Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

I England när jag frågade så var det 7 års väntetid till de mer basic modellerna. De mest åtråvärda fick man inte ens skriva sig på kölistan.

Tur att inte Rolex är intressanta, för mig alltså.
Jag måste helt enkelt blivit gammal, fram med prylarna eller så går jag till din komkurent borde det vara. Men jag har ju heller ingen Rolex :-)

/ SatanG

Jag måste helt enkelt blivit gammal, fram med prylarna eller så går jag till din komkurent borde det vara. Men jag har ju heller ingen Rolex :)

/ SatanG
Man kan ju fundera över Rolex affärsmodell. Titta på klockor i en broschyr och sedan ställa sig i kö. Är det inte bättre dom halar upp dinkan, tar pröjs och tjänar pengar. Kostar det att stå på kö?

Jag måste helt enkelt blivit gammal, fram med prylarna eller så går jag till din komkurent borde det vara. Men jag har ju heller ingen Rolex :-)

/ SatanG

Det samma för mig. Rolex har blivit grymt överhajpade och helt tappat vad det egentligen är - en klocka.
En sky-dweller skulle jag kunna tänka mig idag inget annat från den tillverkaren (om det inte är ren business)

Vi mindre bemedlade får hålla oss till Breitling och Omegor

Det finns en del Breitling som jag tycker är ok. Men oftast så påminner deras ”ikoniska” klockor om något som bara dörrvakter suktar efter. Lite för mycket ”svulstighet” helt enkelt även om de även har en del klockor som är ok.
Omega har däremot fler klockor i min smak och ser man till urverken så är Omega riktigt bra.
Går man på detaljnivå och bra mekanik på klockor så har Grand Seiko riktigt bra grejer.

Fan så många klockor och märken det finns egentligen.
Några favoriter…
Cartier Santos
H Moser & Cie - Pioneer Perpetual
A Lange & Søhne
Och en massa andra

Man kan ju fundera över Rolex affärsmodell. Titta på klockor i en broschyr och sedan ställa sig i kö. Är det inte bättre dom halar upp dinkan, tar pröjs och tjänar pengar. Kostar det att stå på kö?
Rolex är till för beg. bilförsäljare.
Tissot, 10 år gammal gåva från frugan som fortfarande ser ny ut. Enda som behövs är batteribyte vart tredje år.
Mycket klocka för pengarna.

/ SatanG
Har själv en Seiko sedan 40 år sedan. Toppklocka, man kan se tiden. :)

Hej

För egen del blir det arbete den här veckan, jag hjälper min fiskekompis att ta bort en bergknalle där han sen ska bygga en sjöbod, bergknallen var sprucken på flera ställen och ca 8x5 m stor, han har hyrt en stor grävmaskin med en knackmaskin monterad, det går väldigt bra och ca 50% är redan borta, nu sitter vi och väntar på lastbilen som ska komma och hämta sten så att vi kan spräcka mer av berget, fint att slippa spränga.

Mvh isan lover

Frugan kom hem med en bunke potatis Man Saeng som hon hittat i skogen, ska bli intressant och se hur den smakar.
20230215_184153.jpg

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar