Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Fick oväntat besök.
IMG_20230823_082256.jpg
Perfekt, sådana fårskallar är utmärkta gräsklippare. :)

Ta med brodern till Thailand så kan han lära thainissarna hur man gör och lägger dagvatten/dräneringsrör.
Han tillbringar 3 månader i Thailand varje vinter. Han har gjort om mycket efter thainissarna i hans sambos hus. Han har dragit om alla synliga rör och elledningar och rättat till mycket annat. :)
Jag har hjälpt honom att få ordning på trädgården. Vi har lagt ner mycket arbete där. Även dränering. Grannarna var imponerade på dom gamle farangernas fysik :laugh2:
Hans sambos syster o man bor där också men dom har inget intresse av att underhålla trädgården så han har alltid fullt upp första veckorna med att piffa upp den.
IMG-5065.JPG
IMG-5062.JPG
IMG-5064.JPG
IMG-5063.JPG

Fotot taget från mitt garage. Raps sådden har börjat så också hösten.
Min bror bor på gården som syns. Vi är uppväxta där och han övertog gården efter föräldrarnas bortgång. Det var trångt i huset. Vi är 10 syskon och alla fortfarande vid liv. :)
Han arrenderar ut marken idag.
IMG-5060.jpg
Jo, in't ska en "träsko bonde" gnäll....här upp så gäll översilnings åker mä "vatt" gräs i myr för överlevnad nu :'( . Dessutom utan statlig hjälp ;).

Jo, in't ska en "träsko bonde" gnäll....här upp så gäll översilnings åker mä "vatt" gräs i myr för överlevnad nu :'( . Dessutom utan statlig hjälp ;).
Jo nu har dom tagit bort ersättningen för myrslåtter, men har ju uppdagats en del mygel där. Och det brukar ju bli så då manna regnar från himlen,då bidragen är för enkla att hämta ut & i princip näst intill ingen kontroll...

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K