Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

För att vara helt ärlig så verkar Sverige vara det bättre alternativet för er, just nu i alla fall.
Personligen hade jag absolut haft lust att bo i Thailand, men när det blir lite väl mycket grå vardag och man tvingas planera sin budget in i minsta detalj, samtidigt som man är livrädd att åka på någon extrautgift, så känns det vettigare med Sverige.

Att ligga på någon romantisk ödeö hade ju också varit trevligt i fantasin. Efter en vecka hade det nog blivit tråkigt.
Det beror väl på hur många du ligger med där :laugh:

För att vara helt ärlig så verkar Sverige vara det bättre alternativet för er, just nu i alla fall.
Personligen hade jag absolut haft lust att bo i Thailand, men när det blir lite väl mycket grå vardag och man tvingas planera sin budget in i minsta detalj, samtidigt som man är livrädd att åka på någon extrautgift, så känns det vettigare med Sverige.

Att ligga på någon romantisk ödeö hade ju också varit trevligt i fantasin. Efter en vecka hade det nog blivit tråkigt.
Hade inte behövt planera budgeten in i minsta detalj om man visste att man hade jobb i framtiden, när jag inte har jobb går jag på sparlåga då jag inte får annan ersättning, kan ju ta år innan man får nytt så då lägger jag mig på skall klara mig i år (försöker iaf ;) ).
romantisk öde Ö hade jag nog klarat i 5 minuter, inget som jag fantiserar om.

Hej

Var nere vid sjöboden och då passerade den här Norska fiskebåten.

20221128_130414.jpg

Mvh isan lover

Senast ändrad:
Ta en tur till Nissan i Na Jomtien och beställa tid för service imorrn, få fixat den innan man drar så frugan kan köra till Isaan under lovet.
Sen en tur till Central och köpa ett par sketcher, ut och röra på sig lite plus ett par sådana snabbpådragande kan vara bra ombord.
Se om man finner några vinterkläder.

Fick köpt par skor, är utan snörning för att ha ombord, skön sula. Annars hittade inget annat att köpa inte frugan heller, jag köpte lite fonder istället för det jag tänkte shoppa för, skall dock köpa en sparkcykel till yngste påväg till bilen.
Nu blir det lunch iaf.

20221129_124241.jpg

20221129_124235.jpg

20221129_124229.jpg

20221129_124247.jpg

20221129_124253.jpg

Gläds åt att även skattebetalarna kan få del av sina inbetalade skattepengar.

"Among the measures slated for consideration on Tuesday is the "Shop Dee Mee Khuen" tax rebate scheme, under which consumers can claim up to 30,000 baht in taxes for goods and services purchased..........and a further 10,000 baht in taxes on electronic goods"

/ SatanG

Gläds åt att även skattebetalarna kan få del av sina inbetalade skattepengar.

"Among the measures slated for consideration on Tuesday is the "Shop Dee Mee Khuen" tax rebate scheme, under which consumers can claim up to 30,000 baht in taxes for goods and services purchased..........and a further 10,000 baht in taxes on electronic goods"

/ SatanG
Hej

Mer skatteåterbäring, 13 miljoner Laptops ska delas ut till studerande ifrån familjer med låg inkomst.

The Thai government yesterday pledged to crackdown on cybercrime and to hand out 13 million free laptops to students from poor or low-income families.

Mvh isan lover

Då har man bokat flygbiljett 22.000 baht med Thai Airways, kollade Lufthansa med men där var det 40k.
Blir det par dagar i gbg innan påmönstring, ordna med bank, se om man fortsatt har konto men det har jag nog, för fick notification i mailen från mitt konto att jag fått en räkning, ordna med bankdosa för det blev ju inte av sist. Blir lönekontot Sverige istället för Thailand.
Kan man börja handla på svenska börsen igen ;)

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K