Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Fått bilen tvättad för 190 baht. Tjejen, svärmor och granndottern har jobbat i trädgården och bl.a skördat en massa Longan

IMG_20221225_120208.jpg

IMG_20221225_120215.jpg

IMG_20221225_140245.jpg

Varit och handlat lite mat och fått bilen tvättad hos Shell för 160 B. *Var mycket folk ute och handlade. 3 brandbilar körde just förbi på vår SOI möjligen på väg mot Sukhumvit. Dagen har varit stillsam bortsett från att jag retar mig på att Sek alltmer närmar sig botten mot andra valutor. I dag växlade vi till oss dollar inför resan till Laos. Superrich har inte pengar från Laos.

Funderar över vad man ska handla i Laos. Har fått rådet att handla öl och starkvaror.

Varit och handlat lite mat och fått bilen tvättad hos Shell för 160 B. *Var mycket folk ute och handlade. 3 brandbilar körde just förbi på vår SOI möjligen på väg mot Sukhumvit. Dagen har varit stillsam bortsett från att jag retar mig på att Sek alltmer närmar sig botten mot andra valutor. I dag växlade vi till oss dollar inför resan till Laos. Superrich har inte pengar från Laos.

Funderar över vad man ska handla i Laos. Har fått rådet att handla öl och starkvaror.
Har varit i Savannakhet några gånger, aldrig funnit nåt som är värt att släpa med sig tillbaks.

Hemma igen, flyget var drygt tre timmar försenat men det var ok pga att jag fick ett sms redan på morgonen om detta så det blev ingen överaskning.
@titus ordnade så taxin kom och hämtade oss senare så vi kunde åka ner till stranden ett par timmar extra. Så ren bonus för oss.
Taxin vi hade beställt stod på Landvetter och väntade
Så allt har flutit på bra på på dit och hemresan.

Hemma igen, flyget var drygt tre timmar försenat men det var ok pga att jag fick ett sms redan på morgonen om detta så det blev ingen överaskning.
@titus ordnade så taxin kom och hämtade oss senare så vi kunde åka ner till stranden ett par timmar extra. Så ren bonus för oss.
Taxin vi hade beställt stod på Landvetter och väntade
Så allt har flutit på bra på på dit och hemresan.
Ja försening på hemresan gör bara att man får mer tid i Thailand ;-)

Jag höll tummarna för att flyget skulle vara fyra timmar försent, då hade ni fått en timme till i Thailand plus 600 Euro per person.

De 600 eur per person är schablon ersättning vid försening enligt EU direktiv 261/2004.
Ja om resan påbörjas inom EU eller att bolaget har sitt säte i EU.

En resa från Thailand av ett icke EU bolag ger inte rätt till ersättning.

Enligt EU-förordningen kan ersättningsanspråk endast göras för en flygstörning om avgångsflygplatsen ligger inom EU, alternativt om flygbolaget som flugit rutten har sitt säte inom EU.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K