Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Kört upp till släktingar i en risby några mil söder om Khon Kaen

IMG_20231222_103822.jpg
Nu ytterligare en liten risby och nya släktingar

IMG_20231222_132427.jpg

Senast ändrad:
Jag slutade jobbet kl 14.15 idag. Jag inbillade mig i morse att det blir en lugn dag, men jag hade fel. Fullt upp till strax efter kl 14.
Men nu är det långhelg, en julskinka på spisen och en ska jag försöka mig på att laga i ugnen.
Färsen är upplockad i från frysen så i morgon ska vi göra köttbullar på ca 2 kg blandfärs

Jag och sonen har redan ätit upp första Julskinkan. På Julafton griljerar vi #2 :p

Här blir det ingen julskinka i år…..tror jag.
En massa revbensspjäll har jag däremot och frun ville ha gristunga, men jag var lite sent ute och glömde fixa förra gången jag var hemma.
Det blir åtmistone att skotta fram grillen imorgon. Knappt några julklappar i år. Fantasi är inte något som står på mitt CV och ”julklappar” har vi varje månad ändå.
Dottern får lite onödig skräp och hon verkar inte ens komma på något som hon själv vill ha i julklapp.

Jag är ingen konservativ och traditionsbunden människa, så jag är likgiltig inför allt.

Ikväll har jag kollat på Top Gun II. Den har precis släppts på Netflix (swe). Såg den första gången på en Finnair flight hem för typ två år sedan. Bra film även om Top Gun I är bäste för oss ”gamlingar”

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K