigaste (det som var problemet) och det landade på 9000 med jobb så bara ett tips ta inte deras offert som hugget i sten. De lägger ofta på så mycket onödigt jobb som går. Minns ja skulle sälja min MB ML och handlaren drog av 25 tusen för "hela avgassystemet behövde bytas" tack och adjö. Jag tog den till Bosse på macken som svetsade för 200 spänn och jag sålde den på blocket utan en krona i avdrag

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K