Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Baksidans tur att få sig en omgång med högtrycken.
Va mycket skit man samlar på sig, slängt en hel del sopsäckar dessa veckorna.

20230202_104416.jpg

Då vart flygbiljett bokad, blev 4 veckor ledigt iaf, passar bra det här samma rederi jag var ute för under Julen fast en annan och nyare båt.
Dom har ju några nybyggen pågång (service fartyg för vindkraftverk) första skall komma Maj-Juni tror jag, vart bra HR och en löneavdelning som hade allt rätt direkt, det var man inte bortskämd med i sommras.
Kanske man skall gå ner och köpa par öl då, första ölen sen jag kom till Thailand, bara frugan som druckit några ibland, jag har vart chaufför och städkärring 5555 ;)

Är det någon här som ätit på Vertigo Rooftop & Moon Bar i Bangkok? Lilla sambon har bokat för oss en av dom första kvällar då vi kommer.

Ja, kanonställe.
Dels kan du sitta "ute" på takvåningen och käka riktigt bra eller ta en våning nedanför och sitta inne med mindre meny och livemusik.
Grymt skön miljö även inne.
Obs jag har inte varit där sedan Covid kom så är inte uppdaterad men tror det är svårt att inte gilla det stället.

/ SatanG

Tar par öl vid stenbordet, blev lite glad att jag fick detta vikariat, en båt jag hört om och velat komma på, lite modernare.
Frugan var inte lika nöjd först men sen ok att jag sa ja. Hon ville jag skulle stannat hemma till Mars.
Men gillade detta rederi och att dom mordeniserat ombord och tagit bort pappersdelen, utvecklat till 2023.
Skickade precis mail och tog tillbaks en ansökan om fastanställning hos annat rederi.
Skall nog inte ta första bästa pga lite dött ett tag, dom har antytt att jag står först på tur när en fast position öppnar sig.
Skulle inte tagit en 2-4 veckors tur annars pga flygkostnader blir det lite kort om bara 2 veckor.

20230202_203418.jpg

Fick nu mail från HR där jag skall vikariera att dom tycker jag skall söka som överstyrman på nya som kommer, allt måste gå via ansökningsprocess idag, men detta hade varit häftigt, helt ny typ av fartyg som kommit efter vindparkbyggandet.
Vi får se jag gillar nytt och modernt, stora skärmar och jag har ju varit med och tagit ut 3 nybyggen 2 som inspektör för vetting och 1 som överstyrman.
Får göra imorrn, börjar bli lite rund, 2 öl igen innan sovdags.

1675353362624.png

Ja, kanonställe.
Dels kan du sitta "ute" på takvåningen och käka riktigt bra eller ta en våning nedanför och sitta inne med mindre meny och livemusik.
Grymt skön miljö även inne.
Obs jag har inte varit där sedan Covid kom så är inte uppdaterad men tror det är svårt att inte gilla det stället.

/ SatanG
Tack för svar:thumbsup:

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7