Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Idag har jag tagit min dagliga morgonpromenad och ser som vanligt många hundar som springer lösa i parken…dom verkar bli väl omhändertagna iallafall vad gäller mat.
1677256655906.jpeg
1677256551536.jpeg

En trebent stackare…men han verkade pigg och glad ändå.
1677256783327.jpeg

Efter promenaden blev det en timmes fotmassage.
1677257061361.jpeg

Ikväll har jag varit ute i Ban Phon Bok och kollade när min kompis sambo förbereder för en stor fest hon ska bjuda byn på.
1677257210709.jpeg

Ett gäng glada damer förbereder bananblad för någon rätt.
1677257388828.jpeg

Och till kvällens käk nackades en anka.
Men den smakade inte jag på.:)
1677257603192.jpeg

Grannens grönsaksodling.

Jag har åkt på en släng av någon typ av förkylning, förmodligen skiten som lilleman hade förra veckan. Lite värk i kroppen, frös som en hund vid sängdags. Frugan vill ut och äta någonstans men jag stannar hemma. Det blåser och är nollgradigt, inget läge att gå ut då. Mansförkylningar är hemska!

Jag har åkt på en släng av någon typ av förkylning, förmodligen skiten som lilleman hade förra veckan. Lite värk i kroppen, frös som en hund vid sängdags. Frugan vill ut och äta någonstans men jag stannar hemma. Det blåser och är nollgradigt, inget läge att gå ut då. Mansförkylningar är hemska!
Ta en liten Virre eller två & ligg på soffan under filten,kanske inte blir bättre men är iaf lite roligare med en liten sluring:)
Krya på dig..

Men jag avstår nog till förmån för Alvedon.
Jag har aldrig förstått varför folk skall trycka i sig febernedsättande, det är ju kroppens motmedel mot förkylningsviruset! :rolleyes:

Det kan naturligtvis vara vettigt om man har riktigt hög feber, då det kan vara farligt i sig. Hög feber som inte ger med sig efter tre dagar tarvar väl att man skall kontakta läkare.

Jag har aldrig förstått varför folk skall trycka i sig febernedsättande, det är ju kroppens motmedel mot förkylningsviruset! :rolleyes:

Det kan naturligtvis vara vettigt om man har riktigt hög feber, då det kan vara farligt i sig. Hög feber som inte ger med sig efter tre dagar tarvar väl att man skall kontakta läkare.
Visst har du rätt. Det är mest pga muskelvärken jag tar några stycken, den är jobbig.

Visst har du rätt. Det är mest pga. muskelvärken jag tar några stycken, den är jobbig.
Kanske OT, men jag funderar över vad det är för konstiga "förkylningar" som cirkulerar bland oss numera?! Lillan blev förkyld förra helgen och frugan blev tydligen smittad och har fått en körare igen, med hosta, 39*C och riktigt ont i musklerna. Snuva lyser dock med sin frånvaro!

Jag hade de symptomen över nyår och har jag tur så slipper jag haka på henne den här gången. Känns OK så här långt.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K