Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Tog en promenad längs vår vackra å istället för det uteblivna besöket i Malmö. Inte mycket höstfärger än men nu lär det gå snabbt. Mycket vatten i Silverforsen också.

20231018_130254.jpg

20231018_130443.jpg

20231018_130904.jpg

20231018_132717.jpg
Gött slippa gå med skottsäker väst.

Funderade på vilket jag skulle välja :)
Blev rätt, tjoho !
IMG_4287.jpeg
IMG_4294.jpeg
Skönt ibland med plug and play, nu slipper vi lägga in en kärra manuellt, back to normal !
Sådant har man ju roat sig med och en gång irriterad när flytta hela dp systemet vafan skall jag göra trikar jobb för.
Blev lite högljutt på bryggan men var 3dje styrman på den tiden och kaptens ord är lag jag fick koppla om märka kablar och göra hela skiten.
Men idag.vet ja bättre med erfarenhet, står klart och tydligt i rederiets policy får inte.

Wow!!

Ungefär 99% av sveriges körande befolkning håller ca 20 km över hastigheten på alla vägar.

Bara vissa 70+ som håller tillåten hastighet.

Förutom på dom få ställen där det finns kameror.

Daniel är helt normal.

BTT
Snacka för dig själv du! ;) Jag är 67 och försöker så långt det är möjligt att hålla tillåten hastighet. Men visst, 7 km över händer väl. Löjligt att sätta dit någon för en sådan överträdelse.

Wow!!

Ungefär 99% av sveriges körande befolkning håller ca 20 km över hastigheten på alla vägar.

Bara vissa 70+ som håller tillåten hastighet.

Förutom på dom få ställen där det finns kameror.

Daniel är helt normal.

BTT
En del poliser är nitiska. En kompis till mig blev inställd i rätten för att kört buss med 70 km/h på en 70-väg. Åklagaren hävdade att det var en 50-väg. Domaren lät en notarie ringa kommunen, som berättade att det var en 70-väg. Domaren blev arg och avskrev målet.

En del poliser är nitiska. En kompis till mig blev inställd i rätten för att kört buss med 70 km/h på en 70-väg. Åklagaren hävdade att det var en 50-väg. Domaren lät en notarie ringa kommunen, som berättade att det var en 70-väg. Domaren blev arg och avskrev målet.
Fanns en sådan runt Nyköping på 80 talet, han tog så många han kunde! :D

Tog hem en hög med ”bruna” mogna bananer ifrån ifrån jobbet.
”Barnbarnen” får inte äta socker, så jag har bakat ca 50 småkakor med banan och havregryn och russin.
Dom ska läggas i frysen så har vi något att bjuda på när dom kommer när man inte är förberedd.

IMG_1131.jpeg

IMG_1132.jpeg

IMG_1133.jpeg

Tog hem en hög med ”bruna” mogna bananer ifrån ifrån jobbet.
”Barnbarnen” får inte äta socker, så jag har bakat ca 50 småkakor med banan och havregryn och russin.
Dom ska läggas i frysen så har vi något att bjuda på när dom kommer när man inte är förberedd.

IMG_1131.jpeg

IMG_1132.jpeg

IMG_1133.jpeg
Det är ju samma sak som socker. Förstår inte barnens föräldrar det? Förövrigt väldigt många som inte förstår hur det hänger ihop.

Håller med dig helt och hållet.
Men enligt dom är det naturligt socker i bananer och bla russin och då är det helt godkänt.
Jag bryr mig inte, jag bara bakar och ger barnen
Mmmm precis så många tänker. Våra kroppar ser det dock inte på det sättet dessutom så är fruktos, som finns mycket av i frukt, ett värre socker. Det påverkar inte blodsockret lika mycket men det är endast levern som kan ”ta hand om” fruktos. Glukos däremot kan alla celler i kroppen hantera. Vanligt socker är illa nog. Vanligt strösocker innehåller ungefär 50% fruktos och resten glukos.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K